REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rodzinny Francuz – Renault Grand Scenic

Michał Karczewski
Renault Grand Scenic
Renault Grand Scenic

REKLAMA

REKLAMA

Renault konsekwentnie odnawia gamę swoich kompaktowych modeli. Po Megane w wersji hatchback i coupe przyszedł czas na Scenica. Nowa generacja prekursora europejskich minivanów już od czerwca w Polsce.

REKLAMA

Scenic dwóch poprzednich generacji zdołał na dobre wpisać się w krajobraz polskich dróg. Stał się przy tym jednym z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych rodzinnych aut. W 1996 roku Renault trafiło w sedno, serwując klientom przestronny model oparty na aucie kompaktowym. Stworzono pojazd świetnie nadający się zarówno do codziennej jazdy po mieście jak i na dłuższe wakacje z rodziną. Nowy Scenic, wprowadzony na początek w przedłużonej wersji Grand, może zabrać na pokład maksymalnie od pięciu do siedmiu osób.

REKLAMA

Grand Scenic w pełni zmienił swój wygląd. Podobna do poprzednika pozostała jedynie ogólna bryła. Z przodu samochód upodobnił się teraz do wszystkich nowych modeli Renault. Przednie reflektory, kształt maski i zderzaka oraz brak ozdobnej atrapy chłodnicy to cechy nadające mu prawo przynależności do pozostałych członków francuskiej rodziny. Opadająca linia dachu oraz klasycznie ścięty tył z oryginalnymi tylnymi lampami w kształcie bumerangu wyglądają atrakcyjnie. Renault dowodzi, że rodzinny, pojemny pojazd nie musi być nudnym pudełkiem na kołach.

REKLAMA

Wygląd wnętrza auto zapożyczyło z obecnej generacji Megane, zachowując jednak charakterystyczne, centralnie umieszczone elektroniczne wyświetlacze. Najważniejszy z nich, przekazujący wszystkie istotne podczas jazdy informacje, został wykonany w technologii identycznej z tą znaną z komputerowych monitorów. Ponadto w zależności od wersji może być kolorowy lub czarno-biały. Obok niego znajduje się czytelny wyświetlacz nawigacji opracowanej wspólnie z firmą Tom Tom (w Polsce wymaga 1990 zł dopłaty). Dodatkowo auto może posiadać liczne multimedialne gadżety, jak: kamery cofania sprzężone z wyświetlaczem w desce rozdzielczej, złącza Bluetooth i audio streaming stereo oraz wysokiej klasy zestaw audio firmy Arkamys.

Duża przeszklona powierzchnia (od 3,60 m² w standardzie do 5,10 m² w wersjach z panoramicznym, otwieranym dachem) wpływa pozytywnie na poczucie przestrzeni oraz bez wątpienia poprawia bezpieczeństwo. Wnętrze wyróżnia się ponadto porządnym spasowaniem dobrej jakości materiałów, a sama deska rozdzielcza wykonana została z miękkiego tworzywa o nazwie soft touch.

Układ jezdny, podobnie jak zmodyfikowane elektryczne wspomaganie kierownicy, został przejęty z nowego Megane. Cechą charakterystyczną pojazdu jest wysoki komfort prowadzenia. Dodatkowo auto stało się mniej podatne na przechyły boczne od poprzednika. Na polskim rynku w zależności od wersji przewidziano 16 lub 17 calowe felgi. Samochód jest o 70 mm dłuższy od Grand Scenica drugiej generacji i mierzy teraz 4 560 mm. Zwiększony o 34 mm rozstaw osi, zapewnia lepszy komfort, zwłaszcza pasażerom drugiego rzędu siedzeń. Pojazd umożliwia ponadto wiele możliwości różnorodnego konfigurowania wnętrza. Do dyspozycji są wyjmowane lub składane w stoliki fotele pasażerów z funkcją wzdłużnego przesuwania. Maksymalna pojemność bagażnika wynosi 752 dm³ w pięcio oraz 702 dm³ w wersji siedmiomiejscowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Auto zaopatrzono w automatyczną dwustrefową klimę z możliwością wyboru jednego z trzech trybów pracy. Ponadto samochód może być wyposażony w znane już z innych modeli Renault dodatki, jak: działająca na odległość karta Hands Free czy elektroniczny hamulec postojowy. Poprzedni Scenic słynął z ergonomicznego i pakownego wnętrza. Nie inaczej jest i tym razem. W całej kabinie rozmieszczono schowki o łącznej pojemności 92 litrów. Auto posiada aż trzy niezwykle przydatne podczas długich podróży, 12 voltowe gniazdka.

Nowa „Renówka” może być napędzana jednym z sześciu silników. Wśród jednostek benzynowych znajdziemy dobrze znany motor 1,6 16V 110 KM oraz 2,0 16V 140 KM, a także zupełnie nowy 1,4 16V TCe o mocy 130 KM. W przypadku diesli wyboru można dokonać spośród silnika 1,5 dCi 105 KM, 1,9 dCi 130 KM lub 2,0 dCi 160 KM. Najmocniejszego benzyniaka skojarzono z bezstopniową skrzynią biegów CVT, pozostałe motory - z sześciostopniowym manualem. Do tego klient może wybrać spośród trzech poziomów wyposażenia o nazwach: Authentique, Expression oraz Privilege.

Nie od dziś wiadomo, że Renault ogromny nacisk kładzie na bezpieczeństwo. Dlatego też wyniki testów zderzeniowych nowego Grand Scenica z pewnością nie będą zaskoczeniem. Zwłaszcza, że auto wyposażono w odpowiednie strefy zgniotu oraz kompleksowy system Renault Protection trzeciej generacji. Producent zapewnia również, że auto będzie znacznie bardziej niezawodne od poprzednika. Ma być ponadto tańsze w eksploatacji dzięki wynoszącym 30 000 km przebiegom pomiędzy przeglądami lub stosowanym zamiennie interwałem czasowym, zwiększonym do 2 lat. W niektórych krajach auto zostało wprowadzone do sprzedaży już w kwietniu bieżącego roku. Debiut na polskim rynku zapowiedziano na 5 czerwca.

Renault Grand Scenic - panel sterowania
Renault Grand Scenic - wnętrze
Renault Grand Scenic - naw
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Objazdy i zmiany w kursowaniu autobusów 20 marca 2024 r. [protest rolników] - Legionowo i okolice

    Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie poinformował o utrudnieniach w komunikacji miejskiej jakie wystąpią 20 marca 2024 r. w powiecie legionowskim z powodu protestu rolników. Zmiany obejmą wiele linii podmiejskich. Autobusy pojadą objazdami.

    Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa online. Warszawa, Kraków, Katowice, Gdańsk, Białystok i inne. Które drogi i skrzyżowania będą zablokowane? Jak objechać blokadę? [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu. Utrudnienia na drogach pojawiają się już 19 marca.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    REKLAMA

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    REKLAMA

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA