REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Citroen C4 Picasso - wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew
Citroen C4 Picasso
Citroen C4 Picasso
Citroen

REKLAMA

REKLAMA

Do salonów wjechała najnowsza generacja modelu C4 Picasso. Minivan Citroena nadal łączy nowatorskie rozwiązania z praktycznością wnętrza. Co więcej, w najnowszej odsłonie C4 Picasso zastosowano najnowszą płytę podłogową grupy PSA - EMP2 (Efficient Modular Platform 2).

Citroen C4 Picasso zdobył uznanie europejskich kierowców m.in. dzięki dużym walorom użytkowym, udanym silnikom Diesla oraz ładnemu nadwoziu. Zarówno w wersji krótszej, jak i dłuższej – Grand, samochód prezentuje się proporcjonalnie.
Minivan Citroena nie stracił uroku również w najnowszej odsłonie. Przywiązanie Citroena do nowatorskich projektów zostało podkreślone m.in. w przednim pasie, w projekcie reflektorów. Wąskie, podłużne światła (w tym pasy LED) dodają wyglądowi C4 Picasso świeżości. Ciekawie zaprojektowana została także najnowsza odmiana Grand. Przednia część nadwozia jest identyczna, jak w krótszej wersji modelu, ale w tylnej części uwagę zwracają interesujące lampy tylne oraz nietuzinkowo zaprojektowane relingi dachowe, których forma łączy się z obramowaniem tylnych okien. Całość prezentuje się okazale.

REKLAMA

Zastosowanie w konstrukcji najnowszej płyty podłogowej EMP2 pozwoliło m.in. na odchudzenie pojazdu o około 140 kg (sama płyta podłogowa jest lżejsza od poprzedniej o 70 kg) w stosunku do modelu poprzedniej generacji oraz wygospodarowaniu większej przestronności wnętrza przy zachowaniu kompaktowych wymiarów nadwozia. Najnowszy Citroen C4 Picasso jest krótszy od poprzednika o 40 mm. Zmienił się także rozstaw kół (są rozstawione szerzej - z przodu o 82 mm, z kolei z tyłu o 31 mm). Zwiększono także o 55 mm rozstaw osi.

Zobacz też: Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

Nowy Citroen C4 Picasso - wnętrze

W przedziale pasażerskim zastosowano materiały wyższej jakości, a montaż poszczególnych elementów jest dokładniejszy. Przeprojektowana deska rozdzielcza nawiązuje stylem do poprzedniej, ale jest prostsza w formie i bardziej przejrzysta. Nowością są duże kolorowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości. Tło większego (dostępny w opcji, przekątna 12 cali), umieszczonego na górze środkowej konsoli można modyfikować, wybierając tapety z biblioteki lub z własnych zasobów. Niestety sama zmiana tapety trwa co najmniej kilkadziesiąt sekund. Mniejszy wyświetlacz ma przekątną 7 cali i jest dostępny w standardzie. Używając go ustawiamy dwustrefową klimatyzację, nawigację, system audio, telefon, inne systemy wspomagające prowadzenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy kształt mają fotele. Są jeszcze wygodniejsze i nieco twardsze niż w modelu poprzedniej generacji. Ich zwiększona twardość i lepszy profil uprzyjemniają długie podróże. Mimo zmniejszonej długości nadwozia, przedział pasażerski C4 Picasso jest przestronniejszy, a bagażnik ma zwiększoną o 40 litrów pojemność (od 537 l).

Zobacz też: Test Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 KM - niezwykle oszczędny

Nowy Citroen C4 Picasso - napęd/układ jezdny

W gamie jednostek napędowych nowego C4 Picasso dostępnych na polskim rynku znalazły się dwie jednostki benzynowe 1.6 VTi/120 KM oraz 1.6 THP/156 KM i trzy jednostki wysokoprężne. Podstawowym silnikiem Diesla jest 1.6 HDi o mocy 92 KM, kolejna jednostka to 1.6 e-HDi, również rozwijająca moc maksymalną 92 KM oraz najmocniejsza 1.6 e-HDi, rozwijająca moc 115 KM. W przypadku dłuższej odmiany Grand Picasso, wszystkie jednostki wysokoprężne są z serii e-HDi, a najmocniejszym dostępnym silnikiem Diesla będzie motor 2.0 e-HDi/150 KM.

REKLAMA

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję sprawdzić, jak sprawuje się na drodze C4 Picasso z silnikiem wysokoprężnym o mocy 115 KM.
Jednostka napędowa charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i dobrym wyciszeniem. Silnik jest elastyczny. W efekcie podczas jazdy nie trzeba często sięgać do dźwigni manualnej przekładni. Układ kierowniczy jest wspomagany z optymalną siłą, a zmodyfikowane w porównaniu do poprzednika zawieszenie (zmieniono m.in. mocowanie amortyzatorów oraz zamocowano zawieszenie powyżej osi kół) sprawnie pochłania wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni. Dzięki redukcji masy i obniżeniu środka ciężkości, a także zwiększeniu rozstawów kół i osi auto z większą stabilnością pokonuje zakręty, a dzięki m.in. obniżeniu współczynnika oporu powietrza, podczas jazdy w kabinie jest wyraźnie ciszej niż w modelu poprzedniej generacji.

Na krótkim dystansie, który pokonaliśmy C4 Picasso znaleźliśmy w aucie dwa mankamenty. Pierwszy to zbyt niska precyzja działania lewarka skrzyni biegów. Drugi to zbyt wolno działający system multimedialny (np. podczas zmiany tapety większego wyświetlacza).

Zobacz też: Test Citroen Berlingo II Multispace XTR 1.6 HDi 112 KM

Nowy Citroen C4 Picasso - ceny i wyposażenie

Cennik Citroena C4 Picasso otwiera kwota 73 900 zł (bez uwzględnienia rabatu promocyjnego). To cena wyjściowa modelu z silnikiem 1.6/120 KM w podstawowej opcji wyposażeniowej Attraction. W tym przypadku bez konieczności dopłaty samochód zostanie wyposażony m.in. w panoramiczną przednią szybę, ABS+ESP+ASR+BAS+EBD, poduszki powietrzne boczne i kurtynowe z przodu i z tyłu, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, Inteligentny System Kontroli Trakcji, klimatyzację manualną dwustrefową, przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie, lusterka boczne sterowane elektrycznie i podgrzewane, tablet dotykowy 7" sterujący funkcjami samochodu, światła do jazdy dziennej LED, radio z 6 głośnikami, z monotunerem + gniazdo USB + gniazdo Jack, zestaw głośnomówiący Bluetooth, regulator i ogranicznik prędkości programowany, ekran LCD monochromatyczny, elektryczny hamulec postojowy, centralny zamek z pilotem, koło kierownicy pokryte skórą, komputer pokładowy, trzy mocowania Isofix dla foteli w drugim rzędzie, kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, system uruchamiania pojazdu przyciskiem START.
Przedłużona wersja Grand kosztuje 1500 zł i za dodatkową opłatą można wykupić w niej opcję zainstalowania składanych w podłodze bagażnika dwóch dodatkowych foteli.
Jak widać wyposażenie standardowe jest imponujące, a biorąc pod uwagę ceny konkurencji i ogólnie dobre wrażenie, jakie zrobił na nas samochód, oferta Citroena wydaje się kusząca.

Citroen C4 Picasso
Citroen
Citroen C4 Picasso
Citroen
Citroen C4 Picasso - przód
Citroen
Citroen C4 Picasso - reflektory
Citroen
Citroen C4 Picasso - deska rozdzielcza
Citroen
Citroen C4 Picasso - deska rozdzielcza
Citroen
Citroen C4 Picasso - bagażnik
Citroen
Citroen C4 Picasso - bagażnik
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - przód
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - tył
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - tył
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - wnętrze
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - wnętrze
Citroen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA