| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Nowa Mazda6 2017 – zmiany i cennik

Nowa Mazda6 2017 – zmiany i cennik

Nowa Mazda6, model na rok 2017 z zewnątrz prawie nie różni się od wersji sprzed modernizacji. W nowym modelu pojawiło się za to sporo innowacji. I - tradycyjnie już dla Mazdy – nie zabrakło rozwiązań unikatowych.

Nowa Mazda6 2017 – bez zmian w stylizacji?

Mazda6 to flagowy model japońskiego producenta, który przebojem wszedł na europejski rynek. Klientom (także w Polsce) szczególnie przypadła do gustu nietuzinkowa stylizacja „Szóstki”, której niebanalność jednocześnie nie pozbawia nadwozia dostojności.

O tym, jak dużym atutem jest w tym przypadku stylizacja zdaje sobie sprawę również producent, który przy okazji modernizacji modelu zdecydował się na przeprowadzenie minimalnych zmian w wyglądzie karoserii. Jak zgodnie twierdzą przedstawiciele Mazdy – w tej chwili modyfikacja świetnie wyglądającego nadwozia nie ma sensu. Tym samym jedynymi nowościami w tym zakresie są lekko zmodyfikowane lusterka boczne (z większymi lampami kierunkowskazów i funkcją elektrycznego składania) oraz wprowadzenia do oferty nowego koloru – Machine Grey.

Oprócz tego zdecydowano się na drobną modyfikację wyglądu niektórych elementów wnętrza.

Poza wprowadzeniem nowych elementów dekoracyjnych m.in. chromowanych wstawek na tablicy przyrządów, modyfikacją schowków w kieszeniach drzwi, czy wprowadzeniem nowego oświetlenia LED, zmodyfikowano koło kierownicy (m.in. w nowy sposób rozmieszczono przyciski wielofunkcyjne). Zmiany objęły również panel z prędkościomierzem i obrotomierzem. Wskaźniki są teraz czytelniejsze, poprawiono również wygląd wyświetlacza komputera pokładowego znajdującego się na panelu z „zegarami”.

Nowa Mazda6 2017

Źródło: Mazda

Więcej informacji na temat Mazdy znajdziesz tutaj

Zmodernizowano też wygląd wyświetlacza head-up. Teraz jest kolorowy, a jego ustawienie jest zapisywane w pamięci razem z ustawieniem fotela kierowcy.

Ponadto m.in. zwiększono efektywność systemu klimatyzacji i rozszerzono ofertę o możliwość zamówienia podgrzewanego koła kierownicy.

Szkoda, że przy okazji modernizacji producent nie zdecydował się na modyfikacje ułatwiające obsługę systemu pokładowego. Centralny wyświetlacz (umieszczony na górze środkowej konsoli) można obsługiwać dotykowo tylko na postoju. W czasie jazdy sterowanie systemem pokładowym jest możliwe tylko przy użyciu pokrętła i przycisków zlokalizowanych na panelu między fotelami. To rodzi niedogodności, np. w przypadku, gdy chcemy podczas jazdy szybko zmienić punkt docelowy ustawiony w nawigacji. Gdyby ekran nie miał w takim przypadku zablokowanej funkcji obsługi dotykowej, byłoby łatwiej.

Nie zmieniła się również przestronność wnętrza. Tradycyjnie już w Mazdzie6 podróżujący na tylnej kanapie wersji sedan mają odrobinę więcej przestrzeni niż podróżujący na tylnej kanapie wersji Sport Kombi. Z tą różnicą, że teraz tylna kanapa może być podgrzewana. Pojemność bagażnika wersji sedan wynosi 480 l, a wersji kombi 522 l.

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca

  

Nowa MAzda6 2017 - Napęd/układ jezdny

Wciąż w gamie napędowej Mazdy6 2017 znajdziemy pięć jednostek napędowych. Trzy benzynowe: 2.0/145 KM, 2.0/165 KM oraz 2.5/192 KM oraz dwie jednostki wysokoprężne: 2.2/150 KM i 2.2/175 KM. W ofercie znalazły się także automatyczne skrzynie biegów i tak jak dotychczas odmiana Sport Kombi z silnikiem wysokoprężnym może być wyposażona w napęd na obie osie.

Japońscy konstruktorzy zdecydowali się tym razem na modyfikację w jednostkach wysokoprężnych SKYACTIVE-D. Modernizacja miała na celu wyciszenie pracy silników wysokoprężnych oraz zwiększenie ich dynamiki.

Według informacji producenta zastosowano trzy nowe rozwiązania:

System High-Precision DE Boost Control zwiększa ciśnienie doładowania oraz umożliwia bardziej precyzyjny wtrysk paliwa, tym samym dynamizując reakcję na naciśnięcie pedału przyspieszenia.

System Natural Sound Smoother tłumi charakterystyczny odgłos pracy silnika wysokoprężnego w zakresie 3,5 kHz, w którym jest on najbardziej dokuczliwy dla podróżujących.

System Natural Sound Frequency Control steruje fazami rozrządu, aby zneutralizować fale ciśnienia i stłumić trzy krytyczne pasma częstotliwości (1,3 kHz, 1,7 kHz oraz 2,5 kHz), przy których elementy silnika wpadają w najgłośniejsze wibracje.

Nowa Mazda6 2017

Źródło: Mazda

Jednak nowatorskim systemem zastosowanym po raz pierwszy w Mazdzie6 2017, z którego inżynierowie Mazdy są najbardziej dumni jest GVC (G-Vectoring Control). W dużym skrócie, jest to układ zwiększający komfort jazdy oraz poprawiający trakcję podczas jazdy po zakrętach. Co prawda wielu konkurentów posiada już tego typu systemy, jednak G-Vectoring Control, jako jedyny działa poprzez sterowanie momentem obrotowym jednostki napędowej, a nie układem hamulcowym.

Działanie systemu, japoński producent tłumaczy następująco: „W początkowej fazie obrotu koła kierownicy, np. w momencie wchodzenia w zakręt, system GVC redukuje wartość momentu obrotowego silnika, generując siłę przeciążenia, która w normalnych warunkach występuje podczas hamowania, co skutkuje dociążeniem kół osi przedniej. To z kolei owocuje wzrostem przyczepności tych kół i większą precyzją prowadzenia. A w sytuacji, gdy kierowca utrzymywać będzie stały kąt skrętu koła kierownicy, system GVC niezwłocznie zwiększy wartość momentu obrotowego, co przełoży się na dociążenie kół tylnej osi i poprawę stabilności toru jazdy.”

System ten wpływa również na poprawę komfortu jazdy, bo efektem jego działania jest m.in. stabilniejsza, bardziej płynna jazda po zakrętach.

Oprócz tego zwiększono funkcjonalności już dostępnych systemów wspomagających kierowcę, w tym m.in.:

W systemie wspomagającym hamowanie - Advanced SCBS, laserowy czujnik bliskiej podczerwieni zastąpiono kamerą monitorującą obszar przed samochodem, co umożliwiło zwiększenie zakresu prędkości przy których system jest aktywny z 4-40 km/h do 4-80 km/h. Co więcej system jest w stanie wykryć przechodniów, a dodatkowe czujniki ultradźwiękowe zapewniają działanie podczas cofania w zakresie prędkości 2-8 km/h.

Dzięki zastosowaniu nowoczesnej kamery monitorującej zwiększono też zakres prędkości (do 15-160 km/h z 14-145 km/h), w których działa system inteligentnego wspomagania hamowania SBS, który wykrywając przed pojazdem szybko zbliżającą się przeszkodę, najpierw uaktywnia ostrzegawczy sygnał dźwiękowy i zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, a gdy wciąż kierowca nie reaguje, wyhamowuje samochód do zatrzymania.

Nowa kamera umożliwiła także rozszerzenie funkcji komputera pokładowego o system rozpoznawania znaków drogowych, które są też wyświetlane na kolorowym wyświetlaczu head up.

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję przejechać się Mazdą6 2017 w wersji z silnikiem wysokoprężnym. Rzeczywiście, czuć wyraźną poprawę kultury pracy i wyciszenia silnika Diesla względem wersji sprzed modernizacji.

Choć po krótkiej przejażdżce i bez bezpośredniego porównania z wersją sprzed modernizacji trudno jest ocenić efektywność działania systemu GVC, to faktem jest że nowa „Szóstka” bardzo dobrze radzi sobie z dynamiczną jazdą po ciasnych łukach. Zwłaszcza, że zestrojenie zawieszenia pozostało bardzo mocną stroną modelu.

Nowa Mazda6 2017

Źródło: Mazda

Podsumowanie

Inżynierowie z Hiroszimy (tam znajduje się kwatera główna koncernu) nie zdecydowali się na rewolucyjne zmiany w obrębie Mazdy6. Skupili się na lepszym wykorzystaniu drzemiącego w tej konstrukcji potencjału oraz zwiększyli zastosowanie nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę. Spoglądając na poczynania Japończyków z „Szóstką” można wysnuć wniosek, że jej stałe udoskonalanie to droga, którą zdecydowali się podążać. Tym samym Mazda po raz kolejny udowadnia, że podąża własną ścieżką dystansując się od presji by możliwie najszybciej wprowadzać do sprzedaży kolejne generacje modelu. I dobrze.

Mazda6 2017 – cennik

Sedan/Sport Kombi SkyGO SkyMOTION SkyENERGY SkyPassion
2.0l SKYACTIV-G 145KM 6MT 89 900 - - -
2.0l SKYACTIV-G 165KM 6MT - 101 900 111 900 zł -
2.0l SKYACTIV-G 165KM 6MT i-ELOOP - - - 123 900 zł
2.0l SKYACTIV-G 165KM 6AT - 109 900 zł 119 900 zł
2.5l SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP - - - 143 900 zł
2.2l SKYACTIV-D 150KM 6MT i-ELOOP - 123 900 zł 133 900 zł -
2.2l SKYACTIV-D 150KM 6AT i-ELOOP - 130 900 zł 140 900 zł -
2.2l SKYACTIV-D 175KM 6MT i-ELOOP - - - 145 900 zł
2.2l SKYACTIV-D 175KM 6AT i-ELOOP - - - 157 900 zł
Sport Kombi 4×4 i-ACTIV AWD
2.2l SKYACTIV-D 150KM 6MT i-ELOOP 4×4 - 133 900 zł 143 900 zł -
2.2l SKYACTIV-D 175KM 6AT i-ELOOP 4×4 - - - 167 900 zł
reklama

Polecamy artykuły

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nowa Mazda6 2017
Nowa Mazda6 2017

Nowa Mazda6 2017
Nowa Mazda6 2017

Nowa Mazda6 2017
Nowa Mazda6 2017

Nowa Mazda6 2017
Nowa Mazda6 2017

Nowa Mazda6 2017
Nowa Mazda6 2017

Nowa Mazda6 2017
Nowa Mazda6 2017

Nowa Mazda6 2017
Nowa Mazda6 2017

Nowa Mazda6 2017
Nowa Mazda6 2017

Nowa Mazda6 2017
Nowa Mazda6 2017

Nowa Mazda6 2017
Nowa Mazda6 2017

Nowa Mazda6 2017
Nowa Mazda6 2017

Nowa Mazda6 2017
Nowa Mazda6 2017

Nowa Mazda6 2017
Nowa Mazda6 2017

Nowa Mazda6 2017
Nowa Mazda6 2017

Nowa Mazda6 2017
Nowa Mazda6 2017

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Maziarz

Adwokat w UK (solicitor)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »