| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Citroën Berlingo XTR: Funkcjonalność w praktyce

Test Citroën Berlingo XTR: Funkcjonalność w praktyce

Jakie auto rodzinne wybrać? Nie chodzi o markę, tylko typ nadwozia. Klasyczne kombi, smukłe i eleganckie, muskularną pseudo-terenówkę, minivana, a może adaptację auta dostawczego?

Duży może więcej. Niekoniecznie, gdy jest długi. Wystarczy wysoki i, jak w przypadku Citroëna Berlingo, bardzo szeroki. I całkiem nisko zawieszony, co ułatwia wsiadanie, szczególnie dzieciom. Ale coś za coś – na polną drogę czy wyższe krawężniki nie ma co się porywać. Nadwozie wersji XTR jest maksymalnie przystosowane do zastosowań pasażerskich. Odważna kolorystyka przodu i przyciemniane szyby zbliżają jego wygląd do nowoczesnych kombi. Rozwiązaniem spotykanym tylko w podobnych typach konstrukcji i praktycznym w codziennym użytkowaniu jest przesuwana druga para drzwi. Wadą jest promień otwierania ogromnej tylnej klapy, jednak w testowanej wersji była też opcja dostępu do bagażnika przez okno, przydatna tylko dla osób słusznego wzrostu.

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroenie Berlingo

Wnętrze Berlingo XTR nie jest klasyczne, jak spotykane w autach kombi, ani luksusowe, jak w niektórych SUV-ach. Jest za to ekstremalnie ergonomiczne i praktyczne, jak to w aucie do pracy. Uwagę zwracają dwukolorowe siedzenia o tłoczonej tapicerce – pięć niezależnie regulowanych foteli z solidnym trzymaniem bocznym. Charakterystyczna deska rozdzielcza zawiera w sobie różne półki i schowki. Dużo miejsca na drobiazgi jest też w boksie między przednimi fotelami i siatkowych półkach pod sufitem, gdzie również umieszczono wewnętrzny bagażnik belkowy do przewozu na przykład nart w zimie lub akcesoriów ogrodniczych w lecie.

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

Przedział pasażerski może być dowolnie kształtowany dzięki ruchomej kanapie z pochylanymi indywidualnie oparciami, z których środkowe można zamienić na solidny podłokietnik, w zasadzie stolik – a kolejne rozkładają się z oparć przednich foteli. Bagażnik jest oczywiście ogromny, a po zwinięciu kanapy powinna się w nim zmieścić europaleta. Wyposażono go w sztywną, dwuczęściową półkę, a na podłodze w zaczepy do mocowania zabezpieczeń ładunku. Przestrzeń w całej kabinie jest imponująca i niedostępna w samochodach wspomnianych innych klas.

Silnik zastosowany do napędu testowanego egzemplarza to wysokoprężny HDI o pojemności 1.6 litra najnowszej generacji, o mocy 110 KM. Dobrze dobrane przełożenia zapewniają wystarczającą dynamikę w mieście i osiągnięcie przyzwoitej szybkości w trasie, przy niskim zużyciu paliwa. Auto prowadzi się łatwo mimo wysokiej pozycji za kierownicą. Silne wspomaganie ułatwia manewry miejskie, podobnie jak wielkie lusterka boczne. Lewarek zmiany biegów pracuje wzorowo. Samochód jest idealnym miejscem pracy... domowej. Wszystko przychodzi bez zbędnego wysiłku, pozostawiając energię na ważniejsze zajęcia. Zawieszenie jest raczej komfortowe, choć na polskich dziurach czasem może się wydawać twarde. Szeroki rozstaw kół pozytywnie wpływa na trakcję, która mogłaby być zakłócona większą wysokością auta.

Zobacz też: Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Berlingo XTR to auto uniwersalne, pojemne, wygodne dla pasażerów oraz mogące przewieźć ilość bagażu wystarczającą na bardzo długie i aktywnie spędzane wakacje. Wcale nie wygląda na dostawczaka. Cena – niecałe 90 tysięcy złotych zawiera sporo wyposażenia – poduszki w tym boczne i kurtynowe, wielofunkcyjne audio, zestaw „parkowanie”, relingi dachowe itp. Za dodatkowe 3500 można mieć wersję siedmioosobową. A za 200 zamiast wielkiej klapy sprawić sobie klasyczne drzwi dzielone, ale wtedy bez podnoszonej szyby. Berlingo jako jeden z protoplastów segmentu wciąż ma się dobrze, oferując dużo opcji wyposażenia i zastosowania. Nic więc dziwnego, że jest liderem w swojej klasie. Biorąc pod uwagę jego cechy funkcjonalne wśród innych typów nadwozia też nie ma konkurencji.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Citroën Berlingo XTR bagażnik
Citroën Berlingo XTR bagażnik

Citroën Berlingo XTR tył
Citroën Berlingo XTR tył

Citroën Berlingo XTR przód
Citroën Berlingo XTR przód

Citroën Berlingo XTR tył/bok
Citroën Berlingo XTR tył/bok

Citroën Berlingo XTR przód
Citroën Berlingo XTR przód

Citroën Berlingo XTR przód
Citroën Berlingo XTR przód

Citroën Berlingo XTR wnętrze
Citroën Berlingo XTR wnętrze

Citroën Berlingo XTR wnętrze
Citroën Berlingo XTR wnętrze

Citroën Berlingo XTR otwierana tylna szyba
Citroën Berlingo XTR otwierana tylna szyba

Citroën Berlingo XTR silnik
Citroën Berlingo XTR silnik

Citroën Berlingo XTR tylne fotele
Citroën Berlingo XTR tylne fotele

Citroën Berlingo XTR bagażnik
Citroën Berlingo XTR bagażnik

Citroën Berlingo XTR przód
Citroën Berlingo XTR przód

Citroën Berlingo XTR wnętrze
Citroën Berlingo XTR wnętrze

Citroën Berlingo XTR bok
Citroën Berlingo XTR bok

Citroën Berlingo XTR deska rozdzielcza
Citroën Berlingo XTR deska rozdzielcza

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Parco

Biuro Rachunkowe PARCO S.C.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »