| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Audi A5 po zmianach

Audi A5 po zmianach

Audi udoskonala serię A5. W modelach A5 Sportback, Coupé, Cabriolet i S5 zaszło sporo istotnych zmian, mających na celu uatrakcyjnić ofertę. Sylwetka nabrała większej od poprzednika dynamiki a modyfikacje dotyczą silników, napędu quattro czy systemów Infotainment.

Stylistyka zewnętrzna i nadwozie

Ogólna bryła Audi A5 pozostała bez zmian. Modyfikacje skupiły się na przyciągających wzrok akcentach. Czarna i błyszcząca osłona chłodnicy, mocniej zaakcentowane wloty powietrza w nowych zderzakach i płaskie reflektory przeciwmgielne - tak prezentuje się przód sportowego Audi. Optycznie auto wydaje się szersze i bardziej płaskie.  Zmianie uległy również główne reflektory: ich dolna krawędź tworzy falę, wnętrze ma nową strukturę a światła diodowe do jazdy dziennej tworzą wąską, jednolitą klamrę obejmującą reflektor.

Karoseria auta, która nieznacznie urosła, jest częściowo wykonana z aluminium co ma korzystny wpływ na rozkład mas. Tylne światła również otrzymały nowy kształt a na życzenie mogą mieć formę ciągłych pasów diodowych. Klienci będą mieli do wyboru 16 kolorów nadwozia a w wersji cabrio - 4 kolory dachu. Na zamówienie, dostępny jakie pakiet stylizacyjny S-line zmieniający wygląd elementów zewnętrznych.

Silniki:

Wszystkie jednostki w gamie nowego Audi A5 mają doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa, a system Start-Stop i rekuperacja montowane są seryjnie. W ofercie znajdą się trzy silniki benzynowe i cztery jednostki TDI. Podstawowy benzyniak to całkowicie zmodyfikowany silnik 1.8 TFSI. W modelu A5 Coupé ta czterocylindrowa jednostka zużywa średnio zaledwie 5,7 litra paliwa na 100 km, czyli o 21 procent mniej niż dotychczas. 1.8 TFSI legitymuje się mocą 170 KMa a mocniejsza jednostka 2.0 TFSI dysponuje 211 KM. Nowością w ofercie Audi A5 jest silnik 3.0 TFSI – V6 z kompresorem rozwijający moc 272 KM.

Czterocylindrowy diesel również został poddany licznym modyfikacjom. 2.0 TDI w wersji z manualną skrzynią biegów i mocą 170 KM, według producenta zadowala się w A5 Coupé średnio 4,7 litrami ropy na 100 km. Ofertę uzupełniają trzy silniki wysokoprężne V6. Jednostka 3.0 TDI o mocy 204 KM jest najoszczędniejszym sześciocylindrowym silnikiem w swojej klasie (4,9 l/ 100 km) (129 gramów CO2 na km). Za jakiś czas w modelu A5 zagości wersja clean diesel, spełniająca wymagania normy spalin Euro 6.

Zobacz też: Audi wzmocniło swoja pozycję na światowych rynkach  

Dla modeli z napędem na przednią oś do dyspozycji jest manualna, sześciobiegowa przekładnia oraz bezstopniowa skrzynia multitronic. Warianty quattro mają przekładnię manualną lub błyskawicznie zmieniającą przełożenia, dwusprzęgłową - S-tronic. Dla wszystkich wariantów quattro, jako uzupełnienie, dostępny jest sportowy mechanizm różnicowy, który gwarantuje nowemu A5 odpowiednią trakcję i precyzję prowadzenia.

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Dla modeli z napędem na przednią oś do dyspozycji jest manualna, sześciobiegowa przekładnia oraz bezstopniowa skrzynia multitronic fot. Audi
Dla modeli z napędem na przednią oś do dyspozycji jest manualna, sześciobiegowa przekładnia oraz bezstopniowa skrzynia multitronic fot. Audi

Wszystkie jednostki w gamie nowego Audi A5 mają doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa, a system Start-Stop i rekuperacja montowane są seryjnie fot. Audi
Wszystkie jednostki w gamie nowego Audi A5 mają doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa, a system Start-Stop i rekuperacja montowane są seryjnie fot. Audi

Ogólna bryła Audi A5 pozostała bez zmian. Modyfikacje skupiły się na przyciągających wzrok akcentach fot. Audi
Ogólna bryła Audi A5 pozostała bez zmian. Modyfikacje skupiły się na przyciągających wzrok akcentach fot. Audi

 Audi udoskonala serię A5. W modelach A5 Sportback, Coupé, Cabriolet i S5 zaszło sporo istotnych zmian fot. Audi
Audi udoskonala serię A5. W modelach A5 Sportback, Coupé, Cabriolet i S5 zaszło sporo istotnych zmian fot. Audi

Zupełną nowością jest system zalecający kierowcy przerwę na odpoczynek. Na podstawie ruchów kierownicy i innych parametrów system rozpoznaje zmęczenie prowadzącego pojazd i odpowiednio go ostrzega fot. Audi
Zupełną nowością jest system zalecający kierowcy przerwę na odpoczynek. Na podstawie ruchów kierownicy i innych parametrów system rozpoznaje zmęczenie prowadzącego pojazd i odpowiednio go ostrzega fot. Audi

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Włodzimierz Głowacki i Wspólnicy

Kancelaria prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »