REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Powrót małego Suzuki

Michał Karczewski
Suzuki Alto
Suzuki Alto

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki od lat słynie z produkcji małych samochodów. Do aut spod znaku tej japońskiej marki niedługo dołączy kolejny miejski wojownik. Będzie to piąta generacja Alto. Samochód zadebiutuje już wiosną.

W gamie producenta z kraju kwitnącej wiśni są już takie miejskie modele jak Splash i Swift. Alto, które uzupełni ofertę, ma być najmniejszym autem Suzuki. W rynkowej walce będzie musiało się zmierzyć z takimi graczami jak Fiat Panda, Kia Picanto czy słynna bliźniacza trójka: Toyota Aygo, Citroen C1 i Peugeot 107.

Samochód o wymiarach 3500mm długości, 1600mm szerokości i 1470mm wysokości ma być przede wszystkim zwrotnym i ekonomicznym miejskim środkiem transportu. Mimo małych gabarytów ma zapewniać wysoki poziom komfortu podczas jazdy. Producent duży nacisk położył na to, by auto było dodatkowo przyjazne dla środowiska. Samochód ma być dostępny w czterech, zupełnie nowych, żywych kolorach, inspirowanych różami, morzem, ziemią i lasem.

REKLAMA

Zobacz też: Nowe Audi A5: Systemy bezpieczeństwa

Nowe Alto wygląda nowocześnie i młodzieżowo. Ma lekko „zaskoczony” wyraz twarzy z wielkimi oczami i potężnym wlotem powietrza. Z przodu przypomina zresztą Kie Picanto. Bryła nadwozia jest zwarta, a unosząca się ku górze linia okien i lekko opadająca linia dachu, nadają sylwetce nieco dynamiki. Tył rozwiązano w sposób klasyczny dla nowoczesnych małych aut. Mocno ścięta klapa i duże, modnie zarysowane światła. Wszystko to zwieńczone potężnym zderzakiem.

Wnętrze tego małego pojazdu może pomieścić czterech dorosłych pasażerów. Bagażnik ma pojemność 129 litrów przy złożonych i 367 litrów przy rozłożonych tylnych siedzeniach. Wnętrze Alto jest ponadto wyposażone w kilka różnych schowków, kieszeni i uchwytów na napoje. Zestaw wskaźników zawiera jedynie najpotrzebniejsze przyrządy. W oczy rzuca się duży prędkościomierz z elektronicznym wyświetlaczem. W lepszych wersjach dostępny będzie również obrotomierz.

Zobacz też: Mini Countryman John Cooper Works WRC

Do napędu Alto podłuży trzycylindrowy, litrowy benzynowiec o mocy 62 KM i momencie obrotowym równym 90Nm. Według zapewnień producenta spalanie ma wynosić jedynie 4,4 l/100, a emisja dwutlenku węgla 103 g/km. Do wyboru będzie pięciobiegowa skrzynia manualna lub czterobiegowy automat. W przypadku pierwszej, prędkość maksymalna wyniesie 155 km/h, a przyspieszenie 14s. Przy drugiej sprint do setki będzie o trzy sekundy dłuższy, a maksymalnie auto pojedzie 5 km/h wolniej. Zawieszenie przednie to klasyka w postaci MacPhersona, zaś tylne to trójwahaczowa oś sztywna. Takie rozwiązanie ma zapewnić pewną i stabilną jazdę po mieście. Istotny w gąszczu miejskich ulic z pewnością okaże się wyjątkowo niewielki promień zawracania, wynoszący 4,5 m.

Auto ma być zaopatrzone w system ABS, sześć poduszek powietrznych oraz konstrukcję o wysokiej sztywności, pochłaniającą energię w razie kolizji. Poza tym także napinacze i ograniczniki napięcia pasów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kia Soul po faceliftingu

Podobno nowe Alto ma być autem, do opisu którego najczęściej używanym przymiotnikiem będzie „sportowy”. Wydaje się jednak, że Suzuki nieco inaczej definiuje znaczenie tego słowa. Owszem, auto ma dość dynamiczną , zwartą sylwetkę, ale do sportowego charakteru mu daleko. Nie jest to jednak wadą, ponieważ nie każdy chce jeździć małą rajdówką.

Pierwsze Alto debiutowało w latach 70. ubiegłego stulecia. Najnowsze wcielenie, podobnie jak popularne niegdyś również w Polsce Maruti 800, będzie produkowane w Indiach. Producent zakłada roczną sprzedaż na poziomie 60 000 egzemplarzy.

Suzuki Alto
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA