| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Słownik > SBC

SBC

SBC - z ang. Sensotronic Brake Control - to oznaczenie systemu elektronicznego sterowania układem hamulcowym.

System SBC stosowany jest w niektórych modelach aut marki Mercedes-Benz. Technologia SBC zwana także brake-by-wire opracowana została przez firmę Bosch. Sensotronic Brake Control po raz pierwszy zastosowano w Mercedesie SLR 230 w 2001 roku. SBC umożliwił coś, co wcześniej było dla producentów aut trudne do osiągnięcia, czyli zintegrowanie z sobą innych systemów mających wpływ na proces hamowania autem, czyli BAS, EBD czy ABS, a nawet ESP. Wszystkie te systemy obsługuje jeden sterownik i jedna pompa, co znacznie upraszcza budowę całego układu hamulcowego.

W SBC pedał hamulca wciąż połączony jest bezpośrednio z główną pompą hamulcową. Jednak pompa główna jedynie wytwarza ciśnienie w układzie hamulcowym, a o sile hamowania przypadającej na poszczególne koła decyduje sterownik elektroniczny połączony z hydrauliczną pompą rozdzielającą.

Praktyka pokazała jednak, że technologia ta jest zawodna, w związku z czym w 2006 roku koncern Mercedesa zrezygnował z montowania SBC w drogich luksusowych modelach, m. in. w klasie E oraz w CLS. Powód był prosty: usterki systemu wystąpiły w ok. 2 milionach aut, które firma naturalnie musiała zaprosić do serwisu i naprawić. W innych modelach Mercedesa, z uwagi na zbyt wielkie koszty przystosowania ich tylko do hamulców hydraulicznych system SBC pozostawiono.

Zobacz też: Płyn hamulcowy

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Fundusz Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci UNICEF

United Nations Children’s Fund

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK