| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Volvo C30 T5: Szybka pomarańcza

Test Volvo C30 T5: Szybka pomarańcza

Najmniejsze Volvo to auto niszowe. Nie jest tanie ani zbyt popularne, bo raczej nie tego oczekują jego odbiorcy. Ma jednak w sobie to coś. Sprawdziliśmy, co to takiego. W testowanej wersji nie był to jedynie wygląd.

Pod maską testowanej wersji znalazł się topowy, turbobenzynowy motor o pojemności 2.5 litra i mocy 230 koni mechanicznych. Jednostka pozostawia po sobie znakomite wrażenie. Maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm i jest dostępny w zakresie 1500 – 5000 obrotów na minutę. Tak szeroki zakres użytecznych obrotów to naprawdę świetny wynik. W praktyce auto przyspiesza znakomicie przy każdej prędkości i na każdym biegu. Spory zapas mocy zapewnia duże bezpieczeństwo czynne. Do przeniesienia napędu użyto precyzyjnej skrzyni o krótkim lewarku. Do jej pracy nie można mieć zastrzeżeń. Najniższe spalanie jakie udało nam się uzyskać podczas spokojnej jazdy w trasie to 7,8 litra na sto kilometrów. Gdy zapragniemy pojechać autostradą i bardziej otworzyć przepustnicę na wyświetlaczu zobaczymy spalanie równe 10 litrów. Maksymalne zużycie paliwa jakie uzyskaliśmy w mieście to 12 litrów, a to mniej niż podaje producent. Na uwagę zasługuje też znakomite brzmienie jednostki i słyszalne, wesołe pogwizdywanie turbiny.

Zobacz też: Test Volvo S80 T6: ognisty rydwan

Wyprzedzanie to C30 w wersji T5, czysta przyjemność i jeśli tylko mamy odrobinę więcej miejsca to można je spokojnie wykonywać na piątce lub nawet na szóstce. Sprint do setki zajmuje temu autu 6,7 sekundy i z pewnością należy ten rezultat uznać za satysfakcjonujący, zwłaszcza biorąc pod uwagę subiektywne odczucia podczas jazdy. Samochód nie jest przy tym zbyt narowisty i, mimo sporej mocy, daje się łatwo kontrolować. Myślicie pewnie, że Volvo w wersji T5 będzie miało twarde jak skała zawieszenie. Nic z tego. Udało się tu osiągnąć naprawdę zaskakująco dobry kompromis pomiędzy twardością a komfortem. O dzwonieniu zębami na nierównościach nie ma mowy, a pomimo to auto prowadzi się w zakrętach bardzo pewnie i zostawia spory margines bezpieczeństwa.

Zobacz też: Volvo V50 D3: prestiżowy i uniwersalny

Volvo C30 nie ma zbyt wielu konkurentów. Z jednej strony to kompakt klasy Premium z drugiej zaś trzeba pamiętać, że auto garściami czerpie z techniki popularnego Focusa. Cale szczęście że to sprawdzony „dawca organów”. Face lifting na pewno dobrze mu zrobił, mimo że poza wyraźnie innym przodem zmieniono niewiele. To jednak dobra decyzja, bo auto jest nad wyraz udane i większe zmiany mogłyby mu zaszkodzić. Jeśli dodamy do tego rzucający się w oczy kolor i pakiet R-design to mamy kompletny samochód dla indywidualistów, którzy chcą się wyróżniać. No i warto jeszcze pamiętać o najmocniejszej wersji silnikowej, która daje masę frajdy z jazdy. Taka przyjemność jednak sporo kosztuje.

Topowa „ce-trzydziestka” w wersji Momentum zdejmie z naszego rachunku niemal 140 tysięcy złotych. Jeśli dołożymy do tego wspomniane wcześniej opcje oraz pomarańczowy lakier o wartości 2300 zł, tylne czujniki parkowania i pakiet zimowy, w który zaopatrzony był testowany egzemplarz, a którego z oczywistych względów nie było nam dane sprawdzić, to cena końcowa takiego egzemplarza przekroczy 150 tysięcy złotych. Cóż, jeśli ktoś chce się wyróżniać - musi płacić. Tym, którzy nie chcą obrabować banku aby stać się posiadaczem ekscentrycznego Volvo należy się jeszcze jedna informacja. Podstawową wersję tego auta można mieć za połowę powyższej kwoty.

Volvo XC90 2.4 D5 geartronic nawet 19% rabatu! Sprawdź teraz!

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volvo C30 T5 bagażnik Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 bagażnik Fot. Maciej Medyj

Volvo C30 T5 bagażnik Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 bagażnik Fot. Maciej Medyj

Volvo C30 T5 fotel kierownicy Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 fotel kierownicy Fot. Maciej Medyj

Volvo C30 T5 wnętrze Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 wnętrze Fot. Maciej Medyj

Volvo C30 T5 bagażnik Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 bagażnik Fot. Maciej Medyj

Volvo C30 T5 deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj

Volvo C30 T5 wnętrze Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 wnętrze Fot. Maciej Medyj

Volvo C30 T5 przód/bok Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 przód/bok Fot. Maciej Medyj

Volvo C30 T5 bok Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 bok Fot. Maciej Medyj

Volvo C30 T5 tył/bok Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 tył/bok Fot. Maciej Medyj

Volvo C30 T5 przód Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 przód Fot. Maciej Medyj

Volvo C30 T5 bok Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 bok Fot. Maciej Medyj

Volvo C30 T5 tył Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 tył Fot. Maciej Medyj

Volvo C30 T5 bok Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 bok Fot. Maciej Medyj

Volvo C30 T5 przód Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 przód Fot. Maciej Medyj

Volvo C30 T5 bok Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 bok Fot. Maciej Medyj

Volvo C30 T5 tył/bok Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 tył/bok Fot. Maciej Medyj

Volvo C30 T5 silnik Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 silnik Fot. Maciej Medyj

Volvo C30 T5 zegary Fot. Maciej Medyj
Volvo C30 T5 zegary Fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

JSLegal Jankowki & Stroiński

Adwokacka Spółka Partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »