| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Mazda5: Kondycja bez zarzutu

Test Mazda5: Kondycja bez zarzutu

Obecna generacja Mazdy 5 jest już dobrze znana. Auto w takiej formie jest w ofercie producenta od kilku lat, ale ciągle ma sporo do zaoferowania i może być ciekawą propozycją w segmencie aut rodzinnych.

Pod maską testowanej wersji znalazł się wysokoprężny silnik o pojemności 2.0 i mocy 143 koni mechanicznych. Jednostka dobrze radzi sobie z masa auta. Nie ma tu problemu zarówno z wyprzedzaniem jak i elastycznością. Maksymalny moment wynosi 360 Nm i jest uzyskiwany przy 2000 obrotów. Jedyny mankament tego silnika to zbyt wysokie spalanie. W mieście kształtuje się ono w granicach jedenastu litrów. W trasie spasa do około dziewięciu. Do przeniesienia napędu użyto sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Działa ona z charakterystycznym dla Mazdy, lekkim oporem, ale jest precyzyjna i ma krótki skok lewarka, a poszczególne przełożenia zostały dobrze dobrane.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Zawieszenie mazdy 5 zostało zestrojone sztywno. Dzięki temu nie ma problemu z szybkim pokonywaniem zakrętów, a auto mimo swojej wysokości nadmiernie się nie wychyla. Całość jest sprężysta i nie sprawia wrażenia jazdy samochodem dla podtatusiałego pana w średnim wieku z gromadką dzieci. Na pochwalę zasługuje też układ kierowniczy, który pracuje z oczekiwanym oporem i pozwala dobrze czuć auto. Cieszy niewielka ilość obrotów jaką należy wykonać pomiędzy skrajnymi położeniami kół co na pewno poprawia sprawność jazdy w mieście.

Oferta Mazdy 5 przewiduje dwa silniki. Poza testowanym przez nas dieslem dostępny jest jeszcze benzynowy motor o mocy 146 koni i pojemności dwóch litrów. Jego ceny zaczynają się od niecałych 88 tysięcy złotych. Najtańszy ropniak będzie nas kosztował dziesięć tysięcy więcej. Najdroższa Mazda 5 z dieslem pod maską i wyposażeniem Sport zdejmie z naszego konta niecałe 110 tysięcy. Kto jednak będzie chciał zdecydować się na to auto nie ma zbyt wiele czasu do namysłu. Producent pewnie jeszcze pod koniec tego roku wprowadzi na polski rynek nową generację tego modelu

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mazda 5 przód
Mazda 5 przód

Mazda 5 tył
Mazda 5 tył

Mazda 5 wnętrze
Mazda 5 wnętrze

Mazda 5 bagażnik
Mazda 5 bagażnik

Mazda 5 deska rozdzielcza
Mazda 5 deska rozdzielcza

Mazda 5 bagażnik
Mazda 5 bagażnik

Mazda 5 silnik
Mazda 5 silnik

Mazda 5 bagażnik
Mazda 5 bagażnik

Mazda 5 przód
Mazda 5 przód

Mazda 5 przód
Mazda 5 przód

Mazda 5 kokpit
Mazda 5 kokpit

Mazda 5 bok
Mazda 5 bok

Mazda 5 przód i bok
Mazda 5 przód i bok

Mazda 5 fotele przód
Mazda 5 fotele przód

Mazda 5 przód
Mazda 5 przód

Mazda 5 fotele tył
Mazda 5 fotele tył

Mazda 5 bok
Mazda 5 bok

Mazda 5 fotele tył
Mazda 5 fotele tył

Mazda 5 przód
Mazda 5 przód

Mazda 5 fotele tył
Mazda 5 fotele tył

Mazda 5 tył
Mazda 5 tył

Mazda 5 fotele tył
Mazda 5 fotele tył

Mazda 5 funkcje
Mazda 5 funkcje

Mazda 5
Mazda 5

Mazda 5 zegary
Mazda 5 zegary

Mazda 5 konsola środkowa
Mazda 5 konsola środkowa

Mazda 5 kokpit
Mazda 5 kokpit

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Finelog

Finelog sprawia, że logistyka przestaje ograniczać Twój biznes. Tam, gdzie większość ludzi widzi tylko problemy, my widzimy wyzwania i, co jeszcze ważniejsze, rozwiązania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »