| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Skoda Fabia Sportline: Dla początkujących

Test Skoda Fabia Sportline: Dla początkujących

Skoda Fabia jest sprzedażowym hitem. Podczas swojej siedmioletniej kariery znalazła ponad półtora miliona nabywców, z czego bardzo dużo w Niemczech. Solidna technologia i atrakcyjna cena to duża część jej sukcesu.

Silnik 1.9 TDI to legenda, a co za tym idzie również archaizm. Ciężki, głośny, dość paliwożerny, nie za mocny - 105 KM, ale z dobrym momentem i elastycznością. Napędzana nim Fabia porusza się dynamicznie i to wystarczy, żeby zrobić wrażenie na skrzyżowaniu. Biegów podłączonych do niego jest pięć, a lewarek wyraźnie wskazuje z którego z nich się akurat korzysta. Alternatywa? 1.6 16V o tej samej mocy i sporo niższym momencie maksymalnym. Tańsza, ale niezbyt interesująca. Nowy Volkswagenowski turbodiesel dowsizingowany do 1.4 byłby tu bardziej na miejscu.

Zawieszenie Sportline jest po sportowemu twarde, co ma swoje zalety i wady - silnik nie uderza miską o asfalt i zakręty można pokonywać żwawo, ale na dziurach trzęsie mocno i ABS w takich warunkach ma problem z odnalezieniem właściwego rytmu. Na polskich drogach trzeba mocno uważać, żeby nie uszkodzić wspomnianych kół BEAR.

Zobacz też: Suzuki SX4: wszystko czy nic?

O wersji świadczy tylko oznaczenie na klapie bagażnika, nie ma już na szczęście tej ogromnej naklejki na boku znanej ze Sportline poprzedniej wersji nadwoziowej. Reszta sportowych dodatków ukryta jest we wnętrzu, pod srebrnym dachem. Jednak to wszystko jest tylko namiastką prawdziwego usportowienia spotykanego w modelach oznaczonych jako RS. Dla kogo taka Fabia? Raczej nie dla emeryta, z którego stereotypem kojarzy się mała Skoda. Sportline wyskakuje z tej szufladki i pędzi w stronę początkującego kierowcy z zawodniczymi ambicjami, do fana rajdów, wyścigów, któremu nie będzie przeszkadzał nadmierny ryk silnika i gwałtowny masaż kręgosłupa i pośladków. Tylko czy będzie go stać? Może na wyprzedaży rocznika...

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Skoda Fabia Sportline dach
Skoda Fabia Sportline dach

Skoda Fabia Sportline tylna kanapa
Skoda Fabia Sportline tylna kanapa

Skoda Fabia Sportline silnik
Skoda Fabia Sportline silnik

Skoda Fabia Sportline bagażnik
Skoda Fabia Sportline bagażnik

Skoda Fabia Sportline bok
Skoda Fabia Sportline bok

Skoda Fabia Sportline wnętrze
Skoda Fabia Sportline wnętrze

Skoda Fabia Sportline bok
Skoda Fabia Sportline bok

Skoda Fabia Sportline bagażnik
Skoda Fabia Sportline bagażnik

Skoda Fabia Sportline fotel kierowcy
Skoda Fabia Sportline fotel kierowcy

Skoda Fabia Sportline wnętrze
Skoda Fabia Sportline wnętrze

Skoda Fabia Sportline deska rozdzielcza
Skoda Fabia Sportline deska rozdzielcza

Skoda Fabia Sportline tył/bok
Skoda Fabia Sportline tył/bok

Skoda Fabia Sportline przód/bok
Skoda Fabia Sportline przód/bok

Skoda Fabia Sportline przód
Skoda Fabia Sportline przód

Skoda Fabia Sportline przód
Skoda Fabia Sportline przód

Skoda Fabia Sportline przód
Skoda Fabia Sportline przód

Skoda Fabia Sportline przód/bok
Skoda Fabia Sportline przód/bok

Skoda Fabia Sportline bok
Skoda Fabia Sportline bok

Skoda Fabia Sportline tył
Skoda Fabia Sportline tył

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mirek Gumula

Szkoła Jazdy Subaru

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »