| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Nowe wcielenie Hondy City

Nowe wcielenie Hondy City

Do oferty dealerów Hondy trafiła już najnowsza wersja miejskiego sedana. Z jednej strony to rodzinne auto. Z drugiej stylowa, mała limuzyna z pojemnym bagażnikiem. Samochód ma nadrobić zaległości poprzednika.

Technicznie nowa Honda bazuje na modelu Jazz. Najmniejszy hatchback japończyków doczekał się niedawno swojej nowej generacji i to samo spotkało również City. Poprzednia wersja tego auta nie była zbyt atrakcyjna stylistycznie. Teraz samochód zmienił się nie do poznania. Widać w nim wiele nawiązań do większego Civica, co zdecydowanie wyszło mu na dobre.

Honda zrobiła duży krok na przód w stosunku do poprzedniej wersji tego auta. Największą bolączką sedanów budowanych na bazie miejskich aut jest wygląd. Bagażniki takich aut sprawiają wrażenie doklejonych do reszty nadwozia i już na pierwszy rzut oka widać, że priorytetem była użyteczność, a nie design. W przypadku nowego City udało się tego uniknąć. Bryła auta jest równie przyjemna dla oka. Przód bardzo upodobnił się do futurystycznego Civica. Skośnie zarysowane reflektory tworzące ładną całość z atrapa chłodnicy, dodają nowoczesności i dynamizmu. Tył z krótka klapą bagażnika i klasycznymi lampami robi dobre wrażenie. Ładna linia nie przeszkadza nowej Hondzie w posiadaniu bagażnika o pojemności 506 litrów.

Zobacz też: Nowe Audi A5: Systemy bezpieczeństwa

Nowa Japonka mierzy teraz 4395 mm, co jest wartością tylko o 5 mm większą niż w poprzedniej generacji. Mimo to bliżej jej teraz do klasy kompaktów, niż do pojazdów segmentu B. Poza tym auto ma zwiększony rozstaw osi, co w środku poprawiło przestronność, a na zewnątrz proporcje. Samochód można wybrać z każdym silnikiem pod warunkiem, że jest nim benzynowy 1,4 i-VTEC o mocy 100 KM. Motor ten osiąga maksymalny moment obrotowy równy 127 Nm przy 4800 obr./min.

Wnętrze zyskało na nowoczesności. Nie jest nudne i nie przytłacza szarością. Panel centralny w kolorze srebrnym, z seryjnym systemem audio, klasyczny zestaw trzech zegarów i kierownica a’la Civic tworzą niezłą całość.

Zobacz też: Kia Optima: dane techniczne i wyposażenie

Producent zapewnia, że auto posiada lepsze od poprzedniej wersji własności jezdne i komfort podróżowania. Wszystko za sprawą poszerzenia rozstawu kół, a także poprawionej sztywności nadwozia. Średnica zawracania wynosi 10,7 metra.

Honda nie bagatelizuje również kwestii bezpieczeństwa. Samochód posiada seryjne systemy ABS z EBD, komplet poduszek powietrznych, a także innowacyjny system o nazwie G - Force Control Technology, którego zadaniem jest skierowanie energii uderzenia podczas wypadku poza przedział pasażerski.

Zobacz też: Volkswagen Et!: auto dla listonosza

Auto dostępne jest już u dealerów. Można je zamawiać w dwóch wersjach: Comfort lub Elegance. Pierwsza to wydatek 54 900 zł. W przypadku drugiej z portfela ubędzie nam 59 400 zł. W cenę wliczony jest metalizowany lakier.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

mKsiegowa.pl program księgowy

mKsiegowa.pl to program księgowy online dla spółek, stowarzyszeń i fundacji. Magazyn online. Efaktura.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »