REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Dodge Caliber SRT4: Cała ta moc

Maciej Medyj
Dodge Caliber SRT4 przód
Dodge Caliber SRT4 przód

REKLAMA

REKLAMA

Bierz życie za rogi - hasło firmy Dodge zdaje się nabierać pełnego znaczenia po zajęciu miejsca za kierownicą modelu Caliber w wersji SRT4. Trzeba się mocno trzymać tych rogów. I być czujnym.

REKLAMA

Dodge Caliber, popularny crossover, wygląda atrakcyjnie nawet w podstawowej wersji. Łuki łączą się z kantami, jest wyrazista atrapa chłodnicy i lotka dachowa z tyłu, są wydatne nadkola. Natomiast SRT4 ma maskę i przedni zderzak z dodatkowymi wlotami powietrza, zderzak tylny z atrapą dyfuzora, spoilery progowe oraz dziewiętnastocalowe obręcze kół. I oczywiście spory napis SRT na boku.

REKLAMA

We wnętrzu takich napisów jest więcej - na oparciach siedzeń i na białych tarczach zegarów, w tym małego, dodatkowego „boost” pokazującego ciśnienie doładowania. Ze sportowych dodatków można jeszcze wymienić podkute blachą pedały i fotele z tapicerką o dodatkach z ekologicznej skóry, szytą czerwoną nitką. Kabina jest wystarczająco przestronna dla kierowcy i 4 pasażerów, których pewnie trudno będzie przekonać do wspólnej podróży takim potworem. Na szczęście jeden ze schowków w desce rozdzielczej jest przystosowany do chłodzenia napojów, które powinny pomóc ostudzić temperament kierowcy. Bagażnik jest wystarczająco duży, a pod jego podłogą, w miejscu koła zapasowego jest dodatkowa przestrzeń na drobiazgi, gdzie można je schować i zabezpieczyć w ten sposób przed wejściem w stan nieważkości.

Zobacz też: Opinie kierowców o Dodge Caliber

REKLAMA

Takie nietypowe przeciążenia generuje benzynowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 2,4 litra, turbodoładowany, wyposażony w intercooler i z podwójnymi zmiennymi fazami rozrządu DVVT. Moc maksymalna mówi wszystko - 295 KM przy 6000 - 6400 obr/min. Moment obrotowy może nie jest aż tak imponujący - 363 Nm, ale za to dostępny w szerokim zakresie obrotów, bo od 2000 do 5600. Czasem trudno jest tym autem ruszyć, a jeszcze trudniej zrobić to szybko i w miarę płynnie utrzymując się w obrębie drogi czy pasa ruchu.

Sprawy wcale nie ułatwia skrzynia przekładniowa - sześciostopniowa manualna GETRAG. Żeby sięgnąć do jej ciężko chodzącego lewarka trzeba oderwać rękę od kierownicy pozbawiając się połowy siły panowania nad autem. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny i silnie wspomagany, co w tym momencie nie jest wcale zaletą. Co innego w zakrętach – niskoprofilowe, szerokie opony Goodyear F1 i sportowo zestrojone zawieszenie zapewnia dobrą stabilność, wspomaganą przez system kontroli trakcji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Renault Megane Coupe Monaco GP: Auto dla pewnych siebie

Caliber SRT4 to auto dla twardzieli, którzy lubią powalczyć za kierownicą - nie z innymi kierowcami, ale z samym sobą. Auto mimo wszystkich swoich zalet i systemów utrzymujących go na drodze pewnych błędów nie wybacza. Pochłania wielkie ilości paliwa i jako auto rodzinne raczej się nie sprawdzi. Daje frajdę poczucia mocy, ale zabawa byłaby dużo lepsza, gdyby napęd przenoszony był na cztery koła, albo nawet tylko na tylną oś. Natomiast poczucie kontroli i wygoda użytkowania byłaby większa z automatyczną skrzynią biegów. Intensywne nadużywanie możliwości auta będzie z pewnością prowadziło do częstych wizyt w serwisie - testowany egzemplarz po przebiegu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów na polskich drogach wykazywał pewne oznaki zużycia, szczególnie w rejonie przedniego zawieszenia. Cóż, żeby się tutaj wylansować, trzeba się sporo wykosztować.

Dodge Caliber SRT4 przód/bok
Dodge Caliber SRT4 bok
Dodge Caliber SRT4 tył/bok
Dodge Caliber SRT4 wnętrze
Dodge Caliber SRT4 wnętrze
Dodge Caliber SRT4 tylna kanapa
Dodge Caliber SRT4 deska rozdzielcza
Dodge Caliber SRT4 bagażnik
Dodge Caliber SRT4 bagażnik
Dodge Caliber SRT4 zegary
Dodge Caliber SRT4 tunel środkowy
Dodge Caliber SRT4 silnik
Dodge Caliber SRT4 przód
Dodge Caliber SRT4 przód
Dodge Caliber SRT4 tył
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    REKLAMA