REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Dacia Sandero
Dacia Sandero

REKLAMA

REKLAMA

Dacia kontynuuje proces poszerzania swojej oferty. Po modelach Logan, Logan MCV, Logan Van i Logan Pick-up, wprowadza Sandero, dużego 5-drzwiowego hatchbacka.

Produkowany w rumuńskich zakładach w Pitesti, Sandero posiada wszystkie najważniejsze zalety samochodów marki Dacia: przestronne wnętrze, duży bagażnik i solidną konstrukcję. Podobnie jak inne samochody marki Dacia, Sandero zapewnia bezkonkurencyjny stosunek ceny do zalet użytkowych. Cena wersji podstawowej wynosi 28 500 złotych. Ponadto auto posiada 3-letnią gwarancję (lub do 100 000 km).

REKLAMA

Podobnie jak inne samochody z gamy Dacia, Sandero jest owocem unikalnej procedury projektowo-wdrożeniowej. Przy projektowaniu tego samochodu wykorzystano zasadę «design to cost» (kierowanie projektem odbywa się w zależności od ustalonych z góry kosztów projektu i wdrożenia do produkcji), jak również efekt «carry over» w celu optymalizacji jego niezawodności i kosztów własnych (poprzez wykorzystanie szeregu części z innych pojazdów grupy Renault). Posłużono się też projektowaniem komputerowym, eliminując konieczność budowy kosztownych prototypów.

Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

REKLAMA

Dacia Sandero to nowoczesne auto o atrakcyjnym designie. Przód wyróżnia się nowoczesnymi, wyrazistymi światłami. Linia boku, przypominająca odwróconą falę, jest uwydatniona dzięki szerokim listwom bocznym (w zależności od wersji). Istnieje możliwość montażu zestawu SUV, składającego się z osłony przedniej i kratek na światłach przeciwmgłowych z przodu, pary spojlerów progowych oraz osłony tylnej, który nadaje modelowi terenowy charakter.

Wnętrze podobnie jak w Loganie jest przyjazne w swojej prostocie. Deska rozdzielcza nieco wygładzona i pozaokrąglana jest tera bardziej nowoczesna a przy tym tak samo funkcjonalna. W zależności od wersji jej poszczególne elementy mogą być lakierowane na różne kolory i pokryte różnymi materiałami. Do nowoczesnego wyglądu kabiny przyczynia się również stylistyka paneli drzwiowych wyposażonych w eleganckie klamki i listwy dekoracyjne (w zależności od wersji). Pojemność bagażnika, wynosząca 320 litrów, jest rzadko spotykana w tej klasie. Składana tylna kanapa, dzielona w układzie 1/3 – 2/3 umożliwia zwiększenie całkowitej pojemności bagażnika do 1200 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Polska premiera: Mini Countryman

REKLAMA

Dacia Sandero została opracowana na płycie podłogowej B0 (płyta Logana, oparta na płycie B Aliansu) z zawieszeniem przednim typu Mac Pherson z wahaczami trójkątnymi i stabilizatorem poprzecznym. Tylne zawieszenie Dacii Sandero również pochodzi z płyty podłogowej B0. Jest to elastyczna oś o programowanej charakterystyce, wyposażona w sprężyny śrubowe i pionowe amortyzatory o zwiększonym skoku. Parametry zawieszenia zostały dostosowane do specyfikacji Dacii Sandero. Podobnie jak inne modele Dacii, Sandero posiada duży prześwit (155 mm), umożliwiający jazdę po każdej drodze, co stanowi o uniwersalności tego auta. Jest również wyposażone w osłony najważniejszych podzespołów, dzięki czemu może bez obaw poruszać się po nieutwardzonych drogach.

W zależności od wersji fotel kierowcy może posiadać regulację wysokości i podparcia lędźwiowego, zapewniające optymalne ustawienie ciała za kierownicą. Z myślą o wygodzie kierowcy oferowana jest również regulowana na wysokość kolumna kierownicy (w zależności od wersji) oraz ergonomiczne przełączniki umieszczone w zasięgu ręki.

Zobacz też: Polska premiera Nissana Juke

Komfort termiczny jest dostosowany do zróżnicowanych warunków klimatycznych panujących w różnych krajach. Ukształtowanie przewodów doprowadzających powietrze umożliwia szybkie osiągnięcie pożądanej temperatury w fazie rozruchu, zwłaszcza w przypadku dużych upałów lub mrozów.

W gamie Dacii Sandero są dostępne 2 silniki benzynowe: 1.4 75 KM i 1.6 87 KM. Oba silniki idealnie spełniają kryteria niskich kosztów eksploatacji, solidności i łatwości obsługi technicznej, cechujące markę Dacia. Wyróżniają się one wysokim momentem dostępnym już przy niskich obrotach i utrzymującym się w szerokim zakresie prędkości obrotowej silnika, a także niskim zużyciem paliwa.

Zobacz też: Znikający Challenger

Silniki 1.4 l i 1.6 l rozwijają odpowiednio moc 55 kW (75 KM) i 64 kW (87 KM) przy 5500 obr/min i osiągają moment obrotowy 112 Nm i 128 Nm przy 3000 obr/min. Obie jednostki współpracują z mechaniczną, 5-biegową skrzynią biegów. Dacię Sandero cechuje również niskie zużycie paliwa, wynoszące 7 l / 100 km w wersji 1.4 l i 7,2 l / 100 km w wersji 1.6 l (w cyklu mieszanym).

W późniejszym terminie przewidziano wprowadzenie silnika wysokoprężnego 1.5 dCi. Silnik ten będzie dostępny na dwóch poziomach mocy: 68 KM oraz 85 KM. Dzięki niskiemu poziomowi emisji CO2, nieprzekraczającemu 120g/km, jednostka 1.5 dCi będzie bardzo korzystnym rozwiązaniem pod względem ekologicznym.

Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA