| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Citroen C3 Picasso 1.4: Kostka na kółkach

Test Citroen C3 Picasso 1.4: Kostka na kółkach

Pablo Picasso był jednym z twórców kubizmu, kierunku w sztuce. Jego przełomowy obraz Panny z Avignon z 1907 roku zapoczątkował nowe podejście do bryły w malarstwie - ostre, łukowate i linearne podziały figur.

Kubizm miał i ma nadal ogromny wpływ na twórców architektury, koncepcji przestrzennych, a także sztuki użytkowej, której jednym z przejawów jest niewątpliwie samochód. Nic więc dziwnego, że pochodzący z Francji, tak jak kubiści, Citroen użył nazwiska wielkiego artysty do oznaczenia swojej przestrzennej i maksymalnie użytkowej linii aut. Pierwsza była Xsara, o ciekawej, jak na swoje czasy, obłej bryle. Jej następcą jest C4 o lekkich kształtach, moim zdaniem najładniejszy w swojej klasie. A C3 Picasso będący obiektem naszego testu jest również krokiem naprzód, ogniwem łączącym pierwszą, kapeluszowatą, zwykłą cetrójkę z nową, która w polskich salonach sprzedaży spodziewana jest wiosną.

Kiedy się patrzy na C3 Picasso największe wrażenie robi niespotykany projekt przedniego pasa nadwozia. Składa się on z trzech poziomów, z których dwa wyższe zajmują reflektory i światła przeciwmgielne, a najniższy to szeroki uśmiech wlotu powietrza zaopatrzony w chromowany, zawadiacki wąsik. Nie ma wyodrębnionego zderzaka. Inaczej jest z tyłu - tu szeroki, lakierowany na czarno element pełni taką, a nie inną funkcję. Zawiera też tylne światło przeciwmgielne i cofania. Pozycje, stopy i kierunki powędrowały natomiast wysoko, można nawet powiedzieć, że nie w słupki, a w szybę, z którą stanowią całość optyczną. Patrząc na auto z boku widać dużą powierzchnię przeszkloną i szerokie listwy zabezpieczające drzwi. Rzut oka z góry, tylko dla orłów, ujawnia niemal całkowicie szklany dach. Całość uzupełniają ciekawie malowane felgi. Muskularny i agresywny design psują nieco relingi bagażowe.

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C3 Picasso

Wnętrze kubistycznej cetrójki dobrze współgra z kształtami zewnętrzymi. Deska rozdzielcza jest prosta w swojej formie i wykonana z materiałów o ciekawej fakturze. Podstawowe wskaźniki, czyli cyfrowy prędkościomierz, obrotomierz i wyświetlacz pokładowego komputera umieszczono na jej szczycie i pośrodku, jak w większym C4, jednak w odróżnieniu od niego kierownica nie jest wyposażona w nieruchomy środek. Liczbę przycisków ograniczono do minimum zastępując je moimi ulubionymi gałkami. Sterowanie radiem możliwe jest również z joysticka pod kierownicą. Firmowy system audio gra wystarczająco dobrze, głównie dzięki umieszczonym pod przednią szybą głośnikom wysokotonowym i stosunkowo wysoko zamontowanym głośnikom w przednich drzwiach. Jeśli jednak ktoś miałby ochotę na ekstremalne audio, to autko daje rzadko spotykaną możliwość rozwoju - seryjne radio tkwi w podwójnym, standardowym slocie w tunelu środkowym. Można w to miejsce włożyć niezłe cacko. Niektóre firmy produkują nawet komputery w pasującej tu obudowy.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Citroen C3 Picasso 1.4 tył
Citroen C3 Picasso 1.4 tył

Citroen C3 Picasso 1.4 przód
Citroen C3 Picasso 1.4 przód

Citroen C3 Picasso 1.4 bok
Citroen C3 Picasso 1.4 bok

Citroen C3 Picasso 1.4bok/tył
Citroen C3 Picasso 1.4bok/tył

Citroen C3 Picasso 1.4 bok
Citroen C3 Picasso 1.4 bok

Citroen C3 Picasso 1.4 przód/bok
Citroen C3 Picasso 1.4 przód/bok

Citroen C3 Picasso 1.4 bok
Citroen C3 Picasso 1.4 bok

Citroen C3 Picasso 1.4 bok
Citroen C3 Picasso 1.4 bok

Citroen C3 Picasso 1.4 siedzenia
Citroen C3 Picasso 1.4 siedzenia

Citroen C3 Picasso 1.4 tył
Citroen C3 Picasso 1.4 tył

Citroen C3 Picasso 1.4 przód
Citroen C3 Picasso 1.4 przód

Citroen C3 Picasso 1.4 bok
Citroen C3 Picasso 1.4 bok

Citroen C3 Picasso 1.4 tył
Citroen C3 Picasso 1.4 tył

Citroen C3 Picasso 1.4 przód
Citroen C3 Picasso 1.4 przód

Citroen C3 Picasso 1.4 bok
Citroen C3 Picasso 1.4 bok

Citroen C3 Picasso 1.4 przód/bok
Citroen C3 Picasso 1.4 przód/bok

Citroen C3 Picasso 1.4 wnętrze
Citroen C3 Picasso 1.4 wnętrze

Citroen C3 Picasso 1.4 siedzenie
Citroen C3 Picasso 1.4 siedzenie

Citroen C3 Picasso 1.4 wnętrze
Citroen C3 Picasso 1.4 wnętrze

Citroen C3 Picasso 1.4 bagażnik
Citroen C3 Picasso 1.4 bagażnik

Citroen C3 Picasso 1.4 bagażnik
Citroen C3 Picasso 1.4 bagażnik

Citroen C3 Picasso 1.4 bagażnik
Citroen C3 Picasso 1.4 bagażnik

Citroen C3 Picasso 1.4 bagażnik
Citroen C3 Picasso 1.4 bagażnik

Citroen C3 Picasso 1.4 silnik
Citroen C3 Picasso 1.4 silnik

Citroen C3 Picasso 1.4 szklany dach
Citroen C3 Picasso 1.4 szklany dach

Citroen C3 Picasso 1.4 siedzenia
Citroen C3 Picasso 1.4 siedzenia

Citroen C3 Picasso 1.4 siedzenia
Citroen C3 Picasso 1.4 siedzenia

Citroen C3 Picasso 1.4 deska rozdzielcza
Citroen C3 Picasso 1.4 deska rozdzielcza

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

SLOWLAJF - Fundacja Przeciw Wypaleniu Zawodowemu

SLOWLAJF - Fundacja Przeciw Wypaleniu Zawodowemu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »