REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Mazdy 6. została zaprojektowana zgodnie z nowym motywem designu - Kodo – dusza ruchu. Model prezentuje się wyśmienicie, a jaką technologię skrywa najnowsza „Szóstka”?

Nadwozie

Projektanci oparli swój projekt o motyw skrzydła, widoczny zwłaszcza w przedniej części karoserii. Przetłoczenia na masce rozciągają się od kątów „skrzydeł” aż po boczne krawędzie przodu. Z kolei z boku, według projektantów stylizacja ma nawiązywać do przyczajonego drapieżnika. Bez względu na to, czy widać inspirację wspomnianym motywem, czy nie nad projektem najnowszej Mazdy 6. Pochyli czoło niejeden esteta.

REKLAMA

W porównaniu z poprzednim modelem, przednie koła przesunięto do przodu o 10 cm w stosunku do słupka przedniego, co skróciło przedni zwis. Tył także jest krótszy niż w poprzednim modelu. Samochód dzięki ciekawie dobranym proporcjom i smaczkom jak np. zastosowane po raz pierwszy reflektory diodowe z podświetlonym obramowaniem prezentuje się ciekawie, a dla wielu wręcz zachwycająco.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi AWD: Awangarda dla nielicznych

Wnętrze

REKLAMA

Także we wnętrzu widać przemyślane działanie designerów. Tablica przyrządów zorientowana jest na kierowcę, konsola centralna jest dwukolorowa. Według zapewnień producenta nawet najwięksi malkontenci nie będą mieli powodów do narzekań na jakość materiałów wykończeniowych, czy dokładność montażu poszczególnych elementów wnętrza.

W porównaniu do poprzedniej generacji Mazdy 6, przedział pasażerski obecnej urósł. Szerokość na wysokości ramion w przedniej części kabiny wynosi 145 cm (to o 2 cm więcej niż w poprzednim modelu), a pasażerowie tylnej kanapy mają o 4,3 cm więcej przestrzeni na wysokości kolan. O 2 cm wzrosła też długość siedziska z tyłu, a o 3,3 cm długość oparcia. Tylny podłokietnik wydłużył się o 6 cm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zyskał też przedział bagażowy – otwór załadunku został poszerzony o 3,2 cm.

Zobacz też: Test Hyundai Elantra: sedan dla oszczędnych

Napęd i układ jezdny

Zawieszenie najnowszej Mazdy 6. Zostało oparte o znane rozwiązania – kolumny MCPherson z przodu oraz układ wielowahaczowy z tyłu.

REKLAMA

Jednym z ciekawszych rozwiązań jest zastosowanie systemu i-ELoop, odzyskującego energię z hamowania. Działanie systemu jest proste – podczas używania hamulców, energia kumulowana jest w kondensatorze, z którego potem zasilane są urządzenia zasilane energią elektryczną. Takie rozwiązanie pozwala zmniejszyć obciążenie jednostki napędowej, w efekcie, energia uzyskana ze spalania paliwa jest w większym stopniu wykorzystywana do napędu samochodu, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa.

Konstruktorzy postarali się również o doskonalsze wyciszenie przedziału pasażerskiego. W tym celu, m.in. poprawili aerodynamikę podwozia, co pozwoliło na obniżenie współczynnika oporu powietrza.

Na rosyjskim rynku do napędu najnowszej Mazdy 6. Posłużą dwie benzynowe jednostki napędowe – 2.0/150 KM oraz 2,5 l/192 KM.

Zobacz też: Test Alfa Romeo 159 SW: dla koneserów

Dane techniczne:

Typ nadwozia

Jednostka miary

Sedan

Drzwi

4

Liczba miejsc

5

Współczynnik oporu czołowego*

0,26

Długość całkowita bez tablic rejestracyjnych

mm

4865

Szerokość całkowita

mm

1840

Wysokość całkowita

mm

1450

Rozstaw osi

mm

2830

Rozstaw kół

Przód

mm

1585 (opony 17 cali)

1595 (opony 19 cali)

Tył

mm

1575 (opony 17 cali)

1585 (opony 19 cali)

Pojemność do linii okien*

l

483

Pojemność po podłodze do 1. rzędu siedzeń*

mm

1961

Pojemność po podłodze do  2. rzędu*

mm

1190

Silniki

Wersja rosyjska

SKYACTIV-G 2.0 benzynowy

SKYACTIV-G 2.5 benzynowy

Pojemność skokowa

cm3

1998

2488

Zawory

16

16

Rozrząd

Łańcuchowy

Łańcuchowy

Układ wtrysku

Bezpośredni

Bezpośredni

Stopień sprężania

14,0:1

13,0:1

Maks. moc**

kW

PS

110 / 150 przy 6000

141 / 192 przy 5700

Maks. moment obrotowy **

Nm / obr. na min.

210 przy 4000

256 przy 3,250

Zalecane paliwo

Powyżej 95RON

Powyżej 95RON

Pojemność zbiornika paliwa

l

62

62

Napęd

Przedni

Przedni

Skrzynia biegów

SKYACTIV-DRIVE (6-biegowa automatyczna)

SKYACTIV-MT (6-biegowa ręczna)

SKYACTIV-DRIVE (6-biegowa automatyczna)

Zawieszenie przednie

Kolumny MacPhersona

Zawieszenie tylne

Wielowahaczowe

Rozmiar opon

225/55R17

225/45R19

Rozmiar felg

17 x 7.5J

17 x 7J

19 x 7.5J

Układ kierowniczy

Zębatkowy

Hamulce

przód/tył

Tarcze wentylowane/tarcze pełne

Średnica tarcz przód/tył

mm

297 / 278

Osiągi i masa

SKYACTIV-G 2.0

benzynowy

SKYACTIV-G 2.0 benzynowy i-stop

SKYACTIV-G 2.5 benzynowy i-ELOOP, i-stop

Ręczna skrzynia biegów

Przekładnia automatyczna

Przekładnia automatyczna

Przekładnia automatyczna

Zużycie paliwa

(cykl mieszany) **

l/100km

6,0

6,1

5,9

6,4

Emisja CO2

(cykl mieszany) **

g/km

140

144

139

151

Waga pojazdu gotowego do jazdy

kg

1340

1370

1380

1410

Klasa emisji spalin

Euro 4

Euro 4

Euro 4

Mazda 6. bok
Mazda
Mazda 6. przód
Mazda
Mazda 6."zegary"
Mazda
Mazda 6. wnętrze
Mazda
Mazda 6. tył
Mazda
Mazda 6. wnętrze
Mazda
Mazda 6. tył
Mazda
Mazda 6. przód
Mazda
Mazda 6. przód
Mazda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA