| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Renault 8 Gordini - dane techniczne

Renault 8 Gordini - dane techniczne

Renault 8 Gordini to motoryzacyjna legenda. Zobacz jego szczegółowe dane techniczne dotyczące silnika, skrzyni biegów, układu hamulcowego czy kierowniczego.

Renault 8 Gordini

Francuski koncern samochodowy Renault praktycznie od początku swojego istnienia powiązany był ze sportem samochodowym. W jego ofercie klienci zawsze mogli odnaleźć model o sportowym rodowodzie. Dziś są to usportowione wersje Megane, Clio czy Twingo sygnowane symbolem R.S. Ich wysoka funkcjonalność idzie w parze ze sportowymi osiągami. W latach 60-tych XX wieku świetne recenzje zbierał jednak inny model Renault 8 Gordini. Do dnia dzisiejszego powstają limiotowane wersje Gordini upamiętniające wybitnego mechanika, konstruktora Amadeusza Gordiniego. Opracowując Renault 8 czarodziej, bo tak nazywano Gordiniego, mimo odgórnych poleceń o obniżaniu kosztów, zaprojektował zaawansowany technicznie silnik. Jego parametry był tak dobre, że mimo wyższej ceny, projekt dostał zgodę na wdrożenie. Więcej o tym modelu przeczytacie w poniższym artykule:

Zobacz też: Renault 8 Gordini - historia modelu

R 1134 (RENAULT 8 G 1100)  R 1135 (RENAULT 8 G 1300)
Silnik  typ 804 - 00  typ 812 - 00 
4-suwowy – 4-cylindrowy 4-suwowy - 4-cylindrowy
Pojemność skokowa  1108 cm3 1255 cm3
Pojemność skokowa jednego cylindra  277 cm3 313,75 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka  70 x 72  74,5 x 72
Rozrząd  1 wałek rozrządu w bloku silnika  1 wałek rozrządu w bloku silnika
Tuleje cylindrowe  Mokre wstawiane  Mokre wstawiane
Zawory ssące  35 mm  35 mm
Zawory wydechowe  32,6 mm  32,6 mm
Wał korbowy  z 5 łożyskami głównymi  z 5 łożyskami głównymi
Stopień sprężania  10,4 / 1  10,5 / 1
Maksymalna moc  95 KM SAE przy 6500 obr/min (80 KM DIN) 110 KM SAE przy 6750 obr./min (88 KM DIN)
Maksymalny moment obrotowy  10,5 mkg (SAE)  12,7 mkg (SAE)
Zasilanie  2 gaźniki Solex 40 PHH2  2 GAŹNIKI Weber 40 DCOE
Instalacja elektryczna  Prądnica 12 V  Alternator 12 V
Skrzynia biegów  typ 330 - 06 (4-biegowa)  typ 353 - 03 (5-biegowa)
Przełożenie na 1. biegu 3.61 3.61
Przełożenie na 2 biegu 2.25 2.36
Przełożenie na 3 biegu 1.48 1.69
Przełożenie na 4 biegu 1.03 1.29
Przełożenie na 5 biegu - 1.03
Przełożenie biegu wstecznego 3.07 3.07
Przełożenie przekładni głównej  8 x 33  8 x 33
Sprzęgło  Jednotarczowe suche Ø 160  Jednotarczowe suche Ø 180
Układ kierowniczy  Przekładnia zębatkowa – 3,2 obrotu  Przekładnia zębatkowa – 3,2 obrotu
Układ hamulcowy  4 hamulce tarczowe Ø 260  4 hamulce tarczowe Ø 260
Długość  3,995 m  3,995 m
Szerokość  1,49 m  1,49 m
Wysokość  1,38 m  1,38 m
Masa własna  795 kg  855 kg
Obręcze kół (szerokość)  4,5 cala  4,5 cala
Opony  135 x 380  135 x 380
Zbiornik paliwa  40 litrów  38 litrów (tylny) 
26 litrów (przedni)
Lata produkcji  1964-1965  1966-1970
Cena brutto  11.500 FRF (1965)  13.500 FRF (1967)

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Konrad Karpowicz

Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu Masterlease Polska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »