| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Nowe wcielenie Hondy City

Nowe wcielenie Hondy City

Do oferty dealerów Hondy trafiła już najnowsza wersja miejskiego sedana. Z jednej strony to rodzinne auto. Z drugiej stylowa, mała limuzyna z pojemnym bagażnikiem. Samochód ma nadrobić zaległości poprzednika.

Technicznie nowa Honda bazuje na modelu Jazz. Najmniejszy hatchback japończyków doczekał się niedawno swojej nowej generacji i to samo spotkało również City. Poprzednia wersja tego auta nie była zbyt atrakcyjna stylistycznie. Teraz samochód zmienił się nie do poznania. Widać w nim wiele nawiązań do większego Civica, co zdecydowanie wyszło mu na dobre.

Honda zrobiła duży krok na przód w stosunku do poprzedniej wersji tego auta. Największą bolączką sedanów budowanych na bazie miejskich aut jest wygląd. Bagażniki takich aut sprawiają wrażenie doklejonych do reszty nadwozia i już na pierwszy rzut oka widać, że priorytetem była użyteczność, a nie design. W przypadku nowego City udało się tego uniknąć. Bryła auta jest równie przyjemna dla oka. Przód bardzo upodobnił się do futurystycznego Civica. Skośnie zarysowane reflektory tworzące ładną całość z atrapa chłodnicy, dodają nowoczesności i dynamizmu. Tył z krótka klapą bagażnika i klasycznymi lampami robi dobre wrażenie. Ładna linia nie przeszkadza nowej Hondzie w posiadaniu bagażnika o pojemności 506 litrów.

Zobacz też: Nowe Audi A5: Systemy bezpieczeństwa

Nowa Japonka mierzy teraz 4395 mm, co jest wartością tylko o 5 mm większą niż w poprzedniej generacji. Mimo to bliżej jej teraz do klasy kompaktów, niż do pojazdów segmentu B. Poza tym auto ma zwiększony rozstaw osi, co w środku poprawiło przestronność, a na zewnątrz proporcje. Samochód można wybrać z każdym silnikiem pod warunkiem, że jest nim benzynowy 1,4 i-VTEC o mocy 100 KM. Motor ten osiąga maksymalny moment obrotowy równy 127 Nm przy 4800 obr./min.

Wnętrze zyskało na nowoczesności. Nie jest nudne i nie przytłacza szarością. Panel centralny w kolorze srebrnym, z seryjnym systemem audio, klasyczny zestaw trzech zegarów i kierownica a’la Civic tworzą niezłą całość.

Zobacz też: Kia Optima: dane techniczne i wyposażenie

Producent zapewnia, że auto posiada lepsze od poprzedniej wersji własności jezdne i komfort podróżowania. Wszystko za sprawą poszerzenia rozstawu kół, a także poprawionej sztywności nadwozia. Średnica zawracania wynosi 10,7 metra.

Honda nie bagatelizuje również kwestii bezpieczeństwa. Samochód posiada seryjne systemy ABS z EBD, komplet poduszek powietrznych, a także innowacyjny system o nazwie G - Force Control Technology, którego zadaniem jest skierowanie energii uderzenia podczas wypadku poza przedział pasażerski.

Zobacz też: Volkswagen Et!: auto dla listonosza

Auto dostępne jest już u dealerów. Można je zamawiać w dwóch wersjach: Comfort lub Elegance. Pierwsza to wydatek 54 900 zł. W przypadku drugiej z portfela ubędzie nam 59 400 zł. W cenę wliczony jest metalizowany lakier.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna GHMW – Gach, Hulist, Prawdzic Łaszcz – Radcowie Prawni spółka partnerska

Kancelaria świadczy kompleksowe usługi prawne związane z bieżącą obsługą przedsiębiorców (głównie spółek handlowych).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »