| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Oto nowa Kia Sorento

Oto nowa Kia Sorento

Nowa Kia Sorento została osadzona na zupełnie nowej platformie podwoziowej. Pod maską znajdziemy zmodernizowane jednostki napędowe, która mają charakteryzować się niższym zużyciem paliwa i emisją spalin.

Dotychczasowy system zawieszenia (kolumny MacPherson z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu) otrzymał nowe ramy pomocnicze o bardziej wytrzymałej konstrukcji, a dzięki zmodyfikowanym tulejom − skuteczniej tłumić drgania. Efektem powiększenia tulei zawieszenia, wydłużenia tylnych wahaczy oraz zastosowania wzmocnionych amortyzatorów typu HPD (High Performance Dampers) jest odczuwalny wzrost komfortu podróżowania i stabilności pojazdu.

Aby zwiększyć precyzję prowadzenia oraz „wyczucie” drogi układ kierowniczy jest teraz bardziej bezpośredni i wymaga tylko 2,95 obrotu kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi. Jako opcja wyposażenia już wkrótce dostępny będzie układ kierowniczy FlexSteer™ o trzech trybach pracy − Normal, Sport i Comfort w zależności od przyjętego stylu jazdy. W warunkach jazdy miejskiej najlepiej sprawdzać się będzie tryb komfortowy.

Zobacz też: Audi A1 Sportback: systemy multimedialne

Wysoki standard bezpieczeństwa czynnego i biernego

Już w roku 2009 − swej premiery rynkowej, Kia Sorento drugiej generacji uzyskała                 5-gwiazdkowy rating bezpieczeństwa Euro NCAP. Oficjalne reżimy testowe w Europie są obecnie znacznie zaostrzone, stąd też   wystąpiła konieczność poważnej modyfikacji struktury karoserii oraz wyposażenia bezpieczeństwa nowej Kii Sorento tak, aby sprostać wymaganiom obowiązującym w tym zakresie.

Dzięki zmianom w konstrukcji skorupy nadwozia, które charakteryzuje się wyższym (25-procentowym) niż większość pojazdów tej klasy udziałem stali o ultra-wysokiej wytrzymałości na rozciąganie (ponad 60 kgf/mm2), wzrosła odporność na zderzenia czołowe, boczne i tylne. Przedni zderzak, centralna i tylne podłogowe podłużnice nadwozia wykonane są ze stali o ultra-wysokiej wytrzymałości na rozciąganie (ponad 150 kgf/mm2) tłoczonej na gorąco w temperaturze 9000C podnosząc wytrzymałość kolizyjną struktury samochodu. Zastosowanie specjalnej poprzeczki rozpierającej pomiędzy kielichami kolumn przedniego zawieszenia zwiększa sztywność skrętną karoserii o 18 procent i wzmacnia „fundament” dla zawieszenia i układu kierowniczego wpływając tym samym nie tylko na wzrost komfortu jazdy ale i stabilności kierunkowej.

Nowa Kia Sorento wyposażona może być w sześć poduszek powietrznych (czołowe, boczne i kurtynowe), a wszystkie wersje modelowe otrzymały przednie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy zwiększonej do 320 mm.

Zobacz też: Toyota Aygo Sport

Wyposażenie bezpieczeństwa czynnego obejmuje elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, kamerę podglądu drogi cofania z obiektywem szerokokątnym 1300 umieszczoną w klapie tylnej, reflektory ksenonowe (HID) oraz system wspomagający ruszanie na wzniesieniu HAC.

Do wyboru klientów  oferowany będzie także radarowy system detekcji martwych pół widzenia BSD,  system ostrzegający o zjeżdżaniu z pasa ruchu LDWS z użyciem kamery video nad szybą czołową  oraz system „sprytnego” parkowania równoległego SPAS wykorzystujący czujniki ultradźwiękowe.

Zmodernizowana Kia Sorentora wejdziezi na większość rynków światowych w czwartym kwartale tego roku.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

TMF Poland sp. z o.o.

globalny dostawca usług administracyjnych dla firm z zakresu księgowości, usług kadrowo-płacowych i usług sekretarskich

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »