| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Dacia Sandero Stepway: Przygoda dla każdego

Test Dacia Sandero Stepway: Przygoda dla każdego

Renault, pod marką Dacia, stworzyło uniwersalny i przystępny cenowo samochód. Sandero w wersji Stepway nieźle sprawdza się zatłoczonym mieście, a gdy trzeba potrafi pozytywnie zaskoczyć w terenie.

Zwykłe Sandero to po prostu budżetowe auto klasy B, które nie zwraca na siebie uwagi. Ot, tani samochód dla osób potrzebujących transportu z punktu A do punktu B. Jednak wystarczy zwiększyć jego prześwit, założyć 16-calowe koła, dodać wydatne progi, dachowe relingi i plastikowe elementy na zderzakach, aby stało się świetnie wyglądającym pojazdem rekreacyjnym dla poszukiwaczy przygód. Ten genialny w swojej prostocie pomysł nazwany został Stepway. Sandero w tej limitowanej wersji zwraca na ulicy uwagę bardziej niż niejedno droższe i bardzie luksusowe auto. Podczas testu spotkaliśmy się z tym, że przechodnie nie kryli zdziwienia, iż Dacia może tak atrakcyjnie wyglądać oraz chętnie wypytywali o wrażenia z jazdy.

Wersję Stepway należy właściwie traktować jako auto zupełnie różne od zwykłego Sandero. Ten samochód ma dwa oblicza. Pierwsze to codzienna jazda po mieście. Nie ma się co oszukiwać. W praktyce wychodzi wtedy na jaw sporo wynikających z cięcia kosztów mankamentów tego auta. Od drobnych jak skrzypiący fotel kierowcy czy pedał hamulca, poprzez wpadające w wibracje lusterko wsteczne, aż po poważniejsze jak nieprecyzyjny układ kierowniczy, który na szczęście nie jest zbyt mocno wspomagany. Wystarczy jednak zjechać na gorszą, nieutwardzona drogę, aby zrozumieć że wszystkie te minusy naprawdę przestają mieć znaczenie, a Stepway objawia swoje drugie, prawdziwe oblicze. Auto w lekkim terenie radzi sobie znakomicie i właściwie ciężko je porównać z jakimkolwiek innym pojazdem klasy B w tej kategorii cenowej. Nie straszne są mu spore podjazdy, zalane woda leśne kolejny czy błotniste wąwozy. To auto, które przy lekkiej terenowej jeździe potrafi zapewnić dużą ilość dobrej zabawy.

Zobacz też: Opinie kierowców o Dacii Sandero

Pod maską testowanego egzemplarza pracował francuski diesel 1.5 dCi o mocy 68 koni. Szkoda, że w specyfikacji Stepway próżno szukać mocniejszej, 86 konnej wersji tego silnika, dostępnej w tradycyjnej wersji Sandero. Motor wystarczy do jazdy po mieście, ale na trasie należy pamiętać, że przyspieszanie powyżej 120 km/h trwa wieki i lepiej je sobie odpuścić. Zresztą to auto nie prowokuje do szybkiej jazdy. Jest za to bardzo dobre w kategorii oszczędzania. Podczas mieszanej jazdy, miejskich korków, jazdy na trasie oraz licznych wypadów w teren, zużycie oleju napędowego nie przekraczało 6 litrów na setkę. Dzięki temu zbiornik o pojemności 50 litrów pozwoli nam zrobić prawie tysiąc kilometrów. Do przeniesienia napędu posłużyła pięciobiegowa manualna skrzynia, do pracy której nie można mieć zastrzeżeń. Na pochwałę zasługują również świetne hamulce, zaopatrzone w ABS. Są mocne i łatwo wyczuwalne.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A1 Sportback

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dacia Sandero Stepway tył Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway tył Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway tył Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway tył Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway przód Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway przód Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway zegary Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway zegary Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway przód Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway przód Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway skrzynia biegów Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway skrzynia biegów Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway tył Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway tył Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway tył Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway tył Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway bagażnik Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway bagażnik Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway bok Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway bok Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway bagażnik Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway bagażnik Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway przód Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway przód Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway bok Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway bok Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway wnętrze Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway wnętrze Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway tył Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway tył Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway siedzenia Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway siedzenia Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway przód/bok Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway przód/bok Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway siedzenia Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway siedzenia Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway bok Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway bok Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway silnk Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway silnk Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj

Dacia Sandero Stepway tył Fot. Maciej Medyj
Dacia Sandero Stepway tył Fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Ostaszewska

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »