| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Słownik > MPI

MPI

MPI to wielopunktowy wtrysk paliwa. Wielopunktowy wtrysk jest jednym ze stosowanych współcześnie sposobów dostarczenia paliwa do silnika spalinowego.

Wtrysk wielopunktowy stosuje się masowo w silnikach Diesla. Najczęściej stosuje się go w silnikach z wtryskiem bezpośrednim, jednak zdarza się on także w silnikach z wtryskiem pośrednim. W silnikach tych stosuje się hydrauliczny system wtrysku paliwa.

Ze względu na sterowanie wieloma wtryskiwaczami w układzie MPI rozróżnia się rozwiązania

1. sekwencyjne - gdzie każdy wtryskiwacz jest sterowany niezależnie i ma niezależnie wyliczany moment zadziałania
2. grupowe (batched) - wtryskiwacze połączone są grupami i sterowane zależnie, układ wylicza dawkę dla "uśrednionego" cylindra czy kolektora
3. wspólne - obecnie nieużywane, układ MPI jest sterowany wspólnie, jak pojedynczy układ SPI, tyle że z wieloma wtryskiwaczami.

Układ sterujący wtryskiem paliwa jest zespołem regulatorów, które mają, we współpracy z układem sterowania zapłonem, utrzymywać optymalne parametry pracy silnika w różnych stanach. Głównymi kryteriami optimum są czystość spalin, ekonomia silnika i osiągi silnika : moc i moment obrotowy.

Zobacz też: Układ wtryskowy

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

decyzje-IT.pl

decyzje-IT.pl to specjalistyczny, internetowy serwis branży IT, stanowiący centrum wiedzy na temat rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw i organizacji.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »