| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Drugie podejście - Opel Meriva

Drugie podejście - Opel Meriva

Nowa generacja Merivy, która swoją premierę będzie miała na marcowym salonie w Genewie, ma przyciągnąć klientów nowatorskimi rozwiązaniami oraz stylem znanym z większych modeli.

Przód nowego Opla wyraźnie nawiązuje do stylu pozostałych modeli tej marki. Znaleźć tu można echa Astry czwartej generacji, ale ogólny wygląd przodu mocno przypomina także Corsę. Bryła auta jest zwarta i łagodnie narysowana. Brak tu ostrych krawędzi, są za to liczne zaokrąglenia. Z boku uwagę zwraca charakterystyczne przetłoczenie rodem z Insigni. Klasycznie ścięty tył, a przede wszystkim ciekawy kształt świateł, zapewnia Merivie również nieco indywidualnego stylu. Z zewnątrz w oczy najbardziej rzucają się jednak tylne drzwi, które otwierają się w stronę przeciwną do kierunku jazdy. Robią to w dodatku pod dużym, bo 84 stopniowym kątem. Kto nie jest przekonany do takiego rozwiązania niech pomyśli, że podobne posiada Rolls-Royse Phantom. W nowej Merivie linia tylnych okien została obniżona, tak aby poprawić widoczność jadącym z tyłu dzieciom. Dzięki zastosowaniu konwencjonalnego słupka B przednie i tylne drzwi mogą być otwierane niezależnie. Opel zapewnia, że takie rozwiązanie nie będzie miało negatywnego wpływu na bezpieczeństwo podczas uderzenia bocznego.

Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

Wnętrze Merivy ma być dostępne w sześciu kolorach i standardach wykończenia. Najważniejsze jednak, że również tam zastosowano wiele ciekawych rozwiązań. Udoskonalono znany z poprzedniej generacji auta system FlexSpace. Umożliwia on szeroki zakres regulacji miejsc w różnych pozycjach oraz ich składanie w sposób nie wymagający dużego wysiłku. W aucie zastosowano ponadto konsolę FlexRide. W jej skład wchodzą funkcjonalne schowki, które można wygodnie przesuwać po prowadnicach umieszczonych między siedzeniami. Nowy Opel może być również zaopatrzony w zintegrowany tylny bagażnik rowerowy.

Zobacz też: Facelifting Mazdy 2

Pod maską nowej Merivy może pracować jeden z sześciu silników. W ofercie znajdą się turbodoładowane jednostki o mocach od 75 do 140 koni mechanicznych. Do przeniesienia napędu posłużą pięcio i szęściobiegowe skrzynie manualne lub sześciobiegowy automat. Producent zapowiada również specjalną ekologiczną wersję ecoFlex. Auto ma prezentować lepszy niż poprzednik komfort oraz własności jezdne. Nowy Opel produkowany będzie w hiszpańskiej Saragossie, a do rynkowej oferty trafi latem bieżącego roku.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ireneusz Matusiak

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »