| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Renault Megane Grandtour: W rodzinnym stylu

Test Renault Megane Grandtour: W rodzinnym stylu

Megane przez piętnaście lat produkcji stało się jednym z najbardziej rozpoznawalnych kompaktów. Na rynku jest już trzecia generacja tego auta, od niedawna również w wersji kombi.

Auto prowadzi się pewnie. Zawieszenie zaskoczy tych wszystkich, którzy przyzwyczaili się do tego, że „Francuz” musi być miękki. Megane jest zadziwiająco twarde i sztywne, ale nie na tyle żeby pozbawić jadących komfortu. W zamian oferuje dobre prowadzenie w zakrętach. Układ kierowniczy jest precyzyjny, ale mógłby być nieco słabiej wspomagany. Pochwalić za to należy niewielką ilość obrotów kierownicy jaką należy wykonać pomiędzy jej skrajnymi położeniami. Auto wyposażono w system ESP, który działa niezwykle łagodnie. O jego interwencji dowiadujemy się często jedynie z informacji na zestawie wskaźników. Niestety brak jest możliwości nawet częściowej dezaktywacji. Możliwe jest jedynie chwilowe znieczulenie systemu, który zaraz ponownie sam się uzbraja.

Zobacz też: Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Pod maską testowanej meganki pracował nowy turbobenzynowy silnik o pojemności 1.4 i mocy 130 koni mechanicznych. Ta szestastozaworowa jednostka zapewnia wystarczającą dynamikę. Nadaje się również do szybszej jazdy w trasie, lecz niestety zbyt mocno hałasuje po przekroczeniu trzech tysięcy obrotów. Dzięki zastosowanej turbinie auto ochoczo przyspiesza już przy niskich obrotach i ciągnie stosunkowo równo do około sześciu tysięcy. Taka jazda, zwłaszcza w warunkach miejskich okupiona jest sporym spalaniem, które kształtuje się wtedy nawet na poziomie 12 litrów. W dynamicznie pokonywanej trasie można spokojnie zejść do około 9, a jeżdżąc spokojnie po mieście uzyskamy średni rezultat na poziomie 10 litrów. Największą bolączką testowanego egzemplarza Megane była skrzynia biegów. Nie jest zbyt precyzyjna i chociaż biegi wchodzą lekko - lubi haczyć. Mechanizm ma sześć przełożeń, jednak ostatnie z nich nie jest nadbiegiem służącym do zmniejszenia obrotów w trasie, ale w praktyce zastępuje piątkę.

Zobacz też: Test Renault Megane: Bez eksperymentów

Megane Grandtour 1.4 TCe w wersji Dynamique to wydatek 72 000 zł i jest to najtańsza wersja w jakiej można kupić auto z tym silnikiem. Do wyboru pozostaje jeszcze droższe o 4 000 zł Privilege. Podstawowe kompaktowe kombi ze stajni Renault można mieć za 58 800 zł. Między kołami znajdzie się wtedy 1.6 o mocy 100 koni. Wybierając znacznie oszczędniejsze dCi musimy przygotować się na wydatek 65 700 zł za najtańszą, 85 konną wersję. Producent cały czas zachęca do kupna aut z poprzedniego rocznika, które przeceniono o 6 000 zł.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Renault Megane Grandtour tył Fot. Maciek Medyj
Renault Megane Grandtour tył Fot. Maciek Medyj

Renault Megane Grandtour przód Fot. Maciek Medyj
Renault Megane Grandtour przód Fot. Maciek Medyj

Renault Megane Grandtour tył Fot. Maciek Medyj
Renault Megane Grandtour tył Fot. Maciek Medyj

Renault Megane Grandtour przód Fot. Maciek Medyj
Renault Megane Grandtour przód Fot. Maciek Medyj

Renault Megane Grandtour bok Fot. Maciek Medyj
Renault Megane Grandtour bok Fot. Maciek Medyj

Renault Megane Grandtour przód Fot. Maciek Medyj
Renault Megane Grandtour przód Fot. Maciek Medyj

Renault Megane Grandtour przód Fot. Maciek Medyj
Renault Megane Grandtour przód Fot. Maciek Medyj

Renault Megane Grandtour tylna kanapa Fot. Maciek Medyj
Renault Megane Grandtour tylna kanapa Fot. Maciek Medyj

Renault Megane Grandtour fotel kierowcy Fot. Maciek Medyj
Renault Megane Grandtour fotel kierowcy Fot. Maciek Medyj

Renault Megane Grandtour deska rozdzielcza Fot. Maciek Medyj
Renault Megane Grandtour deska rozdzielcza Fot. Maciek Medyj

Renault Megane Grandtour tynel środkowy Fot. Maciek Medyj
Renault Megane Grandtour tynel środkowy Fot. Maciek Medyj

Renault Megane Grandtour przód Fot. Maciek Medyj
Renault Megane Grandtour przód Fot. Maciek Medyj

Renault Megane Grandtour deska rozdzielcza Fot. Maciek Medyj
Renault Megane Grandtour deska rozdzielcza Fot. Maciek Medyj

Renault Megane Grandtour silnik Fot. Maciek Medyj
Renault Megane Grandtour silnik Fot. Maciek Medyj

Renault Megane Grandtour bagażnik Fot. Maciek Medyj
Renault Megane Grandtour bagażnik Fot. Maciek Medyj

Renault Megane Grandtour zegary Fot. Maciek Medyj
Renault Megane Grandtour zegary Fot. Maciek Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Federacja Konsumentów

Federacja Konsumentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »