REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Nissan GTR 2017 – jeszcze szybszy

Tomasz Korniejew
Nowy Nissan GTR 2017
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan zdradził więcej szczegółów dotyczących najnowszej wersji sportowego modelu GTR. Model na rok 2017 napędza sześciocylindrowa jednostka napędowa rozwijająca moc 570 KM. To o 20 KM więcej niż dotychczas. Co jeszcze się zmieniło?

Nowy Nissan GTR 2017 – nadwozie

Wszelkie zmiany w wyglądzie Nissana GTR miały jeden cel - poprawić właściwości aerodynamiczne nadwozia. Producent postanowił „wycinąć” z karoserii GTR możliwie najwięcej, by auto zwłaszcza przy wysokich prędkościach prowadziło się jeszcze stabilniej. W tym celu przeprojektowano m.in. maskę, zderzak, reflektory, a także powiększono wlot powietrza (to ostatnie, by zapewnić lepsze chłodzenie jednostki napędowej).

REKLAMA

Zmiany nie ominęły także kształtu krawędzi progów - dzięki temu ograniczono ilość powietrza zasysanego pod spód pojazdu, co przełożyło się na zwiększenie stabilności.

Ale mimo zmian stylizacyjnych nadwozie GTR wciąż ozdabiają charakterystyczne dla modelu elementy.  W tylnej części nadwozia pozostawiono okrągłe lampy a modyfikacje ograniczono m.in. do zderzaka oraz zastosowania nowych wlotów powietrza.

Nowy Nissan GTR 2017

Nowy Nissan GTR 2017

Nissan

Nissan

Zobacz też: X-Trail Bobsleigh - siedmiomiejscowy bobslej Nissana

Nowy Nissan GTR 2017 – wnętrze

Przy okazji modernizacji „odchudzono” nieco przedział pasażerski. Producent, (celem zmniejszenia masy) zdecydował się na redukcję ilości materiału tapicerowanego znajdującego się pod warstwą skóry.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeprojektowano kokpit, w tym zredukowano liczbę przycisków sterujących systemem nawigacji i radia z 27 do 11.

Na konsoli centralnej zastosowano większy – ośmiocalowy wyświetlacz, nie zapomniano również o uproszczeniu interfejsu systemu komputera okładowego.

Jedną z istotniejszych zmian we wnętrzu nissana GTR jest przeniesienie manetek służących do zmiany biegów z kolumny kierowniczej na koło kierownicy.

Ponadto przeprojektowano fotele, a zwłaszcza zmieniono konfigurację wypełnień bocznych z pianki.

Nowy Nissan GTR 2017

Nowy Nissan GTR 2017

Nissan

Nissan

Zobacz też: Nissan Pulsar z silnikiem o mocy 190 KM!

Nowy Nissan GTR 2017 – zmodyfikowany układ napędowy

Sześciocylindrowy, podwójnie turbodoładowany benzynowy silnik o pojemności 3,8 l, który napędza Nissana GTR, w najnowszej odsłonie zyskał dodatkowe 20 KM. Model na rok 2017 dysponuje mocą maksymalną 570 KM osiąganą przy 6800 obr./min. Według informacji Nissana, najnowszy GTR dysponuje maksymalnym momentem obrotowym w szerszym niż dotychczas zakresie obrotów.

Zwiększenie mocy to m.in. efekt zwiększenia ciśnienia doładowania oraz zastosowania układu sterowania zapłonem, który jest sterowany indywidualnie dla każdego cylindra.

Ale to nie koniec zastosowanych modyfikacji technologicznych. W silniku „VR38DETT”, zastosowano nawierty natryskiwane plazmą (zamiast tulei żeliwnych) co przełożyło się na zmniejszenie tarcia, zmniejszenie masy, poprawienie chłodzenia, zwiększenie mocy i zoptymalizowanie zużycia paliwa.

Nowy Nissan GTR 2017

Nowy Nissan GTR 2017

Nissan

Nissan

Więcej informacji na temat Nissana znajdziesz tutaj

REKLAMA

Jednostka napędowa została wyposażona w symetryczny układ niezależnych kolektorów wlotowych i wylotowych z podwójnymi turbosprężarkami o wysokiej wydajności, układ wtórnego obiegu powietrza zapewniający lepsze parametry emisji spalin przy rozruchu zimnego silnika, sterowany termostatycznie układ chłodzenia olejem, specjalną pompę olejową zapewniającą dopływ oleju do turbosprężarek oraz boczny układ smarowania z mokrą i suchą miską olejową.

W najnowszym Nissanie GTR zmodyfikowano również tryb pracy dwusprzęgłowej skrzyni biegów, co przełożyło się na słynniejszą pracę w sytuacjach, gdy kierowca powoli rusza z miejsca.

W modelu schodzącym z rynku w takiej sytuacji (przy lekko otwartej przepustnicy) moment obrotowy silnika zmniejszał się, co skutkowało m.in. ospałością w reakcji na gaz. W najnowszej odmianie GTR konstruktorzy zdecydowali się zrezygnować z tego zabiegu (moment obrotowy nie zmniejsza się), co skutkuje lepszą dynamiką.

Zdecydowano się także na obniżenie głośności pracy układu wydechowego w dolnych zakresach obrotów – efekt? Zwiększony komfort użytkowania w warunkach miejskich.

Standardowo najnowszy GTR 2017 jest wyposażony w napęd na obie osie ATTESA E-TS. W normalnych warunkach drogowych układ przekazuje 100% momentu obrotowego na tylną oś. Jednak rozdział napędu między osiami może wynieść 50:50 i jest korygowany w zależności od prędkości, przyspieszenia bocznego, kątów obrotu kierownicy, poślizgu opon, rodzaju nawierzchni i stopnia odchylenia kierunkowego.

To wszystko w połączeniu ze zwiększoną sztywnością nadwozia i dopracowanym układem zawieszenia poskutkowało polepszeniem właściwości jezdnych GTR. Według informacji producenta najnowsza wersja sportowego Nissana pokonuje na torze testowym odcinek slalomu o 4% szybciej niż model sprzed modernizacji.

Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Nowy Nissan GTR 2017
Nissan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA