| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Toyota Auris 1.6: Wyjątkowo porządny kompakt

Test Toyota Auris 1.6: Wyjątkowo porządny kompakt

Ścieżki, którymi podążają producenci samochodów są, przynajmniej w klasie kompakt, dokładnie zbadane. Dowodem na to, że nie wiodą one w tym samym kierunku jest Toyota Auris.

Nie tworzy ona swojego wizerunku jako auta sportowego, podczas gdy konkurencja właśnie to robi najchętniej. Przed nią była Corolla, w wielu odmianach, teraz ta nazwa została już tylko przy sedanie, hatchback zaś dostał właśnie nowe imię. Nie wiem czemu miało służyć to rozdzielenie, skoro oba auta łączy podobne podejście do konstrukcji i wyposażenia. Nie tak jak w przypadku Megane, gdzie jedno jest Coupe, znaczy sportowe, drugie zwykłe, rodzinne, a jeszcze trzecie kombi. Auris, tak jak Corolla, jest samochodem komfortowym, bez wyścigowych czy rajdowych akcentów - limuzyną zamkniętą w kompaktowych rozmiarach. Porównajmy z wyznacznikiem klasy, Volkswagenem Gofem 6 - Auris mierzy 4220 mm, Golf 4119. Pozostałe wymiary też niewiele się różnią.

Wygląd zewnętrzny Aurisa prezentuje bezpieczny kompromis pomiędzy japońskim stylem futurystyczno-pudełkowym a europejskim moto-klasycyzmem. Średnia Toyota wykazuje przy tym sporo cech rodzinnych znanych z mniejszego Aygo i Yarisa oraz większego Avensisa. I tak jak u wspomnianego Golfa, którego każda następna generacja stara się trzymać linię poprzednika, tak u Toyoty widać takiego przymusu nie ma. Auto odpowiada swoim czasom i normom, legendy żadnej za sobą nie ciągnie, może oprócz tej o bezawaryjności Corolli, która jednak nieco została nadszarpnięta po przeniesieniu produkcji do Europy.

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyota Auris

Wnętrze Aurisa nie rzuca się na kierowcę zanim zdąży wsiąść, jak to się u konkurencji zdarza. Dominuje czerń i srebrne akcenty. Wyróżnia się panel centralny łączący szerokim mostem deskę rozdzielczą z podłokietnikiem między przednimi siedzeniami. Na nim znajduje się całe sterowanie radiem i klimatyzacją, a także dźwignie - zmiany biegów i hamulca ręcznego. Ciekawy pomysł, stylowy i ergonomiczny. Zegary są duże i czytelne, z komputerem pokładowym, a wszystkie przyciski obsługi elektroniki rozmieszczone logicznie. Cieszy to duża liczba schowków - dwa duże zamykane w normalnym miejscu, dwa w podłokietniku, są też spore kieszenie we wszystkich drzwiach. Dwa z pięciu uchwytów na napoje są sprytnie schowane tuż pod kratkami nawiewów po bokach kabiny, dzięki czemu po ich otwarciu na temperaturę umieszczonych w nich płynów można wpływać za pośrednictwem klimatyzacji.

Dużo miejsca w kabinie zostaje też dla pasażerów. Przednie fotele są przyjemnie twarde i mają dobre trzymanie boczne i regulację - u kierowcy także wysokości siedzenia. Przy umiarkowanym wzroście użytkowników przodu również z tyłu wystarczy przestrzeni żeby się rozsiąść, szczególnie, że oparcie kanapy ma dwa ustawienia - w pozycji mniej lub bardziej pochylonej do tyłu. A kiedy kosztem tych miejsc trzeba powiększyć bagażnik (z 354 do 777 litrów) każdą z dwóch niesymetrycznych części kanapy można złożyć jednym ruchem.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota Auris 1.6 przód
Toyota Auris 1.6 przód

Toyota Auris 1.6 zegary
Toyota Auris 1.6 zegary

Toyota Auris 1.6 bagaznik
Toyota Auris 1.6 bagaznik

Toyota Auris 1.6 tył
Toyota Auris 1.6 tył

Toyota Auris 1.6 bagaznik
Toyota Auris 1.6 bagaznik

Toyota Auris 1.6 wnętrze
Toyota Auris 1.6 wnętrze

Toyota Auris 1.6 uchwyt na kubek
Toyota Auris 1.6 uchwyt na kubek

Toyota Auris 1.6 przód
Toyota Auris 1.6 przód

Toyota Auris 1.6 silnik
Toyota Auris 1.6 silnik

Toyota Auris 1.6 tylna kanapa
Toyota Auris 1.6 tylna kanapa

Toyota Auris 1.6 bok
Toyota Auris 1.6 bok

Toyota Auris 1.6 drążek zmiany biegów
Toyota Auris 1.6 drążek zmiany biegów

Toyota Auris 1.6 tył
Toyota Auris 1.6 tył

Toyota Auris 1.6 deska rozdzielcza
Toyota Auris 1.6 deska rozdzielcza

Toyota Auris 1.6 bok
Toyota Auris 1.6 bok

Toyota Auris 1.6 przód/bok
Toyota Auris 1.6 przód/bok

Toyota Auris 1.6 deska rozdzielcza
Toyota Auris 1.6 deska rozdzielcza

Toyota Auris 1.6 przód
Toyota Auris 1.6 przód

Toyota Auris 1.6 wnętrze
Toyota Auris 1.6 wnętrze

Toyota Auris 1.6 przód/bok
Toyota Auris 1.6 przód/bok

Toyota Auris 1.6 tylna kanapa
Toyota Auris 1.6 tylna kanapa

Toyota Auris 1.6 deska rozdzelcza
Toyota Auris 1.6 deska rozdzelcza

Toyota Auris 1.6 tunel środkowy
Toyota Auris 1.6 tunel środkowy

Toyota Auris 1.6 fotel kierowcy
Toyota Auris 1.6 fotel kierowcy

Toyota Auris 1.6 tył/bok
Toyota Auris 1.6 tył/bok

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ministerstwo Finansów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »