| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Mercedes C250 CDI T Avantgarde: Wysoka klasa

Test Mercedes C250 CDI T Avantgarde: Wysoka klasa

Połączenie prestiżu, komfortu oraz lekko sportowego klimatu z wersją kombi, marzy się niejednemu kierowcy. Jest jednak propozycja, która spełnia te wymagania i przy okazji daje dużą dawkę frajdy z jazdy.

Ludzie kojarzą Mercedesy z wyjątkowym stylem, komfortem i nieodłączną gwiazdą na masce. Faktem jest, że niewiele marek ma w swojej historii tyle stylowych i kultowych obecnie modeli. Dawnych i teraźniejszych wielbicieli marki ze Stuttgartu można podzielić na dwie kategorie. Tych, którzy twierdzą że Mercedesy skończyły się razem z zaprzestaniem produkcji modeli takich jak słynna „beczka” czy taksówkarski „baleron”, oraz takich, którzy cały czas twierdzą że „bez gwiazdy nie ma jazdy”. W naszym teście nie sprawdzimy oczywiście trwałości i niezawodności, ale możemy ocenić jak sprawdza się na drodze nowoczesny model Mercedesa. Do naszej redakcji trafiło auto oznaczone jako C250 CDI w wersji BlueEfficiency oraz nadwoziu kombi.

Pierwszy kontakt z każdym samochodem to oczywiście wygląd zewnętrzny. Aktualna klasa C nie ma się tu czego wstydzić. Jest nowocześnie i sportowo. Marka kojarzona z elegancją (choć oczywiście i tej nie można jej odmówić) wprowadza coraz więcej elementów nadających dynamiki. Zadziorny przód, przyciemnione reflektory oraz opadająca ku tyłowi linia dachu to tylko niektóre z nich. Do pełni szczęścia brakuje jedynie legendarnego celownika na masce - cóż, względy bezpieczeństwa. Są za to ładne alufelgi założone na niskoprofilowe opony.

Zobacz też: Opinie kierowców o Mercedesie klasy C

Zajrzyjmy jednak do środka. Tam czeka nas kontynuacja sportowego klimatu, w którym swój udział ma również pakiet AMG w jaki zaopatrzony jest testowany egzemplarz. W aucie siedzi się nisko niczym w sportowym coupé. Świetne fotele, mimo że nie mają zbyt efektownego trzymania bocznego, okazują się bardzo wygodne i w wystarczający sposób podpierają ciało w zakrętach. Auto zaopatrzono w pełne wyposażenie z zakresu komfortu, jednak to dla nikogo nie będzie zaskoczeniem. Deska rozdzielcza ma raczej konserwatywny, klasyczny kształt, bez stylistycznych fajerwerków. Na uwagę zasługują świetnie rozwiązane zegary. Są ładne, czytelne i doskonale podświetlone. Niemalże cały środek wskaźnika prędkości został wypełniony wyświetlaczem komputera, który pokazuje wiele informacji na raz, dzięki czemu nie trzeba ciągle przeskakiwać przez kolejne opcje.

Ergonomia kokpitu jest znakomita, a wszystkie przełączniki znajdziemy pod ręką. Po przekręceniu kluczyka z górnej części deski rozdzielczej wysuwa się spory, kolorowy ekran obsługujący system audio oraz nawigację. Cieszy również miła dla oka kolorystyka. Boczki siedzeń wykonano z ciemnej eko-skóry zaś ich wypełnienia są jasne, co skutecznie ożywia wnętrze. Materiały użyte do wykończenia spasowano bardzo porządnie, jednak konkurencja w postaci BMW – o czym mieliśmy okazję przekonać się w testowanej przez nas Trojce – stosuje jako element wykończenia kokpitu prawdziwy metal, a we wnętrzu klasy C znajdziemy po prostu dobry plastik. Również świetnie wyglądająca kierownica mogłaby być obszyta przyjemniejszą w dotyku skórą. To jednak jedyne mankamenty wnętrza jakie udało nam się znaleźć.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI - Przewaga dzięki technice?

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mercedes C250 CDI T Avantgarde bagażnik Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde bagażnik Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód/bok Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód/bok Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde tunel środkowy Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde tunel środkowy Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde fotel przedni Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde fotel przedni Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde tylna kanapa Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde tylna kanapa Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde bok/tył Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde bok/tył Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde fotel środkowy Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde fotel środkowy Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde tylna kanapa Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde tylna kanapa Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde tył Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde tył Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde tył/bok Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde tył/bok Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde tył Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde tył Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde bok Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde bok Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde bok Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde bok Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde tunel środkowy Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde tunel środkowy Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde bok Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde bok Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde wnętrze Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde wnętrze Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód
Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód

Mercedes C250 CDI T Avantgarde zegary Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde zegary Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde silnik Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde silnik Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód/bok Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód/bok Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde wnętrze Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde wnętrze Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde bagażnik Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde bagażnik Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde wyświetlacz nawigacji Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde wyświetlacz nawigacji Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde bagażnik Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde bagażnik Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde bagażnik Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde bagażnik Fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Kujawska

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »