| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Dacia Logan jeszcze lepsza

Dacia Logan jeszcze lepsza

Nowa Dacia Logan pojawia się na rynku cztery lata po premierze pierwszej wersji modelu oferując nowocześniejszy design oraz atrakcyjniejsze i bardziej komfortowe wnętrze.

Rozstaw kół z przodu i z tyłu nowej Dacii Logan został powiększony o 7 mm po każdej ze stron, co poprawia przyczepność pojazdu.

Zobacz też: Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D

Nowa Dacia Logan wykorzystuje w desce rozdzielczej strukturę plastra miodu, co zmniejsza siłę potencjalnego uderzenia w kolana. Oprócz zastosowanych materiałów, także konstrukcja deski rozdzielczej uwzględnia bezpieczeństwo dzięki zastosowaniu w części dolnej krzywizn odpowiadających krzywiznom piszczeli. Efektem jest równomierne rozprowadzenie obciążenia w razie ewentualnego uderzenia. Kierowca i pasażer z przodu korzystają również z dodatkowego zabezpieczenia kończyn dolnych, jakim jest specjalna wyściółka podłogowa.

Wszystkie fotele nowej Dacii Logan wyposażone są w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki.
W zależności od wersji, samochód może być wyposażony w dwie poduszki powietrzne o regulowanym ciśnieniu (kierowcy i pasażera z przodu), które zmniejsza się zaraz po ich rozwinięciu, co ogranicza siłę oddziałującą na pasażerów. W starej wersji poduszek mogło być cztery - dodatkowo dwie boczne ukryte w fotelach.

Zobacz też: Strażnik na nowo - Ford Ranger

Nowa Dacia Logan jest dostępna ze sprawdzonymi silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6 oraz silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi.

Silniki 1.4 o mocy 75 KM i 1.6 o mocy 87 KM spełniają kryteria niskich kosztów eksploatacji, solidności i łatwości obsługi technicznej. Łączą w sobie wysoki moment obrotowy dostępny już od niskich obrotów z niskim poziomem zużycia paliwa, wynoszącym odpowiednio 7,0, 7,2 i 4,5 litra na 100 km.

Silnik 1.5 dCi, przebój nie tylko pod maską Dacii, dostępny jest niestety (może na razie) tylko w wersji o mocy 68 KM. Czemu? Emisja CO2 na poziomie 120 g/km wskazuje na jego ekologiczny charakter.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Meritoros

Biura rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »