REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat Fiorino Kombi: Osobowa ciężarówka

Michał Karczewski
Fiat Fiorino Kombi przód  Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi przód Fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Producenci aut starają się stworzyć pojazdy jak najbardziej uniwersalne, a wymyślanie nowych klas jest już na porządku dziennym. Połączenie auta dostawczego z osobowym również ma swoich wiernych zwolenników.

Kiedyś dostawczy samochód kojarzył się jednoznacznie. Miał zabrać na swój pokład jak najwięcej towarów i być stosunkowo tani w eksploatacji. Z czasem producenci zrozumieli jednak, że takie samochody można z powodzeniem przerobić na rodzinne środki codziennego transportu. Przykładem takiego podejścia jest testowane Fiorino Kombi. Fiat nie po raz pierwszy wraca po latach do nieco zapomnianej już nazwy. Na przełomie 2007 i 2008 roku producent - we współpracy z koncernem PSA - wprowadził na rynek jednego z trzech dostawczych bliźniaków. Tak powstał tercet: Citroen Nemo, Fiat Fiorino, Peugeot Bipper. Włoskie auto oferowane jest w trzech wersjach. Może być dostawczakiem w pełni, formą pośrednią, posiadającą przeszklenia, tylną kanapę oraz odsuwane boczne drzwi lub wersją rekreacyjno-osobową o nazwie Qubo. Nasza redakcja do testu otrzymała tę drugą odmianę. Na początku warto również wspomnieć, że auto miało na liczniku ponad 56 tysięcy przejechanych kilometrów, dlatego wiele elementów wykazywało już naturalne dla takiego przebiegu zużycie.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Fiacie Fiorino

Kabina okazuje się wygodna i przestronna - zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę długość auta nie przekraczającą czterech metrów. Z przodu na brak miejsca nie można narzekać. Jest go pod dostatkiem zarówno na szerokość, jak i nad głową. Niektórym będzie przeszkadzać lewarek skrzyni biegów umieszczony w konsoli środkowej, jednak w mieście jest nieoceniony. Podczas dłuższych podróży przydaje się podłokietnik kierowcy. Obraz przedniej części wnętrza psują niedbale zmontowane elementy deski rozdzielczej, zaś na pochwałę zasługuje dobra ergonomia, wysoka pozycja za kierownicą oraz elektryczne szyby z pełną funkcją „auto”, która nadal dla części producentów jest zbyt dużym wyzwaniem. Fiat jest w stanie zastosować to rozwiązanie nawet w dostawczaku.

Zobacz też: Test Fiat Sedici MultiJet: Włoch z japońskim rodowodem

REKLAMA

Na tylnej kanapie miejsca jest mniej niż z przodu, zwłaszcza na wysokości kolan. Warto zauważyć, że dostać się tu można poprzez przesuwane boczne drzwi po obu stronach. Jest to rozwiązanie świetnie się sprawdzającym na zatłoczonych parkingach pod hipermarketami. Zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa są miękkie i komfortowe. Najważniejsza w takim aucie jest jednak przestrzeń ładunkowa. Tu Fiorino może sporo zaoferować. Bagażnik, do którego dostępu bronią dwuskrzydłowe drzwi, w standardowym ustawieniu siedzeń ma 356 litrów pojemności. Po złożeniu lub wyjęciu tylnej kanapy można uzyskać przestrzeń do 2500 litrów. Jeśli dołożyć do tego niski próg załadunku mamy miejskiego dostawczaka w pełnym tego słowa znaczeniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod maska testowanego auta pracował wysokoprężny silnik 1.3 Multijet o mocy 75 koni, znany chociażby z testowanej przez nas jakiś czas temu pięćsetki. Motor ten w Fiorino sprawdza się naprawdę dobrze. Jest porządnie wyciszony oraz wystarczająco dynamiczny, jeśli auto nie jest przeładowane. Co ważne nie przenosi też nieprzyjemnych wibracji do wnętrza pojazdu. Spalanie przy miejskiej jeździe rzadko przekracza 7 litrów na sto kilometrów, a w trasie bez problemu schodzi poniżej 6. Szkoda, że dobry ogólny obraz napędu psuje skrzynia biegów. Jest nieprecyzyjna, a poszczególne przełożenia wchodzą z oporem.

Zobacz też: Fiat Sedici: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

REKLAMA

Motor ma sporą turbodziurę, która sprawia, że wrażenie dynamiki jest większe, niż wskazywałaby na to moc. Do 2 tysięcy obrotów nie dzieje się nic, ale po przekroczeniu tej granicy Fiorino zaczyna przyzwoicie przyśpieszać. Do miasta ten silnik wystarczy z powodzeniem, ale na trasie trzeba uważać przy wyprzedzaniu. Zawieszenie auta zestrojono komfortowo. W testowanym egzemplarzu słychać było w nim co prawda podejrzane odgłosy, zwłaszcza podczas ruszania, ale nie zmienia to faktu, że całość nieźle tłumi nierówności i zapewnia wygodną podróż po polskich drogach. Na dużych nierównościach generatorem hałasu staje się jedynie tylna półka.

Oferta Fiorino Kombi przewiduje jednego benzyniaka i jednego diesla. Podstawowa wersja z tym pierwszym motorem to wydatek niecałych 48 000 zł. Egzemplarz wyposażony w silnik wysokoprężny oraz specyfikację Elegant wymaga wyłożenia 58 000 zł. Do tej kwoty należy jeszcze doliczyć cenę dodatkowego wyposażenie testowanego auta w postaci miedzy innymi klimatyzacji, czujników parkowania, poduszki pasażera i poduszek bocznych, a także radia z MP3. Fiorino z pewności znajdzie swoich zwolenników wśród osób, które prowadzą własny biznes lub po prostu potrzebują auta do wożenia większych i cięższych przedmiotów, a jednocześnie lubią zabrać rodzinę na weekendowa wycieczkę. Zresztą taka właśnie jest grupa docelowa tego auta.

Fiat Fiorino Kombi tył Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi bok Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi silnik Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi bagażnik Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi bagażnik Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi tylne siedzenia Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi wnętrze Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi przednie fotele Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi przód Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi tył Fot. Maciej Medyj
Fiat Fiorino Kombi przód/bok Fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA