| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Opel Insignia 2.8 V6 Turbo: Zmiana na lepsze

Test Opel Insignia 2.8 V6 Turbo: Zmiana na lepsze

Insignia jako symbol nowej jakości Opla. To nie temat pracy magisterskiej, ale myśl jaka przyświecała konstruktorom i projektantom tego modelu. Zobaczmy ile z tych założeń udało się wcielić w życie.

Insignia - mimo, że w ofercie jest stosunkowo krótko - zdążyła się już dobrze wpisać w krajobraz polskich dróg. Pierwsze wrażenie, jakie robi to auto jest naprawdę dobre. Widać duży skok jakościowy w porównaniu z popularną Vectrą, co najwyraźniej chciał podkreślić również sam producent odcinając się od tamtej nazwy. Warto zauważyć, że Insignia w obliczu braku bezpośredniego następcy Omegi pełni obecnie w ofercie Opla rolę flagowej limuzyny. Auto zostało uhonorowane prestiżowym tytułem Car of The Year 2009. To z jednej strony znakomita reklama dla konkretnego modelu, z drugiej potwierdzenie że to co oferuje dane auto wypada pozytywnie na tle innych rynkowych nowości.

Flagowy Opel prezentuje się okazale. Przy długości równej 4830 mm i szerokości wynoszącej 1856 mm plasuje się w górnej strefie klasy średniej. Wiele osób krytykowało Vectre C twierdząc, że jest mało wyrazista. W stosunku do Insigni ciężko postawić podobne zarzuty. Jej linia ma swój charakter, a ponadto dała początek stylowi, w jakim zaczynają być projektowane kolejne nowe modele niemieckiego producenta. Przód robi bardzo dobre wrażenie. Jest masywny, elegancki, po prostu ładny. Gdyby nie znaczek, śmiało możnaby pomyśleć, że to samochód jednej z marek segmentu premium. Oglądając profil auta, w oczy rzuca się mocno opadająca linia dachu, budząca skojarzenia z coupe oraz potężne przetłoczenie na bocznych drzwiach w kształcie litery L.

Tył to duże, strzeliste światła oraz atrakcyjnie wyglądające dwie rury wydechowe. Niebanalny styl niesie ze sobą również minusy. Narzekać można na przykład na widoczność. Boczne szyby są dość małe, zaś tylne słupki - szerokie. Na szczęście producent zastosował przednie i tylne czujniki parkowania o odmiennych tonach brzęczyka. Do testów otrzymaliśmy pięciodrzwiową Insignię w wersji Sport, wyposażoną w najmocniejszy oferowany silnik o pojemność 2.8 litra, napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię biegów.

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Insignia

Wnętrze to kontynuacja atrakcyjnego stylu karoserii. W testowanym egzemplarzu było ono jednak wyjątkowo ciemne, co nie każdemu przypadnie to do gustu. Jedynym "jasnym punktem" były zastosowane gdzieniegdzie srebrne wstawki. Spasowanie materiałów jest przyzwoite, jednak plastikowe elementy wykończenia deski rozdzielczej robią tandetne wrażenie i nie pasują do eleganckiego auta. Konsola środkowa prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Na pierwszy rzut oka można mieć obawy o zbyt dużą ilość umieszczonych na niej przycisków, jednak w praktyce nie ma problemów z ich intuicyjną obsługą. Zarówno ergonomia deski rozdzielczej, jak i całego wnętrza jest bez zarzutu. W aucie zrezygnowano z zastosowanych w Vectrze, a często krytykowanych, impulsowych przełączników kierunkowskazów i wycieraczek. Z przodu na brak przestrzeni nie można narzekać. Obszerne i wygodne siedzenia zmieszczą z powodzeniem osoby dużych gabarytów.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo przód Fot. Maciej Medyj
Opel Insignia 2.8 V6 Turbo przód Fot. Maciej Medyj

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo tył Fot. Maciej Medyj
Opel Insignia 2.8 V6 Turbo tył Fot. Maciej Medyj

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo bok/przód Fot. Maciej Medyj
Opel Insignia 2.8 V6 Turbo bok/przód Fot. Maciej Medyj

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo zegary Fot. Maciej Medyj
Opel Insignia 2.8 V6 Turbo zegary Fot. Maciej Medyj

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo silnik Fot. Maciej Medyj
Opel Insignia 2.8 V6 Turbo silnik Fot. Maciej Medyj

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo bagażnik Fot. Maciej Medyj
Opel Insignia 2.8 V6 Turbo bagażnik Fot. Maciej Medyj

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo wnętrze Fot. Maciej Medyj
Opel Insignia 2.8 V6 Turbo wnętrze Fot. Maciej Medyj

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo bok/przód Fot. Maciej Medyj
Opel Insignia 2.8 V6 Turbo bok/przód Fot. Maciej Medyj

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Opel Insignia 2.8 V6 Turbo deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo bagażnik Fot. Maciej Medyj
Opel Insignia 2.8 V6 Turbo bagażnik Fot. Maciej Medyj

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj
Opel Insignia 2.8 V6 Turbo deska rozdzielcza Fot. Maciej Medyj

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo siedzenia Fot. Maciej Medyj
Opel Insignia 2.8 V6 Turbo siedzenia Fot. Maciej Medyj

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo siedzenia Fot. Maciej Medyj
Opel Insignia 2.8 V6 Turbo siedzenia Fot. Maciej Medyj

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo siedzenia Fot. Maciej Medyj
Opel Insignia 2.8 V6 Turbo siedzenia Fot. Maciej Medyj

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo skrzynia biegów Fot. Maciej Medyj
Opel Insignia 2.8 V6 Turbo skrzynia biegów Fot. Maciej Medyj

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo przód Fot. Maciej Medyj
Opel Insignia 2.8 V6 Turbo przód Fot. Maciej Medyj

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo bagażnik Fot. Maciej Medyj
Opel Insignia 2.8 V6 Turbo bagażnik Fot. Maciej Medyj

Opel Insignia 2.8 V6 Turbo tył Fot. Maciej Medyj
Opel Insignia 2.8 V6 Turbo tył Fot. Maciej Medyj

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

ManaGame.pl

ekspert z zakresu HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »