| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Volkswagen Golf Variant: Piątka czy szóstka

Test Volkswagen Golf Variant: Piątka czy szóstka

Zgodnie z tradycją Golf w wersji kombi dołącza o oferty jako ostatni. Nie inaczej było w przypadku szóstej generacji tego modelu. Producent miał w przypadku tego auta trudne zadanie.

Variant na bazie Golfa piątej generacji wszedł do sprzedaży stosunkowo późno. Niedługo potem pojawił się szósty Golf w wersji hatchback. Producent miał twardy orzech do zgryzienia. W końcu świeże jeszcze kombi okazało się już nieprzystające do aktualnej gamy modelowej. Rozwiązanie okazało się jednak proste. Aby upodobnić „nowy-stary” model do aktualnie sprzedawanej generacji zaopatrzono auto w przód przejęty z szóstki. Wizualnych zmian nie ma wiele więcej, a mimo to auto wygląda atrakcyjnie. Patrząc na samochód z tyłu lub z boku każdy może zadać sobie pytanie, czy to jeszcze piątka, czy już szóstka. Nawet klamki pozostały niezmienione w stosunku do poprzedniej generacji. Z tyłu różnicą są ciemniejsze niż dotychczas klosze lamp.

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagenie Golfie

W środku najbardziej widoczną zmianą w stosunku do poprzedniej generacji auta jest deska rozdzielcza. Różni się ona też od tej z hatchbacka. Przykładem mogą być boczki drzwi zaopatrzone jeszcze w stary panel do obsługi elektryki oraz nieco gorsze wykończenie znajdujących się w nich kieszeni. Ogólnie wnętrze zbiera jednak bardzo dobre noty, a na uwagę zasługuje rewelacyjne wyciszenie kabiny. Silnik pracujący na biegu jałowym jest praktycznie niesłyszalny. Fotele są wygodne podobnie jak pozycja za przyjemnie grubą kierowcą.

Ergonomia bez zarzut, wszystko jest pod ręka i tam gdzie się tego oczekuje. Czytelny i ładny zestaw zegarów przejęty został bez zmian z innych wersji nadwoziowych. W kabinie Golfa kombi miejsca nie brakuje. Jest go tyle, że cztery dorosłe osoby mogą wygodnie podróżować. Warto jednak zauważyć, że pochodząca z tego samego koncernu Octavia ma więcej przestrzeni na nogi dla kierowcy i pasażera. Profilowanie tylnej kanapy sugeruje, że wygodnie mogą tam jechać dwie osoby. Bagażnik Golfa w wersji Variant to bez wątpienia jeden z większych kufrów w klasie. Ma 560 litrów pojemności i dodatkową skrytkę pod podłogą. Jego użyteczność zwiększają wnęki znajdujące się obok nadkoli, które pomieszczą na przykład pojemnik z płynem do spryskiwaczy lub torbę z zakupami.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowy Volkswagen Tiguan

Testowany egzemplarz wyposażony jest w nawigację z kolorowym dotykowym ekranem (niestety nie po polsku) oraz systemy SAT i Part Assist. Ten ostatni w swoim założeniu ma wykonać za kierowcę parkowanie w tak zwanej kopercie. Trzeba przyznać, że samodzielnie obracająca się kierownica robi wrażenie, ale jest jeden problem. Aby system zadziałał i wyświetlił informacje o możliwości rozpoczęcia parkowania potrzebne jest sporo więcej miejsca niż mierzy samochód. Na zatłoczonych parkingach w stolicy to raczej nieczęsty widok, wiec i tak wielokrotnie kopertę trzeba wykonywać tradycyjnie, czyli samemu.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Golf Variant silnik Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant silnik Fot. Maciej Medyj

Volkswagen Golf Variant bok Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bok Fot. Maciej Medyj

Volkswagen Golf Variant bok Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bok Fot. Maciej Medyj

Volkswagen Golf Variant przód Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant przód Fot. Maciej Medyj

Volkswagen Golf Variant przód Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant przód Fot. Maciej Medyj

Volkswagen Golf Variant bok Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bok Fot. Maciej Medyj

Volkswagen Golf Variant wnętrze Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant wnętrze Fot. Maciej Medyj

Volkswagen Golf Variant wnętrze Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant wnętrze Fot. Maciej Medyj

Volkswagen Golf Variant deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj

Volkswagen Golf Variant przód/bok Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant przód/bok Fot. Maciej Medyj

Volkswagen Golf Variant bagażnik Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bagażnik Fot. Maciej Medyj

Volkswagen Golf Variant tył Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant tył Fot. Maciej Medyj

Volkswagen Golf Variant przód Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant przód Fot. Maciej Medyj

Volkswagen Golf Variant bagażnik Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant bagażnik Fot. Maciej Medyj

Volkswagen Golf Variant tył Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant tył Fot. Maciej Medyj

Volkswagen Golf Variant tylna kanapa Fot. Maciej Medyj
Volkswagen Golf Variant tylna kanapa Fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Izabela Żurkowska-Mróz

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »