| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Lincoln MKZ

Lincoln MKZ

Lincoln MKZ, zwany dla firmy powrót do przeszłości. Historia tego luksusowego sedana rozpoczęła się jeszcze w 1936 roku., pod nazwą „Zephyr”.

Nie potrwała jednak zbyt długo: w 1942 rokiem, wraz z włączeniem się  USA w druga wojnę światową. Legenda jednak pozostała: Lincoln Zephyr był jednym z pierwszych opływowych samochodów, który dobrze się sprzedawał. W 2005 roku Lincoln postanowił wrócić do tematu luksusowego sedana ”entry level", czyli dla mnie zamożnych klientów. Płytę podłogową auto dzieli z Mazdą3, choć po niewielu modyfikacjach te same elementy znajdziemy w Mercurym Milanie i Fordzie Fusion.

Silnik również pochodzi z Mazdy 6. Od 2005 roku, czyli początku  sprzedaży, podstawowym i jedynym motorem dla Zephyra była 3-litrowa  V6-tka Durateca, o mocy 221 koni mechanicznych i 278 niutonometrach  momentu obrotowego.

Niestety, wprowadzony w 2005 roku Zephyr nie okazał się wystarczająco  dobrym autem, aby zagrozić konkurencji. Właśnie z tego powodu koncern  Forda postanowił wprowadzić kilka zmian. Nowy Zephyr wjechał do salonów sprzedaży w 2007 roku. Zrezygnowano też ze starej nazwy:  teraz samochód nazywa się Lincoln MKZ. Główne różnice, oprócz stylistyki, tkwią w silniku. Pod maską tkwi ten sam silnik: V6 Duratec, za to o pojemności 3,5 litra i mocy 263  koni mechanicznych. Samochód produkowany jest w Meksyku, w zakładach  Hermosillo na pustyni Sonora.

Zobacz też: Powrót amerykańskiej legendy

MKZ nadal korzysta z płyty podłogowej z Mazdy6 (CD3). Co ciekawe, 35%  wszystkich paneli nadwoziowych jest identyczne jak w autach Ford Fusion i Mercury Milan. Zupełnie inne jest za to wnętrze: Lincoln  zawsze szczycił się luksusem, więc w środku znajdziemy odpowiednio  dużo "zabawek" aby zadowolić nawet bardzo wymagającego klienta.  
Przykładem jest 600 watowy, 14 głośnikowy system nagłaśniający THX, a  także elektryczny szyberdach i system nawigacyjny obsługiwany głosem. Ciekawostki tkwią też w samej nazwie, choć wydawałoby, że 3 literowa nazwa nie jest wystarczająco skomplikowana. Dział marketingu Forda wymyślił jednak, że prawidłowo wymawiana nazwa to "Mark-Z". Narobili tym mnóstwo zamieszania i w końcu zrezygnowali ze swojego pomysłu na rzecz fonetycznego "em-kej-zi". Pozostałe zmiany w stosunku do starszego Zephyra to nowy, uzębiony grill, chromowane elementy na pasie bocznym i lusterkach i 17 calowe koła.

Jakie są wrażenia z jazdy? Silnik jest duży: 263 koni mechanicznych to wcale nie jest mało. 272 konie mechaniczne znajdziemy w konkurencie auta, Lexusie ES350. Jednak duży ciężar auta jest odczuwalny: samochód nie jest wcale tak żwawy, jakby mogło się wydawać. Jest to co prawda głównie problem wersji z napędem na cztery koła, która jest o kilkadziesiąt kilogramów cieższa od zwykłej.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sergiusz Felbur

Prawnik, specjalista ds. produktów prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »