| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Toyota IQ: Pudełko dla czworga

Test Toyota IQ: Pudełko dla czworga

Czy mały samochód może być jednocześnie duży? Oczywiście, wystarczy pomyśleć o paru aspektach wpływających na komfort. Inteligentne rozwiązanie to recepta na sukces.

IQ to najmłodsze, choć nie najmniejsze dziecko Toyoty. Zalicza się do aut miejskich, choć z większością konkurentów ma wspólną tylko długość. Jej wysokość (1500 mm) i szerokość (1680 mm) jest porównywalna z tą spotykaną dopiero w klasie kompakt. Kolejne znaki rozpoznawcze IQ to duży rozstaw osi (2000 mm przy całkowitej długości auta 2985 mm), spore koła, krótka maska i wysoko poprowadzona linia okien. Pudełkowaty, ale nowoczesny kształt kojarzy się z pojazdami przeznaczonymi na japoński rynek - na pewno zwraca na siebie uwagę.

Wnętrze podporządkowane jest maksymalizacji przestrzeni, więc trudno w nim znaleźć wydatne i mięsiste kształty. Zastosowane materiały są wysokiej jakości, ale wyposażenie ascetyczne. Dość wspomnieć, że wskazania radioodtwarzacza i komputera pokładowego skupiono w jednym małym wyświetlaczu obok pełnowymiarowego prędkościomierza i niewielkiego obrotomierza. Sterowanie zestawem audio odbywa się tylko przyciskami na kierownicy, a klimatyzacją, która ma osobny wyświetlacz - centralnym, wielofunkcyjnym pokrętłem. W jego okolicy rozmieszczono pozostałe klawisze obsługi. W górnej części kokpitu jest jeszcze jeden panel kontrolek, w miejscu którego może się znaleźć ekran nawigacji.

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyota IQ

Przednie fotele są dużo bardziej wygodne, niż wydają się na pierwszy rzut oka. Brak standardowego schowka przed pasażerem umożliwia dosunięcie jego fotela bliżej deski rozdzielczej, dzięki czemu w IQ mieszczą się swobodnie trzy dorosłe osoby i jedno dziecko. Natomiast bagażnik w małej Toyocie praktycznie nie istnieje - 32 litry. Można w nim schować tylko drobne przedmioty typu torba z laptopem. Właściwie schować to złe słowo, bo żeby ukryć bagaż pod tylną klapą trzeba zamontować dopinaną na napy płachtę, co jest czasochłonne i nie zawsze możliwe. Po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń transportowa jest już spora, możliwa do zamaskowania wspomnianym kawałkiem materiału.

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

Napęd IQ w testowanej wersji składał się z litrowego, trzycylindrowego silniczka o mocy 68 KM oraz automatycznej, bezstopniowej przekładni CVT. Ekonomiczność i wygoda. Silnik wprawdzie pali nieco więcej przy takiej skrzyni (w mieście nawet pół litra więcej), ale komfort użytkowania jest bezcenny. Szczególnie w korkach - nie trzeba wciąż wrzucać jedynki na przemian z luzem katując sprzęgło. Ponadto skrzynia CVT, rzadko jeszcze stosowana w samochodach, a szeroko w skuterach i ATV, jest lekka i trwała. Jej obsługa polega tylko na okresowej wymianie pasa przekładniowego.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota IQ silnik
Toyota IQ silnik

Toyota IQ tablica przyrządów
Toyota IQ tablica przyrządów

Toyota IQ fotel kierowcy
Toyota IQ fotel kierowcy

Toyota IQ wnętrz
Toyota IQ wnętrz

Toyota IQ bok
Toyota IQ bok

Toyota IQ bok
Toyota IQ bok

Toyota IQ przód/bok
Toyota IQ przód/bok

Toyota IQ bok/tył
Toyota IQ bok/tył

Toyota IQ bok
Toyota IQ bok

Toyota IQ bok
Toyota IQ bok

Toyota IQ bagażnik
Toyota IQ bagażnik

Toyota IQ przód
Toyota IQ przód

Toyota IQ kierownica
Toyota IQ kierownica

Toyota IQ wnętrze
Toyota IQ wnętrze

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Buszan Augustyniak Suchecka Adwokat Radcowie Prawni Spółka partnerska

Ekspert w zakresie nieruchomości, własności intelektualnej, podatków oraz praw przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »