| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Mercedes C250 CDI T Avantgarde: Wysoka klasa

Test Mercedes C250 CDI T Avantgarde: Wysoka klasa

Połączenie prestiżu, komfortu oraz lekko sportowego klimatu z wersją kombi, marzy się niejednemu kierowcy. Jest jednak propozycja, która spełnia te wymagania i przy okazji daje dużą dawkę frajdy z jazdy.

Na pochwałę zasługuje znakomicie brzmiący zestaw audio harman-kardon oraz stosowany od lat w Mercedesach jeden przełącznik obsługujący zarówno światła jak i wycieraczki. W praktyce sprawdza się świetnie – po przesiadce do innego auta zastanawiałem się po co w ogóle jest ta wajcha po prawej stronie kierownicy. Wnętrze testowanego samochodu jest przestronne zarówno w przedniej jak i tylnej części. Bagażnik ma 485 litrów pojemności, jednak nie ona jest w tym aucie najważniejsza. Jeśli ktoś potrzebuje małej ciężarówki, pewnie wybierze inny pojazd. W Klasie C widać dużą dbałość o szczegóły. Kufer został wykończony miłym w dotyku, kosmatym materiałem, a do dyspozycji jest również zestaw składanych pałąków umożliwiających jego aranżację.

Zobacz też: Test Mercedes C Coupe: luksus, sport i styl

Najważniejsze jednak jak to wszystko jeździ. Pod maską wersji C250 CDI pracuje turbodiesel o pojemności 2.2 litra i mocy 204 koni mechanicznych. Motor ten legitymuje się w dodatku potężnym momentem obrotowym równym 500 Nm uzyskiwanych w zakresie 1600-1800 obrotów. Całość znakomicie radzi sobie z rozpędzaniem tego rodzinnego kombi. Przyspieszenie wynoszące nieco ponad 7 sekund okazuje się w zupełności wystarczające. Na uwagę zasługuje automatyczna skrzynia biegów. Ma jedynie pięć przełożeń, ale jej praca jest rewelacyjnie płynna. Automat nie szarpie ani podczas przyspieszania ani przy hamowaniu silnikiem.

Ponadto kierowcy o sportowym zacięciu z pewnością docenią łopatki do zmiany biegów umieszczone przy kierownicy. Moim zdaniem owa skrzynia zasługuje na wyższe noty od tej zastosowanej w BMW serii 3. Mercedes reklamuje wersje BlueEfficiency jako tę, która może się poszczycić wyjątkowo niskim spalaniem. W przypadku testowanej Klasy C udało nam się osiągnąć wynik poniżej 7 litrów w dość szybko pokonywanej trasie oraz nie przekroczyć 9 przy dynamicznej jeździe po mieście. To więcej niż zapewnia producent jednak wynik ten jest w pełni akceptowalny.

Zobacz też: Test Mercedes C250 4Matic: Bez gwiazdy nie ma jazdy

Zawieszenie i układ kierowniczy to kolejne mocne punkty Mercedesa klasy średniej. Sposób w jaki resoruje ten samochód najlepiej określić mianem znakomitego połączenia komfortu i lekko sportowej sztywności. W zakrętach auto prowadzi się pewnie, zostawiając spory margines bezpieczeństwa, zaś na dziurawej drodze nie trzeba mieć obawy o powybijanie zębów. Na desce rozdzielczej znajdziemy ponadto przycisk „sport”, który usztywnia zawieszenie oraz aktywuje sportowy tryb pracy automatycznej skrzyni. Największą zaletą tego auta jest jednak tylny napęd. Każdy, kto miał okazję jeździć tylnonapędówką wie o czym mówię. Zabawa jest niesamowita. Auto zaopatrzono w system ESP, którego niestety nie da się całkowicie wyłączyć, jednak można przesunąć granice jego ingerencji. Po takie operacji samochód chętnie zamiata tyłem na każde zawołanie.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowe Audi A5 Coupe

Testowany przez nas Mercedes pozostawia po sobie bardzo dobre wrażenie i trudno w nim znaleźć słabe strony. Jest mocnym graczem segmentu premium i godnym rywalem BMW serii 3. Właściwie o wyborze jednego lub drugiego auta mogą decydować jedynie względy upodobania dla designu prezentowanego przez poszczególnych producentów lub zamiłowanie do konkretnej marki. Model C250 CDI w wersji kombi oznaczanej jako T kosztuje 183 700 zł. Testowany egzemplarz doposażony w między innymi takie opcje jak pakiet sportowy AMG oraz Avantgarde, nawigację, automatyczną skrzynię czy panoramiczny dach wymagałby wyłożenia niemal 264 tysięcy złotych. Jednak nawet nie dokupując tych wszystkich opcji (może poza automatyczna skrzynią, za którą naprawdę warto dopłacić) można cieszyć się wyjątkowo udanym kombi dającym dużo przyjemności z jazdy.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mercedes C250 CDI T Avantgarde bagażnik Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde bagażnik Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód/bok Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód/bok Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde tunel środkowy Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde tunel środkowy Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde fotel przedni Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde fotel przedni Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde tylna kanapa Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde tylna kanapa Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde bok/tył Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde bok/tył Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde fotel środkowy Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde fotel środkowy Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde tylna kanapa Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde tylna kanapa Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde tył Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde tył Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde tył/bok Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde tył/bok Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde tył Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde tył Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde bok Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde bok Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde bok Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde bok Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde tunel środkowy Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde tunel środkowy Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde bok Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde bok Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde wnętrze Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde wnętrze Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód
Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód

Mercedes C250 CDI T Avantgarde zegary Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde zegary Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde silnik Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde silnik Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód/bok Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde przód/bok Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde wnętrze Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde wnętrze Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde bagażnik Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde bagażnik Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde wyświetlacz nawigacji Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde wyświetlacz nawigacji Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde bagażnik Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde bagażnik Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj

Mercedes C250 CDI T Avantgarde bagażnik Fot. Maciej Medyj
Mercedes C250 CDI T Avantgarde bagażnik Fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kinga Węgiel

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »