| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Renault 8 Gordini - dane techniczne

Renault 8 Gordini - dane techniczne

Renault 8 Gordini to motoryzacyjna legenda. Zobacz jego szczegółowe dane techniczne dotyczące silnika, skrzyni biegów, układu hamulcowego czy kierowniczego.

Renault 8 Gordini

Francuski koncern samochodowy Renault praktycznie od początku swojego istnienia powiązany był ze sportem samochodowym. W jego ofercie klienci zawsze mogli odnaleźć model o sportowym rodowodzie. Dziś są to usportowione wersje Megane, Clio czy Twingo sygnowane symbolem R.S. Ich wysoka funkcjonalność idzie w parze ze sportowymi osiągami. W latach 60-tych XX wieku świetne recenzje zbierał jednak inny model Renault 8 Gordini. Do dnia dzisiejszego powstają limiotowane wersje Gordini upamiętniające wybitnego mechanika, konstruktora Amadeusza Gordiniego. Opracowując Renault 8 czarodziej, bo tak nazywano Gordiniego, mimo odgórnych poleceń o obniżaniu kosztów, zaprojektował zaawansowany technicznie silnik. Jego parametry był tak dobre, że mimo wyższej ceny, projekt dostał zgodę na wdrożenie. Więcej o tym modelu przeczytacie w poniższym artykule:

Zobacz też: Renault 8 Gordini - historia modelu

R 1134 (RENAULT 8 G 1100)  R 1135 (RENAULT 8 G 1300)
Silnik  typ 804 - 00  typ 812 - 00 
4-suwowy – 4-cylindrowy 4-suwowy - 4-cylindrowy
Pojemność skokowa  1108 cm3 1255 cm3
Pojemność skokowa jednego cylindra  277 cm3 313,75 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka  70 x 72  74,5 x 72
Rozrząd  1 wałek rozrządu w bloku silnika  1 wałek rozrządu w bloku silnika
Tuleje cylindrowe  Mokre wstawiane  Mokre wstawiane
Zawory ssące  35 mm  35 mm
Zawory wydechowe  32,6 mm  32,6 mm
Wał korbowy  z 5 łożyskami głównymi  z 5 łożyskami głównymi
Stopień sprężania  10,4 / 1  10,5 / 1
Maksymalna moc  95 KM SAE przy 6500 obr/min (80 KM DIN) 110 KM SAE przy 6750 obr./min (88 KM DIN)
Maksymalny moment obrotowy  10,5 mkg (SAE)  12,7 mkg (SAE)
Zasilanie  2 gaźniki Solex 40 PHH2  2 GAŹNIKI Weber 40 DCOE
Instalacja elektryczna  Prądnica 12 V  Alternator 12 V
Skrzynia biegów  typ 330 - 06 (4-biegowa)  typ 353 - 03 (5-biegowa)
Przełożenie na 1. biegu 3.61 3.61
Przełożenie na 2 biegu 2.25 2.36
Przełożenie na 3 biegu 1.48 1.69
Przełożenie na 4 biegu 1.03 1.29
Przełożenie na 5 biegu - 1.03
Przełożenie biegu wstecznego 3.07 3.07
Przełożenie przekładni głównej  8 x 33  8 x 33
Sprzęgło  Jednotarczowe suche Ø 160  Jednotarczowe suche Ø 180
Układ kierowniczy  Przekładnia zębatkowa – 3,2 obrotu  Przekładnia zębatkowa – 3,2 obrotu
Układ hamulcowy  4 hamulce tarczowe Ø 260  4 hamulce tarczowe Ø 260
Długość  3,995 m  3,995 m
Szerokość  1,49 m  1,49 m
Wysokość  1,38 m  1,38 m
Masa własna  795 kg  855 kg
Obręcze kół (szerokość)  4,5 cala  4,5 cala
Opony  135 x 380  135 x 380
Zbiornik paliwa  40 litrów  38 litrów (tylny) 
26 litrów (przedni)
Lata produkcji  1964-1965  1966-1970
Cena brutto  11.500 FRF (1965)  13.500 FRF (1967)

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agencja Rozwodowa DIVORCED

Portal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »