| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Volkswagen Polo: Nowe zasady starej gry

Test Volkswagen Polo: Nowe zasady starej gry

Każda kolejna generacja Polo budzi zainteresowanie, mimo że w wyglądzie tego auta zmienia się niewiele. Co nowego słychać w technice i wnętrzu Samochodu Roku 2010 sprawdziliśmy w naszym teście.

Zawieszenie i układ kierowniczy „polówki” wyznacza kierunki w klasie małych samochodów. Podwozie tego auta było wcześniej testowane w najnowszej generacji Ibizy, gdzie również sprawdziło się znakomicie. Cechą charakterystyczną jest to, że auto prowadzi się bardzo pewnie i to nawet przy wysokich prędkościach. Nie jest również zbyt wrażliwe na podmuchy wiatru. Układ kierowniczy jest bezpośredni i dobrze skalibrowany. Całość daje naprawdę duże poczucie bezpieczeństwa czynnego. Z pewnością to auto prowadzi się lepiej nic nie jeden większy samochód innej marki. Zawieszenie ma raczej twardą charakterystykę. Jest „po niemiecku” sztywne, jednak zapewnia tez wystarczający komfort. Testowane auto było wyposażone w dostępny za dopłata system ESP.

Zobacz też: Test Volkswagen Cross Polo: Ulubieniec surferów

Pod maska testowanego Polo pracował nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1598 cm3. Ta jednostka oferowana jest w trzech wariantach mocy. Do testów otrzymaliśmy najsłabszy z nich, mający 75 koni. Motor wyposażono w filtr cząstek stałych i wtrysk Common Rail, rezygnując tym samym z legendarnych pompowtryskiwaczy. Nie zmieniono jednak oznaczenia. To nadal słynne TDI. Jedynie w folderach reklamowych znajdziemy dopisek CR. Ci którzy lubili tradycyjny klekot silników tego typu, również w przypadku nowej jednostki nie będą zawiedzeni. Nie jest dużo ciszej. Samochód z tym motorem nie jest również demonem prędkości ani przyśpieszeń, ale przy takiej mocy to raczej nie dziwi. Całość wystarczy jednak do sprawnego poruszania się po mieście, a jazda w trasie z prędkościami do 130 km/h również nie stanowi problemu. Motor odwdzięcza się za to niskim spalaniem. Przy ciągłym staniu w miejskich korkach średnie zużycie paliwa dochodzi do 7,5 litra, ale przy jeździe mieszanej waha się w granicach 6,1 - 6,3. W równomiernie pokonywanej trasie spokojnie można utrzymać chwilowe spalanie na poziomie około 4 litrów. Do przeniesienia napędu użyto pięciobiegowej manualnej skrzyni. Ma ona krótki skok i jest precyzyjna, jednak wbicie poszczególnych biegów wymaga zbyt dużej siły.

Zobacz też: Test: Volkswagen Golf VI: co dziś znaczy 1,4?

Polo to auto, które od lat pracuje na swój wizerunek i z pewnością również piąte wcielenie tego samochodu znajdzie wielu nabywców, chociażby wśród tych którzy jeździli poprzednimi generacjami. Jeśli komuś podoba się Golf, a jest dla niego zbyt drogi, spokojnie może sięgnąć po najnowszą generację Polo. Auto ma wprawdzie więcej niedociągnięć niż większy brat, ale i tak jest niezwykle atrakcyjną propozycją w kasie małych aut, prezentującą pod wieloma względami poziom wyższy od konkurencji. Aby stać się właścicielem „mini Golfa” należy przygotować 43 340 zł na podstawową, pięciodrzwiową wersję. Testowana opcja 1.6 TDI Comfortline to wydatek około 55 tysięcy. Nasz egzemplarz posiadał ponadto bogate wyposażenie dodatkowe w postaci między innymi systemu ESP, klimatyzacji Climatic, skórzanej kierownicy czy przedniego podłokietnika.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen Polo przód Fot. Maciek Medyj
Volkswagen Polo przód Fot. Maciek Medyj

Volkswagen Polo bok Fot. Maciek Medyj
Volkswagen Polo bok Fot. Maciek Medyj

Volkswagen Polo przód Fot. Maciek Medyj
Volkswagen Polo przód Fot. Maciek Medyj

Volkswagen Polo tył Fot. Maciek Medyj
Volkswagen Polo tył Fot. Maciek Medyj

Volkswagen Polo przód/bok Fot. Maciek Medyj
Volkswagen Polo przód/bok Fot. Maciek Medyj

Volkswagen Polo przód/bok Fot. Maciek Medyj
Volkswagen Polo przód/bok Fot. Maciek Medyj

Volkswagen Polo tył Fot. Maciek Medyj
Volkswagen Polo tył Fot. Maciek Medyj

Volkswagen Polo przód Fot. Maciek Medyj
Volkswagen Polo przód Fot. Maciek Medyj

Volkswagen Polo silnik Fot. Maciek Medyj
Volkswagen Polo silnik Fot. Maciek Medyj

Volkswagen Polo tył Fot. Maciek Medyj
Volkswagen Polo tył Fot. Maciek Medyj

Volkswagen Polo tablica przyrządów Fot. Maciek Medyj
Volkswagen Polo tablica przyrządów Fot. Maciek Medyj

Volkswagen Polo bagażnik Fot. Maciek Medyj
Volkswagen Polo bagażnik Fot. Maciek Medyj

Volkswagen Polo deska rozdzielcza Fot. Maciek Medyj
Volkswagen Polo deska rozdzielcza Fot. Maciek Medyj

Volkswagen Polo bagażnik Fot. Maciek Medyj
Volkswagen Polo bagażnik Fot. Maciek Medyj

Volkswagen Polo przednie fotele Fot. Maciek Medyj
Volkswagen Polo przednie fotele Fot. Maciek Medyj

Volkswagen Polo tylna kanapa Fot. Maciek Medyj
Volkswagen Polo tylna kanapa Fot. Maciek Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Strefy Nieruchomości

Blog

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »