| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Dacia Duster w maju w Polsce

Dacia Duster w maju w Polsce

Dacia Duster ma typowy design samochodu z napędem na cztery koła. Poszerzone błotniki, masywne zderzaki, wysoki prześwit, mocno zarysowane nadkola i osłony nadwozia nie pozostawiają wątpliwości co do terenowego charakteru auta.

Dzięki długości 4,31 m i szerokości 1,82 m, Dacia Duster jest autem kompaktowym. Pozwala jej to na swobodne poruszanie się zarówno w miejskim otoczeniu, jak też w terenie. Dacia Duster będzie dostępna na wszystkich rynkach, na które zostanie wprowadzona w wersji 4x2 – dla klientów poszukujących samochodu o wysokim zawieszeniu, z wysoko umieszczonym miejscem dla kierowcy, dającym poczucie bezpieczeństwa, nie potrzebujących jednak na co dzień napędu na cztery koła – oraz w wersji 4x4 o znacznie szerszej gamie zastosowań. Wzmocnione podwozie Dacii Duster jest przystosowane do użytku terenowego, dzięki dużemu prześwitowi (powyżej 200 mm) i dużemu kątowi najazdu i zjazdu (30° - kąt najazdu i ponad 35° - kąt zjazdu). Stosunkowo niska masa wynosząca 1 180 kg w wersji 4x2 i 1 280 kg w wersji 4x41, w połączeniu z kompaktowymi wymiarami sprawia, że jest to auto wyjątkowo zwrotne.

Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

W wersji 4x4, dzięki przełącznikowi umieszczonemu w dole kolumny kierownicy (formuła przejęta z Nissana), kierowca Dacii Duster może łatwo dostosować napęd do swoich potrzeb. Przełącznik umożliwia wybór między 3 trybami:

Tryb AUTO: napęd jest automatycznie rozkładany na przednią i tylną oś w zależności od przyczepności. W normalnych warunkach napędzane są jedynie przednie koła. W przypadku utraty lub pogorszenia przyczepności część napędu jest przenoszona na tylną oś. W ekstremalnych warunkach napęd jest rozdzielany równo pomiędzy obie osie. Rozłożenie napędu zapewnia sprzęgło elektromagnetyczne przejęte z Nissana.

Tryb LOCK: kierowca może elektronicznie zablokować system tak aby 50% napędu było stale przenoszone na tylną oś. Tryb ten jest zalecany w przypadku słabej przyczepności (śnieg, błoto, ziemia, piach) i niskiej prędkości.

Tryb 4x2: napędzane są jedynie dwa koła. Ten tryb jest odpowiedni do jazdy po drodze o dobrej nawierzchni i pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.

Zobacz też: Facelifting Mazdy 2

Dacia Duster może pomieścić do 5 dorosłych osób. Zarówno z przodu jak i z tyłu zapewnia im taką samą ilość miejsca jak Dacia Logan. Pojemność bagażnika wynosi nawet 475 dm³, a po złożeniu tylnej kanapy do 1 600 dm³ (w zależności od wersji).

Dacia Duster w wersji 4x2 i 4x4 będzie dostępna z silnikami: benzynowym 1.6 16V 110 KM lub wysokoprężnymi dCi 85 KM albo dCi 105 KM. Silniki wysokoprężne emitują poniżej 140 g CO2/km w przypadku wersji 4x2 – co uprawnia je do znaku Dacia eco² – i poniżej 150 g CO2/km w wersji 4x4.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kornelia Ksieniewicz

Ekspert z dziedziny postępowania egzekucyjnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »