| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Mazda 3 po raz drugi

Mazda 3 po raz drugi

Nie tak dawno Mazda powróciła oficjalnie na polski rynek. Auta tej marki chętnie kupowane były jako używane, teraz i nowe sprzedają się u nas bardzo dobrze. Lada moment w salonach pojawi się nowa generacja kompaktowej trójki.

Nie tak dawno Mazda powróciła oficjalnie na polski rynek. Auta tej marki chętnie kupowane były jako używane, teraz i nowe sprzedają się u nas bardzo dobrze. Lada moment w salonach pojawi się nowa generacja kompaktowej trójki.

Zobacz też: Toyota Hilux 2012 – nowa twarz nieśmiertelnego pick-upa

Produkowana od 2003 roku Mazda 3 pierwszej generacji była rynkowym przebojem, ale po 6 latach nadszedł czas na godnego następcę. Zmiany w nowym modelu mają charakter bardziej ewolucyjny niż rewolucyjny. Wszystko co dobre zostało zachowane, ale teraz trójka bardziej upodobniła się do pozostałych pojazdów z gamy japońskiego producenta - wiadomo: Zoom-Zoom. I to „odpowiedzialne”. Samochód będzie tak jak do tej pory oferowany w wersji sedan i hatchback. Auto urosło w stosunku do poprzednika i trzeba przyznać, że w klasie kompaktów jest jednym z większych pojazdów.

Zobacz też: Audi A1 Sportback 2012

Wersja sedan mierzy teraz 4580mm, a hatchback i jego sportowa odmiana odpowiednio 4460mm i 4490mm. Wysokość samochodu jest w każdym przypadku taka sama i wynosi 1470mm. Mimo pokaźnych rozmiarów, bryła nadwozia zarówno cztero jak i pięciodrzwiowej wersji jest zwarta i dynamiczna. Do istotnych zmian należy zaliczyć mniejszą niż w przypadku poprzednika masę i współczynnik oporu powietrza.




Auto wyraźnie nawiązuje wyglądem do większej szóstki. Widać to zwłaszcza w wersji sedan, która z tyłu wydaje się być mniejsza kopią modelu klasy średniej. Przód auta ma charakter bardziej indywidualny, jednak kształt reflektorów oraz zderzaka również wygląda znajomo.

Wnętrze zaprojektowano ze smakiem i polotem. Konsola centralna łagodnie łączy się z tunelem środkowym. Osadzone głęboko zegary i trójramienna kierownica podkreślają sportowy charakter samochodu. Oryginalnie wygląda też daszek w górnej części deski rozdzielczej, skrywający dwa dodatkowe wyświetlacze.




Standard wyposażenia ma obejmować ABS z EBD i asystentem hamowania, sześć poduszek powietrznych oraz układ kontroli trakcji. Auto może być również zaopatrzone w takie dodatki jak dziesięciogłośnikowy zestaw audio marki Bose czy fotele z pamięcią ustawienia trzech pozycji i dodatkowo dwóch zapisanych w nadajniku bezkluczykowego systemu uruchamiania. Ponadto samochód może obsługiwać urządzenia korzystające z systemu Bluetooth. W dodatkowym wyposażeniu znajdzie się także system kontroli strefy za samochodem oraz ruchome adaptacyjne reflektory.

Pod maską nowej Mazdy może pracować jeden z czterech silników - do wyboru spośród dwóch benzyniaków i pary diesli. Wśród tych pierwszych znajdzie się motor 1,6 o mocy 105 KM oraz 2,0 rozwijający 150 KM. Rolę mniejszego diesla odgrywał będzie silnik o pojemność 1,6 i mocy 109 KM, zaś większego motor 2,2 o dwóch wariantach mocy: 150 i 185 KM. Dodatkowo dla fanów sportowych emocji planowana jest wersja MPS z benzynowym silnikiem o pojemności 2,3 litra i mocy 260 KM.




Warto zauważyć, że Mazda w przeciwieństwie do innych japońskich marek cały czas produkuje swoje samochody w kraju kwitnącej wiśni. Pozwala to mieć nadzieję na zachowanie legendarnej niezawodności w kolejnych nowych modelach. Wiele wskazuje na to, że o handlowy sukces nowej trójki ludzie z Mazdy mogą być spokojni. Czy będzie tak w rzeczywistości przekonamy się już niedługo, bo producent rynkowy debiut auta zapowiedział na wiosnę bieżącego roku.

Michał Karczewski, fot. Mazda

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Witold Chomiczewski

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »