REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat na 64. Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie

Nowy Fiat Panda fot. Fiat
Nowy Fiat Panda fot. Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Fiat powraca na Międzynarodowy Salon Samochodowy we Frankfurcie z oryginalnym stoiskiem zdominowanym przez biel i zdecydowane kształty. W tym roku znajdziemy wiele odniesień do najnowszych technologii koncernu, obecnych zarówno w premierowych modelach, jak i znanych już na rynku, sprawdzonych samochodach marki. Wszystko to ma na celu podkreślić mocną pozycję Fiata na światowym rynku motoryzacyjnym.

Niekwestionowaną gwiazdą wystawy będzie z pewnością nowa Panda, samochód będący kontynuacją cieszącego się ogromną popularnością modelu, który przez 31 lat obecności na rynku stał się synonimem funkcjonalności, zwrotności, przestrzeni, niezawodności i komfortu.

REKLAMA

REKLAMA

Panda to jednak coś więcej. Samochód stał się już marką samą dla siebie, która poprzez proste, ale przemyślane rozwiązania, służące w codziennym użytkowaniu zdobyła uznanie 6,5 miliona klientów. Na pokładzie Pandy życie staje się prostsze. Auto prowadzi się lekko, jest łatwe do zaparkowania, zapewnia odpowiednią przestrzeń, którą można z łatwością zaadoptować do potrzeb codziennego użytkowania. Ponadto jest przyjazne dla każdego kierowcy i wyposażone w rozwiązania, które doskonale odzwierciedlają filozofię marki Fiat. Warto wspomnieć, ze jest to pierwszy samochód tego segmentu, który zdobył prestiżowy tytuł  "Car of the Year " w 2004 roku.

Trzecia generacja tego popularnego modelu jest samochodem w pełni dojrzałym, idącym o krok dalej jeśli chodzi o komfort, zaawansowanie technologiczne i wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa. Wyróżnia się także nowoczesnym, harmonijnym wyglądem. Nie straciła przy tym swojego sympatycznego uroku i "zadziornego" charakteru, który od początku wyróżniał Pandę spośród konkurencji.
Ponieważ każdy z użytkowników wymaga od samochodu czegoś innego, nowa generacja Pandy została zaprojektowana tak, aby przy niewielkich gabarytach do maksimum wykorzystać przestrzeń nadwozia. Auto nadal mieści się w segmencie samochodów miejskich, mimo że jego nadwozie nieznacznie urosło, dzięki czemu zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo i komfort pasażerów. Nadwozie o długości 365 cm, szerokości 164 cm i wysokości 155 cm swobodnie pomieści pięć osób i oferuje jeden z największych bagażników w swoim segmencie. Dopracowano także funkcjonalność samochodu, dodając liczne schowki we wnętrzu kabiny i możliwość wielorakiej konfiguracji przednich i tylnych foteli.

Zobacz też: Specjalne wersje 500tki na 90-lecie Fiata w Polsce

Gama silników trzeciej generacji Pandy została wzbogacona o nowe, dwucylindrowe jednostki typu TwinAir. Silnik  o mocy 85 KM w 2011 roku został uhonorowany tytułem  "Międzynarodowy Silnik Roku", a słabsza jednostka o mocy 65 KM  wykazuje rekordowo niskie zużycie paliwa. Początkowo nowa generacja Pandy będzie oferowana z napędem na koła przednie  -  Panda 4x4 dołączy do oferty nieco później.  Do wyboru  przewidziano cztery jednostki napędowe  (0.9 TwinAir Turbo 85 KM , 0.9 TwinAir 65 KM, 1.2 Fire 69 KM oraz 1.3 Multijet II generacji o mocy 75 KM),  trzy wersje wyposażenia, dziesięć kolorów nadwozia, cztery wersje wykończenia wnętrza, dwa rodzaje kołpaków na koła, lub felgi aluminiowe w rozmiarach 14" i 15". W sumie auto będzie można dostosować do indywidualnych upodobań w ponad 600 kombinacjach. Nowe elementy wyposażenia obejmą miedzy innymi system nawigacyjno-rozrywkowy "Blue&Me TomTom LIVE".  W pierwszym roku sprzedaży przewidziano także wprowadzenie nowego, innowacyjnego systemu automatycznego hamowania, który potrafi zatrzymać samochód jadący z prędkością 30 km/h jeżeli specjalne sensory wykryją nagle pojawiającą się przeszkodę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowości Fiata

REKLAMA

Oprócz Pandy, pierwszego dnia wystawy, Fiat pokaże także inne swoje modele. Będą to czteronapędowy Fiat Freemont (AWD) i limitowana edycja Fiata 500 - "500C by Gucci", kabriolet zaprojektowany przez Fridę Giannini, szefową projektantów Gucciego we współpracy z Centro Stile Fiat. Oba modele prezentują nowy rozdział w historii marki Fiat, po połączeniu koncernu z grupą Chryslera. Ta barwna, pełna prostych, a jednocześnie inteligentnych rozwiązań współpraca łączy ze sobą dwie, odrębne kultury motoryzacyjne. Fiat 500 wyruszył w podróż za ocean, z Europy do Ameryki, gdzie szybko stał się ikoną stylu i jednym z symboli nowej, transkontynentalnej współpracy. Freemont przebył odwrotną drogę: z Ameryki do Europy, gdzie dzięki pracy inżynierów i stylistów Fiata został entuzjastycznie przyjęty.

Kolejne dni wystawy, otwarte dla szerokiej publiczności, przyniosą prezentację pozostałych nowości w gamie Fiata. Będą to: Fiat Freemont AWD (All Wheel Drive, napęd na 4 koła), Punto na rok modelowy 2012, Fiat 500 TwinAir, oraz Fiat Qubo Trekking. Wszystkie te modele wyposażono w nowe technologie Fiata, tzw. "Air Technologies", skupiające jedyne w swoim rodzaju ekologiczne technologie marki Fiat, reprezentowane poprzez całą gamę oferowanych aktualnie na rynku rozwiązań. Od alternatywnych systemów zasilania, systemów kontroli trakcji i skrzyni biegów, poprzez system Start&Stop, oraz wszelkie rozwiązania techniczne poprawiające dynamikę i ekonomię jazdy, Air Technologies reprezentuje i syntetyzuje ewolucję pomysłów, które doprowadziły do wdrożenia rewolucyjnych, a jednocześnie prostych i proekologicznych rozwiązań, bez rezygnowania z aspektów przyjemności z jazdy.

Fiat Freemont to pierwszy samochód marki Fiat, produkowany w efekcie partnerstwa z amerykańską Chrysler Group. Model wychodzi naprzeciw potrzebom rodzin i osób poszukujących obszernego, komfortowego i uniwersalnego środka transportu. Na stoisku we Frankfurcie obejrzeć można dwa egzemplarze modelu Freemont. Oba wyposażone w silnik 2.0 MultiJet 2 o mocy 170 KM, pierwszy z napędem na oś przednią, a drugi w wersji AWD z automatyczną skrzynią biegów. Obie wersje są bogato wyposażone, między innymi w siedem miejsc siedzących, tylną kamerę cofania, nawigację satelitarną z 8,4'' wyświetlaczem dotykowym, 19" felgi ze stopów lekkich, automatyczną, trzystrefową klimatyzację,  czujniki parkowania, obszerne okno dachowe, oraz zestaw  Video Pack obejmujący montowane pod sufitem ekrany DVD.

Punto

Na tegorocznym Salonie Samochodowym we Frankfurcie swoją premierę będzie miał też model Punto w wersji na rok 2012. Mocno zmodyfikowana wersja znanego kompaktu, która według władz koncernu ma mu zapewnić doskonały wynik rynkowy również w nadchodzącym roku. Obok zmian w wyglądzie, samochód zostanie wyposażony w nowy, dwucylindrowy silnik  TwinAir o mocy 85 KM, doceniony ostatnio przez jury konkursu "International Engine of the Year ". W takiej wersji wyposażenia  samochód stanowi przykład doskonałej równowagi pomiędzy ekologią (98 g/km CO2) i przyjemnością z jazdy (85 KM przy 5,500 obr/min i  145 Nm przy 2,000 obr).

Zobacz też: Test Fiat Bravo – czy warto kupować auta na F?

Kolejną nowością Fiata we Frankfurcie jest nowy Qubo Trekking. Charakter tego praktycznego samochodu podkreślają  nowe detale stylistyczne, takie jak: polerowane lampy przednie, dwukolorowe (czarno - aluminiowe) listwy boczne o nowym kształcie, i na nowo zaprojektowana osłona tylnego zderzaka. Pozostałe cechy charakterystyczne odświeżonego modelu przejęto z poprzedniej wersji. Są to między innymi: specjalne zderzaki przednie z wbudowanymi osłonami, system kontroli trakcji Traction+, podwyższone zawieszenie z osłoną silnika pozwalającą bezpiecznie pokonywać wystające z podłoża przeszkody, relingi dachowe, przyciemnione szyby tylne, oraz felgi aluminiowe ze specjalnymi oponami  185/65 R15 M+S.

Wszystkie z wymienionych nowości dają przedsmak tego, co Fiat zaprezentuje w roku modelowym 2012. Najważniejszą planowaną nowością na przyszły rok ma być otwarcie nowego portalu marki. Ten projekt ma  poprawić frekwencję użytkowników i zapewnić maksimum wygody przy poszukiwaniu modeli i usług koncernu przez potencjalnych klientów.

Fiat 500 fot. Fiat
Fiat 500 Gucci, wynik kooperacji Centro Stile Fiat i ekskluzywnej firmy odzieżowej Gucci fot. Fiat
Fiat Qubo fot. Fiat
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA