REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jeszcze lepiej - Nowe Porsche Cayenne

Michał Karczewski
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne

REKLAMA

REKLAMA

Porsche wprowadziło na rynek nowe wcielenie swojego przełomowego SUV-a. Auto zyskało nowy wygląd, który upodobnił je do najsłynniejszych pojazdów tej marki. Ponadto jest teraz dostępne również w wersji hybrydowej.

Model Cayenne był dużą rewolucją wśród modeli Porsche. Producent kojarzony dotąd z klasycznie sportowymi autami zdecydował się spróbować swoich sił w segmencie SUV-ów. I to nie byle jakich, bo tych z najwyższej półki. Szybko okazało się, że auto spotkało się ze znakomitym przyjęciem i osiągnęło duży sukces. Producent nie zrezygnował w przypadku tego modelu ze swoich sportowych korzeni, a jedynie opakował je w duże i wysokie nadwozie o niemałych możliwościach terenowych. Część osób zarzucała jednak poprzedniemu Cayenne, że jest zbyt mało podobny do pozostałych modeli koncernu.

REKLAMA

Zobacz też: Nowa Astra GTC z Gliwic

Po kilku latach przyszła zatem pora na zmianę modelu. Nowy Cayenne zyskał na wyglądzie. Linie stały się bardziej miękkie, a tematy nadwozia mocno nawiązują do Carrery. Mimo, że bryła samochodu pozostała zachowana, zmieniło się wiele. Auto zyskało nowy przód i tył. Inny jest też kształt blach, a pod maską znalazły się nowe silniki. Warto dodać, że samochód zmniejszył nieco swoją długość w stosunku do poprzednika. Wynosi ona teraz 4 846mm. Między innymi dlatego Cayenne znacznie schudło i posiada teraz lepszy stosunek mocy do masy. Przy okazji nowej generacji modelu wprowadzono ośmiobiegową skrzynię Tiptronic, dzięki której udało się zmniejszyć spalanie nawet o litr na sto kilometrów. Posiada ona również tryb „offroad”, który dostosowany został do wymogów jazdy w terenie.

Zobacz też: Mazda MX-5 w wersji Superlight

Zmiany nie ominęły także wnętrza. W oczy rzuca się nowa deska rozdzielcza, bardziej przypominająca tę zastosowaną w Panamerze. Uwagę zwraca odmieniony kształt charakterystycznych uchwytów w konsoli środkowej, siedmiocalowy wyświetlacz oraz wysoko umieszczony lewarek skrzyni biegów i mniejsza niż dotychczas kierownica. Również zestaw wskaźników składa się teraz z pięciu okrągłych zegarów z centralnym obrotomierzem. Klienci zyskali tez możliwość większej inwencji w dobieraniu wystroju wnętrza. Zastosowano także zmienione fotele i regulowana tylna kanapę. Cayenne zaopatrzone jest seryjnie w zestaw nagłośnieniowy Bose. Jednak w ofercie za dopłatą znalazł się również High-End’owy zestaw Burmester. Całość składa się z 16 głośników i subwoofera, a łączna moc zestawu sięga tysiąca watów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mazda MX-5 w wersji Superlight

Obecna oferta silnikowa przewiduje pięć jednostek napędowych. Ich moce zaczynają się od 240 koni w przypadku wersji z dieslem, do 500 koni generowanych przez silnik benzynowy pracujący pod maską Cayenne turbo. Przy okazji wejścia na rynek nowego modelu producent zdecydował się na wprowadzenie wersji hybrydowej. Takie auto posiada trzylitrowy silnik V6 o mocy 333 koni mechanicznych oraz 47 konny silnik elektryczny. Podobno spalanie tej wersji może być nawet o 23 % mniejsze w stosunku do innych motorów zastosowanych w Cayenne, a emisja dwutlenku węgla w wersji hybrydowej oraz tej zaopatrzonej w silnik diesla wynosi poniżej 200g/km. Wersja hybrydowa posiada również ciekawą funkcję określana przez producenta jako „żeglowanie”. Dzięki niej po zdjęciu nogi z gazu silnik spalinowy zostaje całkowicie wyłączony, zaś silnik elektryczny zachowuje się wtedy jak prądnica. Ponowne naciśnięcie pedału powoduje ponowne uruchomienie tradycyjnego silnika. Porsche Cayenne ma teraz szansę zjednać sobie tych klientów, którym imponowała wizja auta łączącego w sobie cechy samochodu sportowego i pojazdu o sporych zdolnościach terenowych, a brakowało im dotąd wyglądu charakterystycznego dla aut tej marki. Nowy Cayenne ma go teraz pod dostatkiem.

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA