REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi A3 Limousine - opis modelu i ceny

Audi A3 Limousine dysponuje bagażnikiem o pojemności 425 l. Najtańsza jego wersja kosztuje 100 370 zł.
Audi A3 Limousine dysponuje bagażnikiem o pojemności 425 l. Najtańsza jego wersja kosztuje 100 370 zł.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

W Györ na Węgrzech rozpoczęto produkcję najnowszego modelu Audi - A3 Limousine. Co oferuje najmniejszy sedan Audi w klasie premium?

Audi A3 Limousine, pierwszy w segmencie kompaktowych samochodów premium sedan z Ingolstadt, fascynuje swoim sportowym duchem. Zawdzięcza to w głównej mierze niewielkiemu ciężarowi. Wyposażony w silnik 1.4 TFSI i przekładnię S tronic, dzięki lekkiej konstrukcji, waży zaledwie 1250 kg. Wiele elementów przedziału pasażerskiego wykonano z najwyższej jakości hartowanych stopów stali, a maskę silnika z aluminium. Niewielki ciężar mają także silniki i podwozie.

REKLAMA

Audi A3 Limousine: nadwozie

Audi A3 Limousine, limuzyna o długości 4460 mm, godzi klasyczną koncepcję podziału bryły samochodu na trzy strefy, z dynamiką auta typu coupé. Charakterystycznym elementem przodu pojazdu – jak w przypadku każdego Audi – jest osłona chłodnicy singleframe. Wyrazisty, poziomy kontur zderzaka oraz duże wloty powietrza podkreślają szerokość limuzyny. Na życzenie, nowe Audi zjeżdża z taśmy produkcyjnej z w pełni diodowymi reflektorami. W przypadku wersji sedan kierowca otrzymuje do dyspozycji bagażnik o pojemności 425 litrów, który można powiększyć składając oparcie tylnej kanapy.

Zobacz też: Audi A3 Sportback e-tron - opis modelu

Audi A3 Limousine: silniki i skrzynie biegów

Na początek program Audi A3 Limousine obejmować będzie trzy silniki, dwie jednostki TFSI i jeden motor TDI. Ich pojemność skokowa to odpowiednio 1,4, 1,8 i 2,0 l, a moc sięga od 103 kW (105 KM) do 132 kW (180 KM). Wartą podkreślenia nowością jest technika cylinder on demand (COD) zastosowana w silniku 1.4 TFSI. Dzięki niej, przy niskich obciążeniach podczas jazdy, można odłączyć dwa cylindry. Kolejne silniki, w tym m. in. jednostka 2.0 TDI zgodna z europejskim standardem emisji spalin Euro 6 oraz silnik 1.6 TDI, będą dostępne już po wejściu modelu do sprzedaży.

Zależnie od rodzaju silnika, auto jest wyposażone w przekładnię manualną lub automatyczną S tronic.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Peugeot 208 GTi - opis modelu

Audi A3 Limousine: zawieszenie i rozkład mas

Rozkład mas pomiędzy obie osie wynosi 59% na przód i 41% na tył. Elementy zawieszenia McPhersona osi przedniej, częściowo wykonano z aluminium. Czterowahaczowa oś tylna przyjmuje osobno siły wzdłużne i poprzeczne. Czułe wsparcie kierownicy ma efektywny napęd elektromechaniczny. Rozmiar kół sięga od 16 do 19 cali, przy czym koła w ostatnim rozmiarze dostępne są tylko w kombinacji z podwoziem sportowym Audi magnetic ride.

Audi S3 Limousine - wersja sportowa

Kilka miesięcy po wejściu na rynek nowego Audi A3 Limousine, zadebiutuje jego usportowiona wersja – Audi S3 Limousine. Montowany w niej silnik 2.0 TFSI generuje moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Sprint od zera do 100 km/h, w połączeniu z sześciostopniową przekładnią S tronic, wykonuje w 4,9 sekundy, a w połączeniu z manualną skrzynią biegów – w 5,3 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Czterocylindrowy silnik turbo w opcji z przekładnią S tronic, na 100 km zużywa średnio 6,9 l paliwa.

Zobacz też: Nowe Audi S3 - opis modelu

Ceny Audi A3 Limousine

Nowy model z Ingolstadt, wyposażony w silnik 1.4 TFSI i sześciobiegową, manualną skrzynię biegów kosztuje 100 370 PLN. W jego standardowym wyposażeniu znajdziemy m.in. zawieszenie dynamiczne, system ESC, komputer pokładowy, podłokietnik, funkcję Start/Stop z systemem rekuperacji czy pięcioramienne obręcze 17” kół wykonane ze stopów metali lekkich. Audi A3 Limousine wyposażyć można również w szereg elementów z bogatego katalogu dodatków i akcesoriów opcjonalnych.\

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi A3 Limousine
Audi
Audi A3 Limousine
Audi
Audi A3 Limousine
Audi
Audi A3 Limousine
Audi
Audi A3 Limousine wnętrze
Audi
Audi A3 Limousine kanapa
Audi
Audi A3 Limousine bagażnik
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA