| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Po pierwsze komfort - Fiat Croma

Po pierwsze komfort - Fiat Croma

Fiat od dawna słynie z miejskich samochodów. W jego ofercie jest jednak auto reprezentujące klasę średnią. Jest nim Croma. Porównujemy dwie wersje tego modelu z silnikami wysokoprężnymi o różnych pojemnościach.

Croma nie jest już rynkową nowością. Po wielu jatach nieobecności aktualna generacja tego modelu pojawiła się w ofercie włoskiego producenta w 2005 roku. Ponieważ sprzedaż tego modelu nie przyniosła oczekiwanych rezultatów szybko zdecydowano się na face lifting i tak pod koniec 2007 roku w cennikach pojawiła się odświeżona wersja modelu. Zmiany polegały głównie na dostosowaniu przedniej części auta do pozostałych modeli Fiata – zwłaszcza bestsellerowego Grande Punto i Bravo. Trzeba przyznać, że po tym liftingu Croma zyskała na atrakcyjności jednak auto ciągle wzbudza kontrowersję. Dlaczego? Powód jest prosty. To samochód klasy średniej, mający ambicje konkurować z najlepszymi graczami tego segmentu. Jednak ich odbiorcy zdają się być konserwatywni w swoich wyborach. A Croma konserwatywna nie jest. Auto łączy w sobie coś z minivana i kombi. Jest duże, przestronne i wysokie. Poza tym Fiat przyzwyczaił wszystkich do tego, że najlepszy jest w dziedzinie produkcji małych, miejskich aut. Croma po prostu kłoci się z tym wizerunkiem i chyba dlatego tak ciężko jest jej do siebie przekonać potencjalnych klientów.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fiacie Croma

Mieliśmy okazję sprawdzić dwie wersję tego auta. Obie wyposażone były w topową specyfikację wyposażenia o nazwie Emotion, jednak zasadniczą różnicą były zastosowane napędy. Pod maską pierwszej znalazł się obecnie nie oferowany już w tym modelu, wysokoprężny motor 2.4 20v połączony z automatyczną skrzynią. Do napędu drugiej użyto silnika 1.9 16v Multijet. Na pokładzie mocniejszej wersji nie zabrakło skórzanej tapicerki oraz opcjonalnego, umieszczonego w podsufitce, zestawu DVD sygnowanego przez JVC. Siadając na tylnej kanapie i zasłaniając rolety w oknach można się poczuć jak w prawdziwej sali kinowej. Oba auta zaopatrzone zostały w dwustrefową, automatyczna klimatyzację oraz pełną elektrykę. Ergonomia kokpitu Cromy jest bez zarzutu. Wszystko zostało uporządkowane i jest na swoim miejscu. Zestaw zegarów w stylu retro okazuje się czytelny i trudno mieć do niego zastrzeżenia. Szkoda jedynie, że przyciski podgrzewania przednich foteli umieszczono pod ich siedziskami. W dodatku nie ma w widocznym miejscu żadnej kontrolki ich pracy. Materiały użyte do budowy wnętrza mają ładną fakturę i są dość solidnie zmontowane, ale mogłyby być bardziej miękkie.

Zobacz też: Test Toyota Avensis: gorący towar

Croma jest autem wyjątkowo przestronnym. Pozycja za kierownica przypomina minivana. Siedzi się wysoko, ale kierownica nie posiada wystarczającego zakresu regulacji w poziomie. W efekcie nawet w najniższym położeniu jest zbyt wysoko i z pewnością nie wszystkim będzie to odpowiadać. Siedzenia tego modelu są obszerne i wygodne, a w komfortowej podróży nie przeszkadza nawet lewarek biegów umieszczony w konsoli centralnej. Z tyłu znajdziemy potężną, miękką kanapę. Przestrzeni nie zabranie tam ani nad głową, ani na wysokości kolan. Komfort na dalekich trasach z pewnością podniesie również centralny podłokietnik z uchwytami na napoje. W aucie z mocniejszym motorem odnotowaliśmy irytujący problem z radiem, które nawet w mieście uporczywie gubiło pożądaną częstotliwość. W słabszej wersji nie było tego problemu, wiec zrzucamy to na jednostkowy problem egzemplarza lub uszkodzenie anteny. Bagażnik auta okazuje się przemyślany i funkcjonalny. Ma 500 litrów pojemności, a w mocniejszej wersji testowanego auta zaopatrzony został w podwójna podłogę ułatwiającą utrzymanie porządku. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrośnie do 1610 litrów.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Fiat Croma bagażnik fot. Maciej Medyj
Fiat Croma bagażnik fot. Maciej Medyj

Fiat Croma bagażnik fot. Maciej Medyj
Fiat Croma bagażnik fot. Maciej Medyj

Fiat Croma fotele przód fot. Maciej Medyj
Fiat Croma fotele przód fot. Maciej Medyj

Fiat Croma kokpit fot. Maciej Medyj
Fiat Croma kokpit fot. Maciej Medyj

Fiat Croma fotele tył fot. Maciej Medyj
Fiat Croma fotele tył fot. Maciej Medyj

Fiat Croma przód fot. Maciej Medyj
Fiat Croma przód fot. Maciej Medyj

Fiat Croma bok fot. Maciej Medyj
Fiat Croma bok fot. Maciej Medyj

Fiat Croma przód i bok fot. Maciej Medyj
Fiat Croma przód i bok fot. Maciej Medyj

Fiat Croma bok fot. Maciej Medyj
Fiat Croma bok fot. Maciej Medyj

Fiat Croma tył fot. Maciej Medyj
Fiat Croma tył fot. Maciej Medyj

Fiat Croma panel środkowy fot. Maciej Medyj
Fiat Croma panel środkowy fot. Maciej Medyj

Fiat Croma przód fot. Maciej Medyj
Fiat Croma przód fot. Maciej Medyj

Fiat Croma liczniki fot. Maciej Medyj
Fiat Croma liczniki fot. Maciej Medyj

Fiat Croma przód fot. Maciej Medyj
Fiat Croma przód fot. Maciej Medyj

Fiat Croma bok fot. Maciej Medyj
Fiat Croma bok fot. Maciej Medyj

Fiat Croma silnik fot. Maciej Medyj
Fiat Croma silnik fot. Maciej Medyj

Fiat Croma tył fot. Maciej Medyj
Fiat Croma tył fot. Maciej Medyj

Fiat Croma lewarek zmiany biegów fot. Maciej Medyj
Fiat Croma lewarek zmiany biegów fot. Maciej Medyj

Fiat Croma bok fot. Maciej Medyj
Fiat Croma bok fot. Maciej Medyj

Fiat Croma fotele tył fot. Maciej Medyj
Fiat Croma fotele tył fot. Maciej Medyj

Fiat Croma fotele przód fot. Maciej Medyj
Fiat Croma fotele przód fot. Maciej Medyj

Fiat Croma widok z drugiego rzędu fot. Maciej Medyj
Fiat Croma widok z drugiego rzędu fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bernard Waszczyk

Analityk rynku funduszy inwestycyjnych Open Finance.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »