| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Po pierwsze komfort - Fiat Croma

Po pierwsze komfort - Fiat Croma

Fiat od dawna słynie z miejskich samochodów. W jego ofercie jest jednak auto reprezentujące klasę średnią. Jest nim Croma. Porównujemy dwie wersje tego modelu z silnikami wysokoprężnymi o różnych pojemnościach.

To co najbardziej różni obie wersje Fiata Cromy to oczywiście napęd, a dokładnie równe pięćdziesiąt koni. Pod maska słabszej wersji pracuje silnik o pojemności 1.9 i mocy 150 koni mechanicznych. Połączono go z sześciobiegową manualna skrzynią, która wprawdzie ma wyjątkowo długi skok lewarka, ale pracuje lekko i precyzyjnie. Takie auto przyspiesza do setki w 9,6 sekundy, a średnie spalanie w warunkach miejskich to około 9 litrów oleju napędowego na sto kilometrów. Pod maską drugiej Cromy znalazł się mocniejszy diesel o pojemności 2.4 i mocy 200 koni. Zapewnia on lepsze osiągi, a w dodatku na wysokich obrotach ma bardzo przyjemne brzmienie. Motor ten był dostępny wyłącznie z automatyczną skrzynia. Niestety do wzorowej pracy sporo jej brakuje. Główne zastrzeżenia można mieć do szarpnięć podczas zmiany przełożeń. Spalanie tej odmiany kształtuje się na poziomie 13 litrów w mieście i około 10 w trasie. Ogólnie wyżej należy ocenić jednak słabszą wersję. Pozostawia po sobie lepsze wrażenia, zwłaszcza dzięki dobrej manualnej skrzyni i mniejszemu spalaniu. Moc zaś i tak jest wystarczająca do sprawnego przemieszczania.

Zobacz też: Fiat Punto Evo: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Do sportowej jazdy nie zachęca zresztą zawieszenie. W obu wersjach jest miękkie i nastawione na komfort, jednak pod tym względem lepsze wrażenie robi mocniejsza z nich. Jej podwozie zostało zestrojone nieco sztywniej i dzięki temu prowadzi się trochę pewniej. Słabsza odmiana buja i kołysze się na nierównościach. Z pewnością niektórym kierowcom, szczególnie tym lubiącym komfort, taka charakterystyka będzie odpowiadać, jednak przechyły w zakrętach nie są zbyt przyjemnej i bezpieczne. Testowa Croma z silnikiem 2.4 JTD miała już na swoim koncie ponad 77 tysięcy przejechanych kilometrów. W efekcie zawieszenie tego egzemplarza wykazywało wyraźne oznaki zmęczenia eksploatacja po polskich drogach. Układ kierowniczy tego modelu działa lekko, mimo że nie został wyposażony w charakterystyczną dla Fiata funkcję city. Spodoba się to tym, którzy lubią spokojna i nie wymagająca jazdę. Reszcie brakować będzie większego oporu i precyzji. Croma to bez wątpienia auto dla osób lubiących komfort i wygodę podróżowania. To samochód, który dobrze nadaje się na długie trasy, a dzięki dynamicznym silnikom jest w stanie pokonywać je całkiem szybko. Jednak im mniej zakrętów będzie po drodze tym lepiej, bo Croma wyraźnie ich nie lubi.

Zobacz też: Test Fiat Punto Evo: hot-hatch rozcieńczony

Osoby które chciałyby zdecydowali się na mocniejszą wersję Fiata Cromy muszą obejść się smakiem. Zgodnie z dostępnym na stronie Fiata cennikiem, takie auto nie jest już oferowane. Najmocniejszym dostępnym motorem staje się wiec 1.9 o mocy 150 koni mechanicznych. Takie auto, bez promocji, w wersji z manualna skrzynią i wyposażeniem Emotion kosztuje niemal 110 tysięcy. To sporo i chyba dlatego Fiat decyduje się na upust wynoszący na tę wersję aż 15 tysięcy. Z kolei wersję tego samego silnika, ale skojarzoną z automatem i filtrem cząstek stałych można kupić za niecałe 117 tysięcy zgodnie z cennikiem i 102 tysiące po zastosowaniu upustu.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Fiat Croma bagażnik fot. Maciej Medyj
Fiat Croma bagażnik fot. Maciej Medyj

Fiat Croma bagażnik fot. Maciej Medyj
Fiat Croma bagażnik fot. Maciej Medyj

Fiat Croma fotele przód fot. Maciej Medyj
Fiat Croma fotele przód fot. Maciej Medyj

Fiat Croma kokpit fot. Maciej Medyj
Fiat Croma kokpit fot. Maciej Medyj

Fiat Croma fotele tył fot. Maciej Medyj
Fiat Croma fotele tył fot. Maciej Medyj

Fiat Croma przód fot. Maciej Medyj
Fiat Croma przód fot. Maciej Medyj

Fiat Croma bok fot. Maciej Medyj
Fiat Croma bok fot. Maciej Medyj

Fiat Croma przód i bok fot. Maciej Medyj
Fiat Croma przód i bok fot. Maciej Medyj

Fiat Croma bok fot. Maciej Medyj
Fiat Croma bok fot. Maciej Medyj

Fiat Croma tył fot. Maciej Medyj
Fiat Croma tył fot. Maciej Medyj

Fiat Croma panel środkowy fot. Maciej Medyj
Fiat Croma panel środkowy fot. Maciej Medyj

Fiat Croma przód fot. Maciej Medyj
Fiat Croma przód fot. Maciej Medyj

Fiat Croma liczniki fot. Maciej Medyj
Fiat Croma liczniki fot. Maciej Medyj

Fiat Croma przód fot. Maciej Medyj
Fiat Croma przód fot. Maciej Medyj

Fiat Croma bok fot. Maciej Medyj
Fiat Croma bok fot. Maciej Medyj

Fiat Croma silnik fot. Maciej Medyj
Fiat Croma silnik fot. Maciej Medyj

Fiat Croma tył fot. Maciej Medyj
Fiat Croma tył fot. Maciej Medyj

Fiat Croma lewarek zmiany biegów fot. Maciej Medyj
Fiat Croma lewarek zmiany biegów fot. Maciej Medyj

Fiat Croma bok fot. Maciej Medyj
Fiat Croma bok fot. Maciej Medyj

Fiat Croma fotele tył fot. Maciej Medyj
Fiat Croma fotele tył fot. Maciej Medyj

Fiat Croma fotele przód fot. Maciej Medyj
Fiat Croma fotele przód fot. Maciej Medyj

Fiat Croma widok z drugiego rzędu fot. Maciej Medyj
Fiat Croma widok z drugiego rzędu fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kietlińska

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »