REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Powrót małego Suzuki

Michał Karczewski
Suzuki Alto
Suzuki Alto

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki od lat słynie z produkcji małych samochodów. Do aut spod znaku tej japońskiej marki niedługo dołączy kolejny miejski wojownik. Będzie to piąta generacja Alto. Samochód zadebiutuje już wiosną.

W gamie producenta z kraju kwitnącej wiśni są już takie miejskie modele jak Splash i Swift. Alto, które uzupełni ofertę, ma być najmniejszym autem Suzuki. W rynkowej walce będzie musiało się zmierzyć z takimi graczami jak Fiat Panda, Kia Picanto czy słynna bliźniacza trójka: Toyota Aygo, Citroen C1 i Peugeot 107.

Samochód o wymiarach 3500mm długości, 1600mm szerokości i 1470mm wysokości ma być przede wszystkim zwrotnym i ekonomicznym miejskim środkiem transportu. Mimo małych gabarytów ma zapewniać wysoki poziom komfortu podczas jazdy. Producent duży nacisk położył na to, by auto było dodatkowo przyjazne dla środowiska. Samochód ma być dostępny w czterech, zupełnie nowych, żywych kolorach, inspirowanych różami, morzem, ziemią i lasem.

REKLAMA

Zobacz też: Nowe Audi A5: Systemy bezpieczeństwa

Nowe Alto wygląda nowocześnie i młodzieżowo. Ma lekko „zaskoczony” wyraz twarzy z wielkimi oczami i potężnym wlotem powietrza. Z przodu przypomina zresztą Kie Picanto. Bryła nadwozia jest zwarta, a unosząca się ku górze linia okien i lekko opadająca linia dachu, nadają sylwetce nieco dynamiki. Tył rozwiązano w sposób klasyczny dla nowoczesnych małych aut. Mocno ścięta klapa i duże, modnie zarysowane światła. Wszystko to zwieńczone potężnym zderzakiem.

Wnętrze tego małego pojazdu może pomieścić czterech dorosłych pasażerów. Bagażnik ma pojemność 129 litrów przy złożonych i 367 litrów przy rozłożonych tylnych siedzeniach. Wnętrze Alto jest ponadto wyposażone w kilka różnych schowków, kieszeni i uchwytów na napoje. Zestaw wskaźników zawiera jedynie najpotrzebniejsze przyrządy. W oczy rzuca się duży prędkościomierz z elektronicznym wyświetlaczem. W lepszych wersjach dostępny będzie również obrotomierz.

Zobacz też: Mini Countryman John Cooper Works WRC

Do napędu Alto podłuży trzycylindrowy, litrowy benzynowiec o mocy 62 KM i momencie obrotowym równym 90Nm. Według zapewnień producenta spalanie ma wynosić jedynie 4,4 l/100, a emisja dwutlenku węgla 103 g/km. Do wyboru będzie pięciobiegowa skrzynia manualna lub czterobiegowy automat. W przypadku pierwszej, prędkość maksymalna wyniesie 155 km/h, a przyspieszenie 14s. Przy drugiej sprint do setki będzie o trzy sekundy dłuższy, a maksymalnie auto pojedzie 5 km/h wolniej. Zawieszenie przednie to klasyka w postaci MacPhersona, zaś tylne to trójwahaczowa oś sztywna. Takie rozwiązanie ma zapewnić pewną i stabilną jazdę po mieście. Istotny w gąszczu miejskich ulic z pewnością okaże się wyjątkowo niewielki promień zawracania, wynoszący 4,5 m.

Auto ma być zaopatrzone w system ABS, sześć poduszek powietrznych oraz konstrukcję o wysokiej sztywności, pochłaniającą energię w razie kolizji. Poza tym także napinacze i ograniczniki napięcia pasów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kia Soul po faceliftingu

Podobno nowe Alto ma być autem, do opisu którego najczęściej używanym przymiotnikiem będzie „sportowy”. Wydaje się jednak, że Suzuki nieco inaczej definiuje znaczenie tego słowa. Owszem, auto ma dość dynamiczną , zwartą sylwetkę, ale do sportowego charakteru mu daleko. Nie jest to jednak wadą, ponieważ nie każdy chce jeździć małą rajdówką.

Pierwsze Alto debiutowało w latach 70. ubiegłego stulecia. Najnowsze wcielenie, podobnie jak popularne niegdyś również w Polsce Maruti 800, będzie produkowane w Indiach. Producent zakłada roczną sprzedaż na poziomie 60 000 egzemplarzy.

Suzuki Alto
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Sprawdź, gdzie nie przejedziesz! Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa, objazdy. Ponad 500 blokad [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    REKLAMA

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA