| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Citroen C5 HDi: Francusko-niemieckie pojednanie

Test Citroen C5 HDi: Francusko-niemieckie pojednanie

Kiedy w 1936 roku Citroen postanowił zbudować przystępny cenowo samochód dla przeciętnego Francuza, ówczesny dyrektor rzucił hasło "quatre roues sous un parapluie" - cztery koła pod parasolem. Dzisiejsze C5 to dużo więcej.

La Societe Citroen powstało już w 1913, początkowo jako wytwórnia kół zębatych. W tym roku firma obchodzi 90-lecie produkcji samochodów. Historia marki to historia innowacji i przełomowych wynalazków. Citroen jako pierwszy w Europie zastosował taśmową produkcję, a już w 1925 roku elementy poszycia tłoczył na prasach. Samonośne nadwozie i przedni napęd to kolejne jego zasługi. Zresztą sam kształt wszystkich modeli wyprzedzał swoją epokę - spójrzmy na legendarnego DS - nawet o kilkanaście lat.

Nowy C5 jest inny. Po prostu ładny. Nie ma już w nim tego stylistycznego szaleństwa rodzącego nierzadko mieszane uczucia. Poprzednik w momencie premiery nie był może taką rewolucją jak CX czy XM, ale próbował się wyróżnić z tłumu. Chyba niepotrzebnie, bo następca zdecydowanie bardziej przyciąga uwagę poprzez swoją płynną linię i wyważone proporcje. Jedyna ekstrawagancja w jego nadwoziu to wklęsła tylna szyba, element znany z większego C6, tyleż nietypowy, co praktyczny - dzięki niemu otwór załadunkowy bagażnika jest większy. Pewnie ma też jakieś znaczenie dla aerodynamiki auta, która dla konstruktorów Citroëna była zawsze bardzo ważna.

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C5

Wprowadzeniu nowego C5 na rynek towarzyszyła kampania reklamowa przedstawiająca ten model jako niemiecki duchem - widać to na zewnątrz, ale jeszcze bardziej we wnętrzu. Deska rozdzielcza to połączenie designerskiego polotu Francuzów z porządkiem, przejrzystością i funkcjonalnością znanymi z aut produkowanych u naszych zachodnich sąsiadów. Klar und Ordnung - aber schön. Nic nie wystaje i nie zajmuje zbyt dużo cennej przestrzeni, użyte materiały są najwyższej jakości a rozmieszczenie wszystkich elemetów logiczne.

Mamy tu klasyczne, okrągłe zegary, małe przyciski i gałki oraz duży ekran wielofunkcyjny, w tym nawigacji, która jest prosta w obsłudze, tylko poziom szczegółowości nie jest taki, jak w oprogramowaniu niezależnych producentów. Pokładowy system audio gra umiarkowanie dynamicznie - basy są powolne i głębokie a tony wysokie pozostają mniej słyszalne. Rammstein brzmi świetnie. Całą elektroniką auta można sterować z nieruchomego jarzma kierownicy - na początku niezbyt wygodnego w obyciu.

Zobacz też: Renault Laguna Coupe: Rzadki gatunek

Fotele przednie obejmują jak rękawiczka, a z tyłu można się poczuć jak na kanapie od Brühla. Jedyny zgrzyt, to fakt zamontowania na tylnym końcu tunelu środkowego kącika palacza zamiast większego schowka, albo nawiewów klimatyzacji dla pasażerów. Z drugiej dzięki temu jest tu dostęp do zapalniczkowego gniazda 12V - można podłączyć na przykład laptopa. Schowków w kabinie nie jest wiele, za to są sprytnie rozmieszczone - w podłokietnikach, desce rozdzielczej, w drzwiach przednich i tylnych. Bagażnik C5 jest wielki i łatwo dostępny, a jego dodatkowymi atutami jest możliwość otwarcia klapki za podłokietnikiem celem przewozu na przykład nart i składane oparcia kanapy w razie potrzeby transportu większych ładunków. Są też haczyki do zamocowania siatki i światełko.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Citroen C5 HDi przód/bok
Citroen C5 HDi przód/bok

Citroen C5 HDi bok
Citroen C5 HDi bok

Citroen C5 HDi bok
Citroen C5 HDi bok

Citroen C5 HDi bok
Citroen C5 HDi bok

Citroen C5 HDi nawigacja
Citroen C5 HDi nawigacja

Citroen C5 HDi bagażnik
Citroen C5 HDi bagażnik

Citroen C5 HDi wnętrze
Citroen C5 HDi wnętrze

Citroen C5 HDi bok
Citroen C5 HDi bok

Citroen C5 HDi bagażnik
Citroen C5 HDi bagażnik

Citroen C5 HDi przód/bok
Citroen C5 HDi przód/bok

Citroen C5 HDi przód/bok
Citroen C5 HDi przód/bok

Citroen C5 HDi przód/bok
Citroen C5 HDi przód/bok

Citroen C5 HDi siedzenia przód
Citroen C5 HDi siedzenia przód

Citroen C5 HDi wnętrze
Citroen C5 HDi wnętrze

Citroen C5 HDi wnętrze
Citroen C5 HDi wnętrze

Citroen C5 HDi bagażnik
Citroen C5 HDi bagażnik

Citroen C5 HDi silnik
Citroen C5 HDi silnik

Citroen C5 HDi wnętrze
Citroen C5 HDi wnętrze

Citroen C5 HDi tunel środkowy
Citroen C5 HDi tunel środkowy

Citroen C5 HDi siedzenia tył
Citroen C5 HDi siedzenia tył

Citroen C5 HDi tył
Citroen C5 HDi tył

Citroen C5 HDi deska rozdzielcza
Citroen C5 HDi deska rozdzielcza

Citroen C5 HDi przód
Citroen C5 HDi przód

Citroen C5 HDi tylna szyba
Citroen C5 HDi tylna szyba

Citroen C5 HDi przód
Citroen C5 HDi przód

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

decyzje-IT.pl

decyzje-IT.pl to specjalistyczny, internetowy serwis branży IT, stanowiący centrum wiedzy na temat rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw i organizacji.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »