| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Skoda Fabia Sportline: Dla początkujących

Test Skoda Fabia Sportline: Dla początkujących

Skoda Fabia jest sprzedażowym hitem. Podczas swojej siedmioletniej kariery znalazła ponad półtora miliona nabywców, z czego bardzo dużo w Niemczech. Solidna technologia i atrakcyjna cena to duża część jej sukcesu.

Od ponad roku jest z nami nowa wersja nadwoziowa tej najmniejszej propozycji czeskiego producenta. I tak jak pierwsza wyprzedzała swoją epokę, obecna czerpie ze znanych wcześniej stylistycznych trendów. Jednym z takich modnych elementów są czarne przednie słupki, standard we wszystkich opcjach wyposażenia. Kolejnym, dostępnym w droższych odmianach Fabii, jest dach w innym kolorze, niż reszta samochodu, czyli srebrnym lub białym, w zależności jaki lepiej pasuje do zestawienia.

Nadwozie nosi cechy linii zapoczątkowanej w przełomowym dla Skody Roomsterze. Przód jest uśmiechnięty, profil dachu poprowadzony stosunkowo wysoko. Tył najbardziej nawiązuje do poprzednika, pasując jednocześnie do nowej konwencji. Teraz Fabia wydaje się węższy lub wyższy, ale jeśli różnice w wymiarach są, to niewielkie - reszta to złudzenie wynikające z nowych, bardziej muskularnych kształtów. Testowana wersja Sportline, czarna w srebrnej czapeczce, postawiona została na kołach z aluminiowymi felgami Bear, podkreślającymi jej charakter.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skoda Fabia

Po zajęciu miejsca za sterami złudzenia się kończą i nastaje twarda rzeczywistość w postaci zderzającego się z kolanem środkowego panelu deski rozdzielczej. Poprzednia Fabia miała deskę skromną i funkcjonalną, nie narzucającą się, pozostającą w cieniu podszybia. Teraz wszystko zza kierownicy włazi na pasażerów goniąc za obowiązującą w całym koncernie Audi Brand Group modą. Panel sterowania klimatyzacją jest nad radioodtwarzaczem - rozumiem, komfort termiczny jest ważny, ale z doświadczenia wynika, że do regulacji temperatury, szczególnie przy klimatroniku, sięga się dużo rzadziej, niż do radia. Czułbym się lepiej w wersji podstawowej, która ma skromniejszą deskę, niż w tym Sportlinie, nawet z jego pakietem srebrnym, eko-skórzanym i z nakładkami na pedały.

Sytuację ratują przednie fotele, choć stosunkowo wysoko się na nich siedzi, to wyprofilowane są sportowo i mają bardzo dobre trzymanie boczne, co w szybko pokonywanych zakrętach jest nie do przecenienia. Pasażerowie tylnej kanapy może nie będą się czuli tak dobrze, jak ci z przodu, ale gdy będzie ich dwójka nie powinni też narzekać. Miejsca nad głową i na nogi jest sporo. Kanapa składa się powiększając przestrzeń bagażową. Najpierw podnosi się siedzisko, potem pochyla oparcie, nie zapominając w międzyczasie o pozbyciu się zagłówków. Podłoga bagażnika jest wtedy prawie płaska.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Skoda Fabia Sportline dach
Skoda Fabia Sportline dach

Skoda Fabia Sportline tylna kanapa
Skoda Fabia Sportline tylna kanapa

Skoda Fabia Sportline silnik
Skoda Fabia Sportline silnik

Skoda Fabia Sportline bagażnik
Skoda Fabia Sportline bagażnik

Skoda Fabia Sportline bok
Skoda Fabia Sportline bok

Skoda Fabia Sportline wnętrze
Skoda Fabia Sportline wnętrze

Skoda Fabia Sportline bok
Skoda Fabia Sportline bok

Skoda Fabia Sportline bagażnik
Skoda Fabia Sportline bagażnik

Skoda Fabia Sportline fotel kierowcy
Skoda Fabia Sportline fotel kierowcy

Skoda Fabia Sportline wnętrze
Skoda Fabia Sportline wnętrze

Skoda Fabia Sportline deska rozdzielcza
Skoda Fabia Sportline deska rozdzielcza

Skoda Fabia Sportline tył/bok
Skoda Fabia Sportline tył/bok

Skoda Fabia Sportline przód/bok
Skoda Fabia Sportline przód/bok

Skoda Fabia Sportline przód
Skoda Fabia Sportline przód

Skoda Fabia Sportline przód
Skoda Fabia Sportline przód

Skoda Fabia Sportline przód
Skoda Fabia Sportline przód

Skoda Fabia Sportline przód/bok
Skoda Fabia Sportline przód/bok

Skoda Fabia Sportline bok
Skoda Fabia Sportline bok

Skoda Fabia Sportline tył
Skoda Fabia Sportline tył

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Zentel

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »