| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Fluence - nowy sedan Renault

Fluence - nowy sedan Renault

Z początkiem stycznia 2010 roku w Polsce ruszy sprzedaż kolejnego kompaktu spod znaku Renault. Trójbryłowy model o nazwie Fluence ma być następcą czterodrzwiowej wersji Megane.

Od połowy lat 90-tych kompaktowe sedany Renault były częścią rodziny Megane. Teraz francuski producent zdecydował się na istotną zmianę i nadał swojemu czterodrzwiowemu kompaktowi odmienną nazwę. To jednak nie jedyna różnica. Fluence nie będzie już tylko Megane w wersji hatchback z doklejonym tyłem, ale konstrukcją posiadającą indywidualny wygląd.

Z zewnątrz uwagę zwraca długość, wynosząca 4,62 m. Pod tym względem nowa "renówka" plasuje się pomiędzy kompaktami, a modelami klasy średniej.
Auto ma dynamiczną, zwartą linie, a jego tył stanowi zgraną całość z resztą nadwozia. Pojemność bagażnika wynosi 530 litrów. Poza tym Fluence otrzymał inny niż Megane przód z nowymi reflektorami. Wnętrze zaczerpnięto z kompaktowego Renault, jednak zaopatrzono je w nieco zmienioną deskę rozdzielczą. W oczy rzuca się przede wszystkim inny zestaw zegarów, w którym elektroniczny zintegrowany wyświetlacz zastąpiono tradycyjnymi wskaźnikami.

Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

W gamie silników znajdzie się wysokoprężny motor 1.5 dCi w kilku wariantach mocy. Wyboru, w zależności od rynku, będzie można dokonać spośród wersji 85 i 105 konnej lub ich pięć koni mocniejszych odpowiedników zaopatrzonych w filtr cząstek stałych. Poza tym ofertę zasilą dwa benzyniaki. Pierwszy z nich to 1.6 o mocy 110 KM, drugi – 2.0 140 KM. Producent przewidział atrakcyjną ofertę wariantów przeniesienia napędu. Auto, w zależności od wersji, będzie oferowane z pięcio lub sześciostopniową manualną skrzynią bądź czterobiegowym automatem. Ponadto do wyboru będzie również nowa bezstopniowa skrzynia CVT oraz sześciobiegowa skrzynia z podwójnym sprzęgłem.

Zobacz też: Facelifting Mazdy 2

Nowy model, tradycyjnie dla francuskiej marki, spełnia rygorystyczne założenia z zakresu bezpieczeństwa. Na pokładzie nie zabraknie elektronicznych systemów znanych z Megane. Fluence jest już produkowany w Turcji, gdzie podobnie jak w Rumunii, można go nabyć od września bieżącego roku. Renault zamierza sukcesywnie wprowadzać ten model do oferty na kolejnych rynkach, tak by finalnie auto było dostępne w ponad osiemdziesięciu krajach świata. W dodatku na 2011 rok producent zapowiada premierę elektrycznej wersji tego samochodu, której zwiastunem jest pojazd koncepcyjny o nazwie Fluence Z.E. Concept. Według zapewnień Renault cena nowego „wtyczkowozu” nie będzie odbiegała od odmiany spalinowej, a oba auta mają powstawać na tej samej linii produkcyjnej.

Zobacz też: Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D

reklama

Ekspert:

Michał Kołodziejczyk

Adwokat, ekspert w zakresie sądowego postępowania cywilnego i karnego.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Renault Fluence
Renault Fluence

Renault Fluence
Renault Fluence

Renault Fluence
Renault Fluence

Renault Fluence
Renault Fluence

Renault Fluence
Renault Fluence

Renault Fluence
Renault Fluence

Renault Fluence
Renault Fluence

Renault Fluence
Renault Fluence

Renault Fluence
Renault Fluence

Renault Fluence
Renault Fluence

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Biernacki

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »