| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Genesis firmy Hyundai - nowy początek

Genesis firmy Hyundai - nowy początek

Hyundai zaprezentował swoje nowe coupe - Genesis, w ameryce jest to model na rok 2010. Coupe firmy Hyundai mają długą tradycję - są produkowane od połowy lat 90.

ARCHITEKTURA TYLNONAPĘDOWA
Przy konstruowaniu szkieletu nośnego nadwozia Genesis Coupe korzystano ze stali o bardzo wysokiej wytrzymałości. Dzięki temu samochód jest lekki, nadwozie charakteryzuje się wysoką sztywnością skrętną, co przekłada się na precyzję prowadzenia. Zastosowanie tylnego napędu pozwoliło uzyskać rozkład obciążeń osi przedniej i tylnej w stosunku 55:45.

JEDNOSTKI NAPĘDOWE
Silnik V6 z rodziny Lambda o pojemności 3,8 z rozrządem DOHC będzie dostarczał około 306 KM i 357 Nm momentu obrotowego, a 310 KM przy zasilaniu benzyną wysokooktanową. Osiągnięciu jak najwyższej mocy w całym zakresie prędkości obrotowych służy zastosowanie bezstopniowo-zmiennej regulacji faz rozrządu zaworów ssących (Continuously Variable Valve Timing - CVVT) oraz nowej wersji systemu zmiennej geometrii dolotu powietrza (Variable Intake System - VIS), który umożliwia silnikowi łatwiejsze zasysanie powietrza zarówno przy pracy na niskich, jak i na wysokich obrotach.
Dwulitrowy turbodoładowany silnik z intercoolerem, został wyposażony w bezstopniową zmianę faz rozrządu (CVVT) zarówno dla zaworów ssących, jak i wydechowych. Jednostka ta dostarcza około 212 KM i 294 Nm momentu obrotowego, a przy zastosowaniu benzyny wysokooktanowej 223 KM. Podobnie jak w większym silniku, tutaj również blok i głowica wykonane są z lekkich stopów. Obydwa silniki zaopatrzono w podwójne układy wydechowe o niskich oporach przepływu oraz przewidziano stosowanie mechanizmu różnicowego o podwyższonym tarciu, celem lepszego przeniesienia momentu napędowego z kół na powierzchnię drogi.

Zobacz też: Strażnik na nowo - Ford Ranger

SPORTOWO DOSTROJONE ZAWIESZENIE
Przednie koła Genesisa Coupe zawieszono na podwójnych drążkach i kolumnie MacPhersona, natomiast koła tylne wyposażono w zawieszenie pięciodrążkowe. Przednie zawieszenie mocowane jest do nadwozia za pomocą sztywnej ramy pośredniej. Ograniczeniu przechyłów bocznych nadwozia i poprawie zachowania samochodu w sytuacjach ekstremalnych służy zastosowanie drążków stabilizujących o średnicy 23 mm w przednim zawieszeniu i 18 mm w zawieszeniu kół tylnych. Zawieszenie wersji SE dostrojono pod kątem zachowania się na torze, usztywniając sprężyny zawieszenia z przodu i z tyłu, a także stosując amortyzatory o specjalnie dobranej charakterystyce tłumienia. Genesis Coupe SE jest jeszcze mniej skłonny do przechyłów, niż wersja GS.

Zobacz też: Polska premiera: Mini Countryman

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mariusz Gierus

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »