REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

Ford C-Max
Ford C-Max

REKLAMA

REKLAMA

Ford właśnie wprowadził na polski rynek nową generację swojego kompaktowego minivana. Jego premiera odbyła się we wnętrzach odnowionych Arkad Kubickiego warszawskiego zamku królewskiego.

Ford właśnie wprowadził na polski rynek nową generację swojego kompaktowego minivana. Jego premiera odbyła się we wnętrzach odnowionych Arkad Kubickiego warszawskiego zamku królewskiego.

REKLAMA

Pierwsza generacja opartego na Focusie minivana występowała tylko z jednym rodzajem nadwozia i pięcioosobowym wnętrzem. Proponując następcę tego modelu, Ford postanowił wprowadzić dwie wersje. Pierwsza to tradycyjne pięciodrzwiowe auto, czyli sukcesor poprzedniej generacji. Druga to Grand C-Max, który nie tylko różni się tym że ma możliwość zabrania na pokład siedmiu osób, ale zyskał też wyraźnie inny wygląd karoserii i parę odsuwanych drzwi bocznych. Rozwiązanie znakomite na zatłoczonych parkingach.

Zobacz też: Kia Soul po faceliftingu

REKLAMA

Stylistyka jest kwestią gustu. Auta mają taki sam przód i deskę rozdzielczą nawiązująca do innych, nowych modeli producenta. Prawdopodobnie są też wyznacznikiem pewnych trendów jakie znajdą się w nowej generacji Focusa. Wszyscy przecież pamiętają, że w przypadku kończącej swój rynkowy żywot generacji tego modelu, minivan także pojawił się w ofercie jako pierwszy.

Nowy C-Max dostępny jest w trzech specyfikacjach wyposażenia: Ambiente, Trend i Titanium. Ponadto jako wyposażenie opcjonalne zamawiać można elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, kamery cofania oraz panoramiczny szklany dach. Opcjonalny jest też system bezkluczykowy, zaś standardowo auta zostały wyposażone w urządzenie wspomagające ruszanie na wzniesieniu. Do napędu obu aut posłuży między innymi nowoczesny silnik benzynowe z rodziny EcoBoost. Motor z tej serii, dysponujący pojemnością 1.6, będzie dostępny w wersji 150 lub 182 KM.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mini Countryman John Cooper Works WRC

REKLAMA

Wśród słabszych jednostek znajdą się znane silniki Duratec. Z tej samej pojemności mogą generować 105 lub 125 KM. Oczywiście w cennikach nie zabrakło diesli. Wybierać można spośród silników 1.6 TDCi (95 i 115 KM) oraz mocniejszych 2.0 TDCi (moce od 115 do 163KM). Do przeniesienia napędu w słabszych benzyniakach służy pięciobiegowa manualna skrzynia. Mocniejsze wersje oraz wszystkie diesle zyskają nowocześniejszą sześciobiegową przekładnię manualną Durashift, a opcjonalnie można również wybrać dwusprzęgłowy, sześciostopniowy automat Powershift.

Ceny nowego modelu zaczynają się od 63 300 zł. Tyle trzeba zapłacić za C-Maxa z podstawowym benzyniakiem i wyposażeniem Ambiente. Auto z dużo atrakcyjniejszym silnikiem EcoBoost kosztuje przynajmniej 74 100 zł za wersję 150KM lub 78 600 zł za opcje 182 konną. Silniki te dostępne są od wyposażenia Trend. Za najtańszego diesla zapłacimy 70 800 zł, a najdroższego i najmocniejszego ropniaka - przynajmniej 84 550 zł. Za większego Grand C-Maxa, w każdej wersji, trzeba dopłacić równe trzy tysiące złotych.

Michał Karczewski, fot. autora, grudzień 2010

Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max
Ford Grand C-Max
Ford C-Max
Ford C-Max
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA