| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Toyota Auris: Więcej charakteru

Test Toyota Auris: Więcej charakteru

Popularny kompakt ze stajni Toyoty zmienił nieco swój wygląd. Poprawiono szczegóły wnętrza i zawieszenie, a w testowanej wersji zadbano także o stylizacyjny pakiet tuningowy.

Toyota zafundowała swojemu kompaktowi face lifting. Zmiany nie są duże, ale na pewno widoczne. Odświeżono pas przedni zmieniając kształt reflektorów, zderzaka i grilla. Z tyłu zastosowano inny zderzak oraz nowe lampy z białymi kloszami kierunkowskazów. Poza tym to ta sama, dobrze znana, pękata sylwetka o uniwersalnym charakterze. Testowana przez nas wersja zaopatrzona została w ciekawy zestaw tuningowy sygnowany przez zespół Toyota Motosport. W jego skład wchodziły przednie, boczne i tylne spojlery oraz tylny zderzak uzbrojony w dwie końcówki układu wydechowego, którego ciekawsze, basowe brzmienie słyszalne jest głównie przy niskich obrotach.

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyocie Auris

Przy okazji liftingu w środku poprawiono materiały wykończeniowe, które teraz są bardziej miękkie. Zastosowano znacznie ładniejszą, podciętą u dołu kierownicę, a także zmieniono kształt dźwigni hamulca ręcznego, dzięki czemu jest bardziej funkcjonalna. Poza tym wszystko po staremu. Czyli obszerna, ale nowocześnie wyglądająca konsola środkowa i sporo miejsca zarówno w przedniej, jak i tylnej części auta. Przestrzeni nie brakuje też nad głową. Fotele zastosowane w Aurisie zasługują na wysokie noty. Są dobrze wyprofilowane i siedzi się w nich po prostu wygodnie. Ergonomia wnętrza również jest bez zarzutu. Pomyślano o bardzo przydatnych uchwytach na puszki wyjeżdżających z deski rozdzielczej po stronie kierowcy i pasażera. W dodatku umieszczono je tuż obok nawiewów, wiec podczas korzystania z klimatyzacji (automatycznej i dwustrefowej) mamy przy okazji schłodzony napój.

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

Nadal mamy także do dyspozycji dwa zamykane schowki po stronie pasażera. Bagażnik ma przeciętną, jak na kompakt, pojemność, która wynosi 354 litry. Składając tylną kanapę zwiększymy ją do 777 litrów. Obecnie do Aurisa można dokupić jedną z dwóch nawigacji. Nasz egzemplarz zaopatrzony był w zestaw TomTom dostępny w cenie 6500 zł. Jest on prosty w obsłudze i ma kilka ciekawyh funkcji, jak prowadzenie głosowe po polsku czy wgrana mapa fotoradarów, o których informuje sygnałem dźwiękowym. Minusem jest zdejmowany ekran o którym trzeba pamiętać wysiadając z auta. Całość połączona jest z odtwarzaczem CD/DVD i Bluetooth’em. Istnieje też możliwość podłączenia kamery cofania.

Pod maską testowego Aurisa znalazł się benzynowy silnik o pojemności 1.6 litra, który dysponuje mocą 132 koni mechanicznych. Na papierze wygląda to naprawdę nieźle - w końcu taka moc w kompakcie powinna zapewnić dobre osiągi. Z danych technicznych producenta dowiemy się, że auto przyspiesza do setki w dziesięć sekund. Po przejażdżce trudno jednak nie ulec wrażeniu, że to całe stado wierzchowców gdzieś się rozbiegło i w efekcie nie ma go pod maską. Auto jest ospałe i zaczyna się budzić dopiero przy wkręcaniu na najwyższe obroty. Spora w tym zasługa zestopniowania skrzyni biegów.

Zobacz też: Test: Toyota RAV4: weteran klasy SUV

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota Auris przód fot. Maciej Medyj
Toyota Auris przód fot. Maciej Medyj

Toyota Auris przód i bok fot. Maciej Medyj
Toyota Auris przód i bok fot. Maciej Medyj

Toyota Auris bagażnik fot. Maciej Medyj
Toyota Auris bagażnik fot. Maciej Medyj

Toyota Auris tył fot. Maciej Medyj
Toyota Auris tył fot. Maciej Medyj

Toyota Auris wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Toyota Auris wnętrze przód fot. Maciej Medyj

Toyota Auris praktyczne rozwiązania fot. Maciej Medyj
Toyota Auris praktyczne rozwiązania fot. Maciej Medyj

Toyota Auris bok fot. Maciej Medyj
Toyota Auris bok fot. Maciej Medyj

Toyota Auris bok fot. Maciej Medyj
Toyota Auris bok fot. Maciej Medyj

Toyota Auris bok i tył fot. Maciej Medyj
Toyota Auris bok i tył fot. Maciej Medyj

Toyota Auris konsola środkowa fot. Maciej Medyj
Toyota Auris konsola środkowa fot. Maciej Medyj

Toyota Auris lewarek zmiany biegów fot. Maciej Medyj
Toyota Auris lewarek zmiany biegów fot. Maciej Medyj

Toyota Auris przód fot. Maciej Medyj
Toyota Auris przód fot. Maciej Medyj

Toyota Auris kokpit fot. Maciej Medyj
Toyota Auris kokpit fot. Maciej Medyj

Toyota Auris silnik  fot. Maciej Medyj
Toyota Auris silnik fot. Maciej Medyj

Toyota Auris siedzenia przód fot. Maciej Medyj
Toyota Auris siedzenia przód fot. Maciej Medyj

Toyota Auris bagażnik fot. Maciej Medyj
Toyota Auris bagażnik fot. Maciej Medyj

Toyota Auris kanapa tył fot. Maciej Medyj
Toyota Auris kanapa tył fot. Maciej Medyj

Toyota Auris bagażnik fot. Maciej Medyj
Toyota Auris bagażnik fot. Maciej Medyj

Toyota Auris kanapa tył fot. Maciej Medyj
Toyota Auris kanapa tył fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Elżbieta Majszak

Ekspert z zakresu odszkodowań i ubezpieczeń.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »