| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Nowa Toyota Auris: czy ma szanse wygrać z Golfem VII i nowym Leonem?

Nowa Toyota Auris: czy ma szanse wygrać z Golfem VII i nowym Leonem?

Nowa Toyota Auris zadebiutuje podczas paryskiego salonu samochodowego pod koniec września 2012 roku. Auris będzie konkurentem dla Golfa VII generacji i nowego Seata Leona. Najnowsza Toyota Auris pojawi się w salonach sprzedaży w styczniu 2013 roku.

Z informacji podanych przez koncern Toyota wynika, że nowy Auris ma być oferowany w wersjach napędzanych benzyną, olejem napędowym i z napędem hybrydowym. Planowana udział wersji silnikowych to  1/3 napęd hybrydowy, 1/3 silniki benzynowe, 1/3 silniki Diesla. Nowy Auris to lluczowy produkt dla wzrostu sprzedaży Toyoty w Europie. Auto zadebiutuje w polskich salonach w Styczniu 2013 roku.

Zaprojektowana od podstaw karoseria czyni z nowego Aurisa najniższy samochód w segmencie C. Obniżony przód i niższa o 55 mm bryła zapewniają Aurisowi niski współczynnik oporu aerodynamicznego Cx, wynoszący zaledwie 0.28. Ma to wpływ na niższe zużycie paliwa.

Auris ma zapewniać większą ilość przestrzeni wewnątrz, a także ma być bardziej komfortowy niż jego poprzednik. Obramowania nawiewów powietrza, wskaźników, środkowej konsoli i tunelu, regulatorów klimatyzacji i systemu audio wykończono satynowo-srebrzystym metalem. W wyższych wariantach wyposażenia tablica przyrządów pokryta jest skórą.

Zobacz też: Oto nowa Kia Sorento

Kierownica została obszyta najwyższej jakości skórą nappa, połączoną pojedynczym ściegiem.

Projektując kabinę poprawiono również pozycję kierowcy. Nie zapomniano o kolanach pasażerów tylnej kanapy, dla których ilość miejsca zwiększono o 20 mm. Wydłużono też o 90 mm przestrzeń ładunkową. We wszystkich wersjach hatchback pojemność bagażnika zwiększono do 360 litrów, zaś dzięki przeniesieniu akumulatorów pod tylne siedzenie, Auris Hybrid udostępnia tyle samo miejsca na bagaże, co inne modele w tej klasie.

Dzięki mniejszej wysokości  pojazdu, niższej pozycji fotela kierowcy, obniżeniu środka ciężkości, oraz usprawnieniom układu kierowniczego i zawieszenia – w tym zastosowaniu tylnego zawieszenia z podwójnymi wahaczami.

Zobacz też: Opel Adam

Wykorzystanie stali o podwyższonej wytrzymałości, szczególnie w górnej części nadwozia, zaowocowało zwiększeniem sztywności karoserii o 10%, obniżeniem środka ciężkości samochodu oraz zmniejszeniem całkowitej masy pojazdu, w zależności od wariantu, nawet o 40 kg.

Wprowadzając nowy model Aurisa, Toyota zaoferowała nabywcom samochodów segmentu C możliwość wyboru jednego z trzech rodzajów napędu. Zastosowana w nim hybrydowa jednostka napędowa to kolejna już wersja wielokrotnie nagradzanego systemu Toyota Hybrid Synergy Drive, wyróżniająca się podwyższoną sprawnością i dynamiką.

Oprócz hybrydowej jednostki napędowej, nabywcy będą mieli do wyboru dwa silniki wysokoprężne – 1,4 l i 2,0 l – oraz dwa silniki benzynowe – 1,33 l i 1,6 l. Ocenia się, że każdy z wariantów napędu – silnik benzynowy, wysokoprężny i napęd hybrydowy – powinien stanowić około 1/3 całkowitej sprzedaży Aurisa.

Zobacz też: Toyota GT86: dane techniczne, cennik i wyposażenie

Zaprojektowany z myślą o Europie nowy Auris będzie produkowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing UK obok modelu Avensis, ugruntowując inwestycyjne zaangażowanie firmy na kontynencie.

Nowa Toyota Auris z napędem benzynowym, wysokoprężnym i hybrydowym będzie miała swą europejską premierę 27 września 2012 r. na paryskim salonie samochodowym. Na rynku polskim samochód zadebiutuje w styczniu 2013 roku.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Wojciech Drapała

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »