REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rodzinny Francuz – Renault Grand Scenic

Michał Karczewski
Renault Grand Scenic
Renault Grand Scenic

REKLAMA

REKLAMA

Renault konsekwentnie odnawia gamę swoich kompaktowych modeli. Po Megane w wersji hatchback i coupe przyszedł czas na Scenica. Nowa generacja prekursora europejskich minivanów już od czerwca w Polsce.

REKLAMA

Scenic dwóch poprzednich generacji zdołał na dobre wpisać się w krajobraz polskich dróg. Stał się przy tym jednym z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych rodzinnych aut. W 1996 roku Renault trafiło w sedno, serwując klientom przestronny model oparty na aucie kompaktowym. Stworzono pojazd świetnie nadający się zarówno do codziennej jazdy po mieście jak i na dłuższe wakacje z rodziną. Nowy Scenic, wprowadzony na początek w przedłużonej wersji Grand, może zabrać na pokład maksymalnie od pięciu do siedmiu osób.

REKLAMA

Grand Scenic w pełni zmienił swój wygląd. Podobna do poprzednika pozostała jedynie ogólna bryła. Z przodu samochód upodobnił się teraz do wszystkich nowych modeli Renault. Przednie reflektory, kształt maski i zderzaka oraz brak ozdobnej atrapy chłodnicy to cechy nadające mu prawo przynależności do pozostałych członków francuskiej rodziny. Opadająca linia dachu oraz klasycznie ścięty tył z oryginalnymi tylnymi lampami w kształcie bumerangu wyglądają atrakcyjnie. Renault dowodzi, że rodzinny, pojemny pojazd nie musi być nudnym pudełkiem na kołach.

REKLAMA

Wygląd wnętrza auto zapożyczyło z obecnej generacji Megane, zachowując jednak charakterystyczne, centralnie umieszczone elektroniczne wyświetlacze. Najważniejszy z nich, przekazujący wszystkie istotne podczas jazdy informacje, został wykonany w technologii identycznej z tą znaną z komputerowych monitorów. Ponadto w zależności od wersji może być kolorowy lub czarno-biały. Obok niego znajduje się czytelny wyświetlacz nawigacji opracowanej wspólnie z firmą Tom Tom (w Polsce wymaga 1990 zł dopłaty). Dodatkowo auto może posiadać liczne multimedialne gadżety, jak: kamery cofania sprzężone z wyświetlaczem w desce rozdzielczej, złącza Bluetooth i audio streaming stereo oraz wysokiej klasy zestaw audio firmy Arkamys.

Duża przeszklona powierzchnia (od 3,60 m² w standardzie do 5,10 m² w wersjach z panoramicznym, otwieranym dachem) wpływa pozytywnie na poczucie przestrzeni oraz bez wątpienia poprawia bezpieczeństwo. Wnętrze wyróżnia się ponadto porządnym spasowaniem dobrej jakości materiałów, a sama deska rozdzielcza wykonana została z miękkiego tworzywa o nazwie soft touch.

Układ jezdny, podobnie jak zmodyfikowane elektryczne wspomaganie kierownicy, został przejęty z nowego Megane. Cechą charakterystyczną pojazdu jest wysoki komfort prowadzenia. Dodatkowo auto stało się mniej podatne na przechyły boczne od poprzednika. Na polskim rynku w zależności od wersji przewidziano 16 lub 17 calowe felgi. Samochód jest o 70 mm dłuższy od Grand Scenica drugiej generacji i mierzy teraz 4 560 mm. Zwiększony o 34 mm rozstaw osi, zapewnia lepszy komfort, zwłaszcza pasażerom drugiego rzędu siedzeń. Pojazd umożliwia ponadto wiele możliwości różnorodnego konfigurowania wnętrza. Do dyspozycji są wyjmowane lub składane w stoliki fotele pasażerów z funkcją wzdłużnego przesuwania. Maksymalna pojemność bagażnika wynosi 752 dm³ w pięcio oraz 702 dm³ w wersji siedmiomiejscowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Auto zaopatrzono w automatyczną dwustrefową klimę z możliwością wyboru jednego z trzech trybów pracy. Ponadto samochód może być wyposażony w znane już z innych modeli Renault dodatki, jak: działająca na odległość karta Hands Free czy elektroniczny hamulec postojowy. Poprzedni Scenic słynął z ergonomicznego i pakownego wnętrza. Nie inaczej jest i tym razem. W całej kabinie rozmieszczono schowki o łącznej pojemności 92 litrów. Auto posiada aż trzy niezwykle przydatne podczas długich podróży, 12 voltowe gniazdka.

Nowa „Renówka” może być napędzana jednym z sześciu silników. Wśród jednostek benzynowych znajdziemy dobrze znany motor 1,6 16V 110 KM oraz 2,0 16V 140 KM, a także zupełnie nowy 1,4 16V TCe o mocy 130 KM. W przypadku diesli wyboru można dokonać spośród silnika 1,5 dCi 105 KM, 1,9 dCi 130 KM lub 2,0 dCi 160 KM. Najmocniejszego benzyniaka skojarzono z bezstopniową skrzynią biegów CVT, pozostałe motory - z sześciostopniowym manualem. Do tego klient może wybrać spośród trzech poziomów wyposażenia o nazwach: Authentique, Expression oraz Privilege.

Nie od dziś wiadomo, że Renault ogromny nacisk kładzie na bezpieczeństwo. Dlatego też wyniki testów zderzeniowych nowego Grand Scenica z pewnością nie będą zaskoczeniem. Zwłaszcza, że auto wyposażono w odpowiednie strefy zgniotu oraz kompleksowy system Renault Protection trzeciej generacji. Producent zapewnia również, że auto będzie znacznie bardziej niezawodne od poprzednika. Ma być ponadto tańsze w eksploatacji dzięki wynoszącym 30 000 km przebiegom pomiędzy przeglądami lub stosowanym zamiennie interwałem czasowym, zwiększonym do 2 lat. W niektórych krajach auto zostało wprowadzone do sprzedaży już w kwietniu bieżącego roku. Debiut na polskim rynku zapowiedziano na 5 czerwca.

Renault Grand Scenic - panel sterowania
Renault Grand Scenic - wnętrze
Renault Grand Scenic - naw
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA