| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Audi A1 Sportback 2012

Audi A1 Sportback 2012

Na początku 2012 roku na rynku pojawi się Audi A1 Sportback, który ma być bardziej praktyczny niż model A1 za sprawą pary dodatkowych drzwi.

Audi A1 Sportback to pięciodrzwiowe kompaktowe Audi. Grupą docelową tego modelu są młodzi ludzie mieszkający w miastach.  

Auto jest zbudowane na bazie modelu trzydrzwiowego. W wyglądzie zewnętrznym różnic jest niewiele. Z przodu dominuje osłona chłodnicy singleframe ze ściętymi górnymi narożnikami. W światłach do jazdy dziennej oraz w światłach tylnych wykorzystano diody. Dostępne są reflektory przednie wykonane w technologii ksenon Plus.

Na życzenie łuk dachu, dach oraz spojler dachowy mogą być polakierowane w jednym z trzech kolorów kontrastowych. Audi oferuje dla A1 Sportback 12 kolorów karoserii, wśród nich pomarańczowy Samoa, przeznaczony tylko dla tego modelu. Opcjonalny pakiet S Line nadaje autu jeszcze bardziej sportowy charakter. Bogata jest również oferta akcesoriów.

Zobacz też: Toyota Hilux 2012 – nowa twarz nieśmiertelnego pick-upa

Audi A1 Sportback ma długość 3,95 metra, a rozstaw osi wynosi 2,47 metra – te wymiary są takie same jak w trzydrzwiowym modelu. Szerokość (1,75 m) i wysokość (1,42 m) są większe o sześć milimetrów. Wartość CW wynosi 0,32.

A1 Sportback jest seryjnie wyposażone w cztery miejsca, ale na życzenie – bez dopłaty – może być pięciomiejscowe.

Dla A1 Sportback oferowane są trzy silniki benzynowe TFSI i trzy silniki wysokoprężne TDI o mocy od 63 kW (86 KM) do 136 kW (185 KM). Wszystkie jednostki są czterocylindrowe i zbudowane zgodnie z zasadą downsizingu – dużą pojemność zastąpiono doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Podstawowy silnik benzynowy 1.2 TFSI ma moc 63 kW (86 KM), specjalny system zarządzania temperaturą wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa:

5,1 l na 100 km. Dwa TFSI o pojemności 1.4 litra mają moc 90 kW (122 KM) oraz 136 kW (185 KM). Najmocniejszy silnik benzynowy doładowywany jest przez kompresor oraz turbosprężarkę – efekt: maksymalny moment obrotowy 250 Nm, przyspieszenie od zera do 100 km/h w 7 sekund i prędkość maksymalna 227 km/h.

Zobacz też: Volkswagen Et!: auto dla listonosza

Silniki TDI - dwa o pojemności 1,6 litra i mocy 66 kW (90 KM) oraz 77 kW (105 KM). Obie wersje z manualną skrzynią biegów zużywają średnio 3,8 litra na 100 km, emisja CO2 – 99 gramów na kilometr. Nieco później pojawi się jednostka 2.0 TDI o mocy 105 kW (143 KM), która przyspiesza A1 Sportback do 100 km/h w 8,5 sekundy, a jej średnie zużycie paliwa wynosi 4,1 litra na 100 km.

1.4 TFSI 90 kW (122 KM) oraz 1.6 TDI 66 kW (90 KM) mogą na życzenie współpracować z siedmiobiegową przekładnią S tronic. W wersji z silnikiem o mocy 136 kW (185 KM) S tronic należy do wyposażenia seryjnego.

Zobacz też: Nowe Audi A5: Systemy multimedialne

Również w dziedzinie obsługi i Infotainment A1 Sportback wyposażone jest w wiele nowoczesnych rozwiązań, m.in. w Audi connect. Przy kombinacji systemu MMI Navigation Plus z telefonem samochodowym Bluetooth A1 Sportback może łączyć się z Internetem.

Wnętrze ma lekki, młodzieżowy charakter. Dzięki świeżym kolorom i licznym dodatkom potrafi dopasować się do charakteru swojego właściciela.

Zobacz też galerię zdjęć: Audi A1 Sportback

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Paszek

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »