| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > NówKa sztuka z Tychów

NówKa sztuka z Tychów

Zbliża się światowa premiera nowego Forda Ka. To już nie ta sama rozdeptana żaba, co jedynka, tylko zupełnie grzeczny mały samochodzik za być może rozsądną cenę.

Zbliża się światowa premiera nowego forda Ka. To już nie ta sama rozdeptana żaba, co jedynka, tylko zupełnie grzeczny mały samochodzik za być może rozsądną cenę. Czy polski ładniejszy bliźniak będzie mógł być konkurencją dla któregoś z trojaczków z Kolina? Sukces będzie na pewno zależał od jakości.

Najważniejszym elementem konstrukcji pojazdu jest bryła nadwozia, opracowana w sposób gwarantujący bardzo wysoką sztywność i wytrzymałość. Stabilna struktura charakteryzująca się wysoką odpornością zderzeniową zapewnia skuteczną ochronę kierowcy i pasażerów w razie kolizji. Uzupełnieniem jest Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS), który łączy rozbudowany system poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa chroniący osoby we wnętrzu pojazdu.

Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

Nowy Ford Ka został opracowany w ramach umowy o współpracy z koncernem Fiat. Dzięki temu dołączył do grona maluchów, w których środkowa konsola zajmuje większą część kabiny pasażerskiej. Produkcja nowego Forda Ka rozpocznie się jesienią 2008 r w nowoczesnych zakładach Fiata w Tychach, a sprzedaż pojazdu na głównych rynkach europejskich (czyli nie w Polsce) zacznie się pod koniec 2008 r. lub na początku 2009 r.

Nabywca będzie miał do wyboru jednostkę benzynową Duratec o pojemności 1,2 litra i mocy 69 KM oraz 1,3-litrowy silnik diesla Duratorq TDCi z turbodoładowaniem, rozwijający moc 75 KM. Zarówno jednostka benzynowa jak i silnik wysokoprężny są dostępne w wersjach emitujących CO2 na poziomie poniżej 120 g/km. W przypadku wersji napędzanej 1,2-litrowym silnikiem benzynowym, która najprawdopodobniej będzie najchętniej kupowaną odmianą Forda Ka, zużycie paliwa zmniejszono o 21% w porównaniu z poprzednim modelem z silnikiem o pojemności 1,3 litra. Wersja z silnikiem wysokoprężnym – oferowanym w Fordzie Ka po raz pierwszy – jest jeszcze oszczędniejsza i legitymuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,2 litrów na 100 km.

Zobacz też: Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D

Nowy Ford Ka będzie oferowany w dwóch wersjach wyposażeniowych: Ambiente i Titanium. W przypadku zamówienia specjalnego zestawu przyłączeniowego z funkcją Bluetooth® nabywca nowego Forda Ka otrzymuje możliwość bezpiecznego korzystania z telefonu komórkowego oraz dodatkowe gniazdo przyłączeniowe USB umożliwiające podłączenie zewnętrznego odtwarzacza i słuchanie plików muzycznych za pośrednictwem samochodowego systemu audio. Sterowanie odtwarzaczem odbywa się za pośrednictwem przycisków na kierownicy. Jeżeli dodamy do tego wysokiej klasy sprzęt audio z radioodtwarzaczem CD i 6 głośnikami, Ford Ka będzie miał wszystko, aby zapewnić kierowcy i pasażerom dobrą rozrywkę.

Nowy Ford Ka jest też jedynym modelem w segmencie samochodów małych, który jest dostępny z ogrzewaną przednią szybą i podgrzewanymi fotelami, które są nieocenione w zapewnieniu wygodnej i bezpiecznej jazdy w warunkach zimowych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Talento

Firma konsultingowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »