REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Insignia Sports Tourer

REKLAMA

REKLAMA

Nowe kombi Opla, którego debiut planowany jest podczas Salonu Samochodowego w Paryżu (4-19 października) będzie dostępna na europejskich rynkach na wiosnę 2009 r.

Insignia Sports Tourer osiada podobną konstrukcję, jak wersja sedan. „Jednakże", mówi Mark Adams, wiceprezes GM Europe ds. designu, „jest to samodzielny model, a nie po prostu wersja kombi wyprowadzona z sedana. W rzeczywistości, cała konstrukcja tyłu nadwozia wersji Sports Tourer, począwszy od słupka B, jest unikalna. Zapewniliśmy również połączenie wzornictwa sztuki rzeźby z techniczną precyzją odnajdowaną w modelach notch- oraz hatchback".

REKLAMA

Projektanci nadali tyłowi Sports Tourer'a unikalny, a zarazem spójny wygląd poprzez przeciągnięcie płaszczyzny klapy tylnej na boczne płaszczyzny oraz jej zaakcentowanie dużymi, wyróżniającymi się, w pełni zintegrowanymi światłami tylnymi.

Zobacz też: Facelifting Mazdy 2

REKLAMA

Ten dynamiczny wygląd obejmuje wnętrze, które oferuje wystarczająco miejsca dla pięciu pasażerów oraz konkurencyjny bagażnik o pojemności 540 litrów. W modelu Sports Tourer zachowano identyczny jak w sedanie rozstaw osi 2,74 m oraz zwiększono długość o ok. 80 mm do 4,91 m.

Dwa nowe silniki - pomniejszony kompaktowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem oraz nowy turbo diesel - dołączą do gamy siedmiu silników dostępnych już w modelach sedan od dnia ich premiery. Dodatkowo wariant ecoFLEX ze znacząco niższym zużyciem paliwa oraz niższym poziomem emisji CO2 zostanie dodany do tej oferty w najbliższej przyszłości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D

Jego nowo opracowane podwozie, zaprojektowane w celu zaoferowania większego poziomu bezpieczeństwa i komfortu, może być nawet wzmocnione o innowacyjny zintegrowany mechatroniczny system FlexRide, który zwiększa stabilność oraz zapewnia elektronicznie sterowane tłumienie drgań w czasie rzeczywistym. FlexRide daje kierowcy również możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy. Oprócz standardowego trybu adaptacyjnego, kierowca może wybrać ustawienia trybu komfortowego (Tour) lub trybu sportowego (Sport). Tryb sportowy zwiększa dynamikę jazdy, ponieważ zmienia ustawienia wzajemnie zależnych funkcji takich jak kierowanie, sterowanie przepustnicą, tłumienie amortyzatorów, a nawet oświetlenie tablicy rozdzielczej. Ponadto, klienci Insigni mogą wybrać nowy, zaawansowany system Adaptive 4x4, który wyprzedzająco rozdziela moment obrotowy, zapewniając znakomitą stabilność, optymalną trakcję i poprawiając jakość prowadzenia w każdych warunkach drogowych.

Zobacz też: Strażnik na nowo - Ford Range

Przy wprowadzeniu Sports Tourer'a wykorzystano najnowsze technologie zaprezentowane podczas premiery Insigni, takie jak innowacyjna kamera „Opel Eye", która odczytuje i zapamiętuje znaki drogowe, ostrzegając kierowców, gdy mimowolnie zjeżdżają ze swojego pasa ruchu. Kolejnymi innowacjami są reflektory nowej generacji AFL, które dostosowują się do dominujących warunków jazdy za pomocą dziewięciu różnych trybów pracy, a także certyfikowane ortopedycznie, ergonomiczne sportowe siedzenia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA